JA til linjeføring A Bering Beder vejen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen JA til linjeføring A Bering Beder vejen.

Henrik

#1 De brokker sig

2015-01-25 20:03

Tak til dem som har startet dette forum. Der en livlig debat på søster siden "nej til A". Se under fanen kommentarer.


Gæst

#2

2015-01-26 17:42

Godt initiativ, vi skal bare have den vej:)
Malthe

#3 Drop linje A !

2015-02-19 14:41

Drop linje a, der er intet der kommer til at provokere folk mere. Den skader beliggenheder, priser og udsyn. Den gør intet gavn på linje A. Hvorfor så ikke køre 30 sekunder længere for at få den lagt ordenligt. Jeg er selv personligt ramt meget hvis linja a bliver til en virkelighed. Den vil bogstaveligtalt skære midt igennem min grund. 

Linja A, nej tak!


Gæst

#4

2015-02-21 16:01

Jeg kan rigtig godt lide at alle jeres underskrifter kommer udelukkende fra Århus kommune , altså fra områder der er berørt af vejen .

Gæst

AA

#5 Linie dobbelt-A

2015-02-22 20:34

Jeg synes, at linie A er en rigtig god idé.

Den ligger tæt på berørte byer hér det sydlige Aarhus, hvilket sikrer en god og hurtig tilslutning fra disse. Jeg undrer mig bare over nogle af de argumenter, der bliver brugt i bl.a. VVM-redegørelsen, og så ift. den foreslåede vejtype;

Det nævnes, at Beder-Bering Vejen vil udgøre en central del af en 3. ringvejsforbindelse omkring Aarhus - i kombination med de i forvejen eksisterende Østjyske Motorvej (E45) og Djurslandsmotorvejen.

Jeg har dog meget svært ved at se, hvordan en 2+1-sporet landevej (med flere rundkørsler) kan udgøre en "ringvej". Og hvor lang tid vil det tage at tilbagelægge 12 km fra Oddervej til E45? I hvert fald 10 miutter med rundkørsler. Altså ikke meget længere end de nuværende forbindelser - selvom man skal være frisk på speederen....

Jeg synes, man skal tage skridtet fuldt ud, og forberede en motor(trafik)vej, så vi for alvor kan flytte noget trafik. Så undgår vi også senere lappeløsninger i form af dyre udvidelser, når vi om 10-12 år har realiseret en meget stor udvikling af det sydlige Aarhus og tilstødende nordlige dele af hhv. Odder og Skanderborg kommuner.

Der bliver andetsteds talt om Kattegatforbindelse (jeg husker ikke lige hvor). Jeg ved ikke, om den nogensinde kommer, men ved at anlægge en motor(trafik)vej nær linie A må vi i Østjylland da have et endnu stærkere argument for en sådan.

Prøv at tænke sig, at man som mårsletter vil kunne komme til KBH på knap 2 timer istedet for de nuværende 3 (om alt går vel)...

Så, drop den beskedne linie A, og udfør en fremtidssikret linie dobbelt-A!

En motortrafikvej skal naturligvis have andre til- og frakørselsforhold end en landevej (med rundkørsler), men det kan vel godt passes ind i det åbne land.

Miljøgevinsten må alt andet lige også blive bedre (især for gennemkørende lastbiler, busser m.m.), da der ikke "konstant" skal nedbremses/igangsættes ifm. rundkørslerne. Kort sagt - der kan holdes en nogenlunde konstant fart. Miljøgenvisten er generelt også bedre ved 90 km/t end 80 km/t.

Hvordan kan vi mon få opgraderet projektet?

Jakob Frandsen
Underskriftindsamleren

#6 Indsamlingen er lukket.. Mange tak for jeres bidrag.. :o)

2015-02-26 18:13

Indsamlingen er hermed lukket.. Mange tak for jeres bidrag.. :o)


Gæst

#7 Linieføring C - NEJ TAK!!

2015-02-28 09:03

Beder-Beringvejen er der sikkert hårdt brug for. Det er selvfølgelig en svær beslutning for byrådet.

Vælger de linieføring A, kan de miste vælgere, som der måske er mange af i Tranbjerg og Mårslet - i hvert fald er der et større antal potentielle vælgere der end i lille Ravnholt. 

Vælger de linieføring C deler man Ravnholt - en lille unik landsby - i to dele. Hvis også højhastighedstoget kommer, deler man igen Ravnholt, så det ikke længere er en landsby men et kommunalt projekt, som ender med at blive en del af udkantsdanmark - midt i Århus Kommune. Hvis formålet er, at Ravnholt skal uddø, så kan politikerne, hvis linieføring C bliver valgt, lige så godt ekspropriere helt Ravnholt.

Hvis man lader fornuften råde, placerer man vejen mellem Tranbjerg og Ravnholt, hvor der er åbne marker, hvor man ikke generer borgerne i Tranbjerg og Mårslet eller borgerne i Ravnholt.

Det er med meget bange anelser, vi venter på afgørelsen. Det er ikke altid, at almindelige skatteborgere kan forstå, hvad kommunens højtuddannede folk tænker, og hvad de handler ud fra. Vi føler, vi har været en del af en kommunal joke. Vi har brugt ca. 10 år på at få en byggetilladelse på en grund i Ravnholt, hvor vi har betalt ejendomsskat til kommunen under hele forløbet. Endelig fik vi tilladelsen i 2013, og vi har nu boet i vores nyopførte hus i ca. 10 måneder. Det har kommunens folk givet os tilladelse til - åbenbart vel vidende i hvert fald i de seneste 5 år, at der også lå en mulig linieføring C på tegnebrættet, som indebærer, at vores hus så skal eksproprieres, da en del af vejprojektet skal gå lige igennem vores nyopførte hus.

Tilliden til de sagsbehandlere, som får løn af vores skattekroner, er meget lille. De giver tilladelse til opførelse af et hus - åbenbart med henblik på mulig nedrivning. Dette er ikke en århushistorie - men virkelighed. 

 

 

 

 

 

mp

#8

2015-03-25 08:22

Linieføring A vil komme til at stå som et monument over hvor tåbeligt vi har opført os i Mårslet, når den sender bølger af støj og sundhedsfarlig trafikos ind over byen. At en håndfuld grundejere langs den glemte vej i Mårslet (som ligger reserveret til formålet gennem 40år), har lykkes med at lancerere BB-vejen som havende sammenhæng med Mårslet myldretidsproblemer, er godt gået, men også fuldstændigt kortsigtet og tåbeligt. Og historien om hvordan man i første ombæring fik BB-vejen iscenesat som løsningen på Mårslets Trafikproblemer, samtidigt med de nærmeste berørte grundejere i de - på det tidspunkt - nyopførte kvarterer syd og vest for Mårslet, endnu ikke var organiseret i grundejerforeninger, endsige derved repræsenteret på Repræsentantsskabsmøder, står som en decideret skamplet i Mårslets nyeste historie. Og som præger byen den dag i dag. Tilliden er væk. BB-vejen vil intet løse af Mårslets myldretidsproblemer, risikoen er snarere at disse bliver forværret iden en del bilister fra Oddervej, vil dreje af og køre gennem Mårslet, idet BB-vejen kun sikrer at bilisterne fra det sydlige Århus ender bagerst på indfaldsvejene til Århus.