JA til linjeføring A Bering Beder vejen
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen JA til linjeføring A Bering Beder vejen.
Henrik |
#1 De brokker sig2015-01-25 20:03Tak til dem som har startet dette forum. Der en livlig debat på søster siden "nej til A". Se under fanen kommentarer. |
Malthe |
#3 Drop linje A !2015-02-19 14:41Drop linje a, der er intet der kommer til at provokere folk mere. Den skader beliggenheder, priser og udsyn. Den gør intet gavn på linje A. Hvorfor så ikke køre 30 sekunder længere for at få den lagt ordenligt. Jeg er selv personligt ramt meget hvis linja a bliver til en virkelighed. Den vil bogstaveligtalt skære midt igennem min grund. Linja A, nej tak! |
Gæst |
#42015-02-21 16:01Jeg kan rigtig godt lide at alle jeres underskrifter kommer udelukkende fra Århus kommune , altså fra områder der er berørt af vejen . Gæst |
AA |
#5 Linie dobbelt-A2015-02-22 20:34Jeg synes, at linie A er en rigtig god idé. Den ligger tæt på berørte byer hér det sydlige Aarhus, hvilket sikrer en god og hurtig tilslutning fra disse. Jeg undrer mig bare over nogle af de argumenter, der bliver brugt i bl.a. VVM-redegørelsen, og så ift. den foreslåede vejtype; Det nævnes, at Beder-Bering Vejen vil udgøre en central del af en 3. ringvejsforbindelse omkring Aarhus - i kombination med de i forvejen eksisterende Østjyske Motorvej (E45) og Djurslandsmotorvejen. Jeg har dog meget svært ved at se, hvordan en 2+1-sporet landevej (med flere rundkørsler) kan udgøre en "ringvej". Og hvor lang tid vil det tage at tilbagelægge 12 km fra Oddervej til E45? I hvert fald 10 miutter med rundkørsler. Altså ikke meget længere end de nuværende forbindelser - selvom man skal være frisk på speederen.... Jeg synes, man skal tage skridtet fuldt ud, og forberede en motor(trafik)vej, så vi for alvor kan flytte noget trafik. Så undgår vi også senere lappeløsninger i form af dyre udvidelser, når vi om 10-12 år har realiseret en meget stor udvikling af det sydlige Aarhus og tilstødende nordlige dele af hhv. Odder og Skanderborg kommuner. Der bliver andetsteds talt om Kattegatforbindelse (jeg husker ikke lige hvor). Jeg ved ikke, om den nogensinde kommer, men ved at anlægge en motor(trafik)vej nær linie A må vi i Østjylland da have et endnu stærkere argument for en sådan. Prøv at tænke sig, at man som mårsletter vil kunne komme til KBH på knap 2 timer istedet for de nuværende 3 (om alt går vel)... Så, drop den beskedne linie A, og udfør en fremtidssikret linie dobbelt-A! En motortrafikvej skal naturligvis have andre til- og frakørselsforhold end en landevej (med rundkørsler), men det kan vel godt passes ind i det åbne land. Miljøgevinsten må alt andet lige også blive bedre (især for gennemkørende lastbiler, busser m.m.), da der ikke "konstant" skal nedbremses/igangsættes ifm. rundkørslerne. Kort sagt - der kan holdes en nogenlunde konstant fart. Miljøgenvisten er generelt også bedre ved 90 km/t end 80 km/t. Hvordan kan vi mon få opgraderet projektet? |
Jakob Frandsen Underskriftindsamleren |
#6 Indsamlingen er lukket.. Mange tak for jeres bidrag.. :o)2015-02-26 18:13Indsamlingen er hermed lukket.. Mange tak for jeres bidrag.. :o) |
Gæst |
#7 Linieføring C - NEJ TAK!!2015-02-28 09:03Beder-Beringvejen er der sikkert hårdt brug for. Det er selvfølgelig en svær beslutning for byrådet. Vælger de linieføring A, kan de miste vælgere, som der måske er mange af i Tranbjerg og Mårslet - i hvert fald er der et større antal potentielle vælgere der end i lille Ravnholt. Vælger de linieføring C deler man Ravnholt - en lille unik landsby - i to dele. Hvis også højhastighedstoget kommer, deler man igen Ravnholt, så det ikke længere er en landsby men et kommunalt projekt, som ender med at blive en del af udkantsdanmark - midt i Århus Kommune. Hvis formålet er, at Ravnholt skal uddø, så kan politikerne, hvis linieføring C bliver valgt, lige så godt ekspropriere helt Ravnholt. Hvis man lader fornuften råde, placerer man vejen mellem Tranbjerg og Ravnholt, hvor der er åbne marker, hvor man ikke generer borgerne i Tranbjerg og Mårslet eller borgerne i Ravnholt. Det er med meget bange anelser, vi venter på afgørelsen. Det er ikke altid, at almindelige skatteborgere kan forstå, hvad kommunens højtuddannede folk tænker, og hvad de handler ud fra. Vi føler, vi har været en del af en kommunal joke. Vi har brugt ca. 10 år på at få en byggetilladelse på en grund i Ravnholt, hvor vi har betalt ejendomsskat til kommunen under hele forløbet. Endelig fik vi tilladelsen i 2013, og vi har nu boet i vores nyopførte hus i ca. 10 måneder. Det har kommunens folk givet os tilladelse til - åbenbart vel vidende i hvert fald i de seneste 5 år, at der også lå en mulig linieføring C på tegnebrættet, som indebærer, at vores hus så skal eksproprieres, da en del af vejprojektet skal gå lige igennem vores nyopførte hus. Tilliden til de sagsbehandlere, som får løn af vores skattekroner, er meget lille. De giver tilladelse til opførelse af et hus - åbenbart med henblik på mulig nedrivning. Dette er ikke en århushistorie - men virkelighed.
|
mp |
#82015-03-25 08:22Linieføring A vil komme til at stå som et monument over hvor tåbeligt vi har opført os i Mårslet, når den sender bølger af støj og sundhedsfarlig trafikos ind over byen. At en håndfuld grundejere langs den glemte vej i Mårslet (som ligger reserveret til formålet gennem 40år), har lykkes med at lancerere BB-vejen som havende sammenhæng med Mårslet myldretidsproblemer, er godt gået, men også fuldstændigt kortsigtet og tåbeligt. Og historien om hvordan man i første ombæring fik BB-vejen iscenesat som løsningen på Mårslets Trafikproblemer, samtidigt med de nærmeste berørte grundejere i de - på det tidspunkt - nyopførte kvarterer syd og vest for Mårslet, endnu ikke var organiseret i grundejerforeninger, endsige derved repræsenteret på Repræsentantsskabsmøder, står som en decideret skamplet i Mårslets nyeste historie. Og som præger byen den dag i dag. Tilliden er væk. BB-vejen vil intet løse af Mårslets myldretidsproblemer, risikoen er snarere at disse bliver forværret iden en del bilister fra Oddervej, vil dreje af og køre gennem Mårslet, idet BB-vejen kun sikrer at bilisterne fra det sydlige Århus ender bagerst på indfaldsvejene til Århus. |
|
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Kalaallit Nunaanni nalunaaqquttap kingumut allangortinneqarnissaanut atsiortitseqattaarneq, 10.-22. april 2024 / Underskriftsindsamling i Grønland for at ændre tidszonen tilbage, 10.-22. april 2024
2168 Oprettet: 2024-04-10
Transformer landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
1721 Oprettet: 2024-03-26
Behold billedkunst i 1.klasse
1513 Oprettet: 2024-03-27
Bevar Sydbyen i Frederikssund - nej til DSB baneterræn
1941 Oprettet: 2024-03-14
Bevar overfarten Kulhuse-Sølager
2880 Oprettet: 2024-03-10
Bevar pølsevogn og p-pladser på Torvet i Sorø.
779 Oprettet: 2024-04-15
Vi foreslår at afholde en folkeafstemning om erstatning til minkavlere
772 Oprettet: 2024-04-05
Underskriftindsamling mod betalt parkering fra 1.minut i Helsingør Bymidte.
1339 Oprettet: 2024-03-18
Bevar Palads
25777 Oprettet: 2020-05-16
Bevar Baunesletten
619 Oprettet: 2024-04-02
Få Lidl til Lystrup
511 Oprettet: 2024-04-08
Bevar Dagplejen i Gladsaxe Kommune!!! Børne- og undervisningsudvalget skal 2. maj træffe beslutning om, hvorvidt dagplejen, som vi kender den i dag, skal nedlægges. Hjælp os med at bevare dagplejen..
481 Oprettet: 2024-04-16
NEJ TAK til energipark ved Revsing og syd for Andst St.!
478 Oprettet: 2024-03-24
Nej tak til vindmølleparken Lillebælt Syd
1503 Oprettet: 2017-11-16
Nej til forringelse af responstid i Jelling og omegn
373 Oprettet: 2024-03-21
Áheitan um at lata føroysku sendistovuna í Ísrael aftur
327 Oprettet: 2024-03-25
Uvildig juridisk undersøgelse af international adoption
1654 Oprettet: 2024-02-06
NEJ til stor solcellepark ved Ravlundvej
295 Oprettet: 2024-03-19
Det grønne område ved Vejen Hallen
210 Oprettet: 2024-04-15
Nej tak til, at Augustenborg skov skal være urørt skov!
187 Oprettet: 2024-04-06