Lolland Kommune vil spare 22 millioner på skoleområdet.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Lolland Kommune vil spare 22 millioner på skoleområdet..


Gæst

#1

2014-11-20 10:19

det fandme for dårligt, som om skolerne ikke har penge problemer nok i forvejen...

tag jer sammen skod kommune...
janni jensen

#2 123

2014-11-20 10:31

Syntes ikke det kan være rigtigt det her. Lider lære og elever ikke nok i forvejen. Hold da op en skod kommune vi bor i de burde spare nogen da deres pauser væk i steden for og tage flere lære væk fra skolen af. Syntes min børn lider mere end rigligt lige nu. Bare tanken om de børn da har det svært det er sku ikke sjovt og tænke på hvordan deres hverdag ville blive.


Gæst

#3

2014-11-20 10:31

Jeg er mor til 3 børn i folkeskolen på Lolland. 2 børn har brug for ekstra hjælp, jeg er meget bekymret for udvikling i skolerne, og allerede nu mangler børnene læretid og ekstra hjælp, hvordan vil det se ud hvis de fyre flere voksne i skolerne. Synes skolerne skal have ro og fred til at lære det nye skolereform.

Gæst

#4

2014-11-20 11:27

Jeg har to børne i skolen og hvis de ikke får de rigtigt lærer og bare bliver sat til at får en vikar , ja så får de ikke lært noget ordenligt, lærer er uddannet det er vikarer ikke og det er jo vores fremtidige voksne der skal blive til noget.......

Gæst

#5

2014-11-20 14:31

Godt at nogle står op imod den gradvise nedlukning af vores egn.

Gæst

#6

2014-11-20 15:34

Lolland kommune burde skamme sig, på alle områder, ikke kun skoleområderne. Nu har jeg gået til skole/hjem samtaler i mere en 6 år. Og tænk sig, det er det samme lort de lukker ud. Og jeg er sikker på, det er fordi, at der er så mange vikarer og udskiftning af lærerne heletiden. Derfor er der ingen faglig udvikling. 

Og man får afvide, at der er ikke råd til ekstra ressourcer !!! Jeg bruger flere timer på at " undervise mine børn " derhjemme. Mere end det normale, forældre burde gøre. For jeg interessere mig for mine børns fremtid. 

Nu bør kommune tage ansvar for Lollands kommende fremtid, ellers dør Lolland langsomt. De unge mennesker søger ind til storbyerne. Og bosætter sig der. 

Lolland er døende!!! 

 

 


Gæst

#7

2014-11-20 20:54

Susanne Thestrup Rasmussen
gæst

#8 lukning

2014-11-21 20:20

Sig mig.  Er løsningen at spare sig ihjel.  Det er skruen uden ende.  Vi sparer og lukker.  Folk flytter eller kommer ikke igen hvilket gør vi bliver tvunget til at lukke endnu mere osv. 

Tænk dog lidt ud af boksen.  Hvordan får vi flere hertil. Gør noget så det bliver interessant.  Så får man den modsatte effekt at man måske skal ansætte.  Men det er en lang plan og det kan sikkert ikke lade sig gøre for efter næste valg sidder der måske nogle andre i kommunen der bestemmer og skal lave hovsa løsninger.  Der er jo ikke nogen der må tage æren fra andre.  

 

Tænk fremad 


Gæst

#9

2014-11-25 17:45

Hvert af disse lovbestemte trådløse WIF modemer som er sat op over alt på skolerne koster 9200kr med i prisen er opsættelse af modemet, så WIFI er vigtigere end at skolerne har råd til at fungere  LINK