STOP lukning af Børne- og Ungdomspsykiatrien i Hillerød

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP lukning af Børne- og Ungdomspsykiatrien i Hillerød.

Q

#26 Re: de kan ikke andet end at medicinere

2014-08-24 14:01

#21: tut - de kan ikke andet end at medicinere  

 Kan godt være de berygtet for kun at medicinere, men virkeligheden er ikke altid skruet sådan sammen. Jeg var selv indlagt på dagafsnittet i 3 måneder for en del år tilbage, og fik aldrig medicin. Havde det ikke været for de læger, pædagoger og lærere tilknyttet det afsnit, ville jeg aldrig været placeret det rigtige sted i systemet, og havde aldrig fået den hjælp jeg havde behov for, og ville altså ikke være der hvor jeg er i dag! Så jeg støtter 110% op omkring at vi bør beholde dem!


Gæst

#27

2014-08-25 14:59

nu er jeg ikke fra Sjælland men region Syddanmark gør det samme de bygger dog nyt i Aabenraa med en motorvej som nabo midt i et industrikvarter og flytter distriktapsykiatrien med 3 sengeafdelinger 2 af dem lukkede fra naturskønne område med sø skov og strand i ti minutters gåomkreds ! Det er bare for nemt at spare på dem som ikke har kræfter til at sige fra ! Jeg går kun til årlige kontroller men hvor et nu tager 10 min i bus og 10 min gang vil det fremover tage over 1 time og da jeg ikke er pensionist kan jeg ikke gå transport betalt og en tur frem og tilbage vil koste næsten 200 kroner !!!! 

Peter de Medici

#28 Re: Lidt uddybning

2014-08-25 15:10

#1: Støttegruppen for Børne- og Ungdomspsykiatrien i Hillerød - Lidt uddybning 

 At foreslå bl.a at lukke akutmodtagelsen i Hvidovre, vil svare til at lukke traumecentret på Rigshospitalet. Hvad ville folk sige til det.  Psykiatrien fik for ganske kort siden "et historisk løft" på 2 milliarder (ganske vist fra satspuljemidlerne) men alligevel. Nu får psykiatrien et historisk gok i nøden. Når der bruges 1 kr i det somatiske sygehusvæsen, bruges der mindre end 25 øre i psykiatrien.  Det er uanstændigt og uforsvarligt det der sker.

Bedre Psykiatri, Nyborg

Peter de Medici


Gæst

#29

2014-08-25 16:36

Ja man høre jo om hvordan de unge må vente i op til flere måneder, så hvordan skal sådan en lukning kunne forklares uden at lyve.

Gæst

#30

2014-08-26 09:53

Der er i forvejen alt for få børnepsykiatere

Gæst

#31

2014-08-26 11:08

jeg har selv været indlagt i Hillerød og ville frygte hvis det var mig der skulle tage til Glostrup
Herdis
Gæst

#32

2014-08-27 19:40

Der vel efterhånenden snart ikke mere der kan lukkes i Helsingør/Nordsjælland. Vi bliver reduceret til en folkemindepark.

Jeg har været indlagt i Glostrup 2 gange, kontrolbesøg 4 gange . Det er en dagsrejse hver gang.


Gæst

#33 Re: Re: Forhandlingsplan ifm Budget 2015-18 Region Hovedstaden

2014-08-28 23:41

#24: Ældre medarbejder - Re: Forhandlingsplan ifm Budget 2015-18 Region Hovedstaden 

 Så er det åbenbart kun visse medarbejdere .. du skulle vel ikke arbejde i psykiatrien, og måske derfor være 'glemt' - nu hvor ressourceforbruget kun øges 15-16 gange mindre end havd stigningen i sygehusenes ressourceforbrug generelt er budgetteret med i hovedstaden? 

Løft og ligestilling til psykiatrien - har på trods af nogle fremskridt tidligere - pludseligt det meget, meget svært i Region Hovedstaden.


Gæst

#34 Re: Re: Lidt uddybning

2014-08-28 23:53

#28: Peter de Medici - Re: Lidt uddybning 

 For at blive i den krone-model, kan man sige, at hvergang resurcerne til sygehusene stiger relativt med 1 krone - vil sygehus-psykiatrien relativt set kun stige med 6 øre!

Så der er langt fra økonomisk ligestilling i vækstrater mellem psykiatri og somatik i sundhed!


Gæst

#35

2014-08-29 06:09

Godt initiativ- følger ellers selv meget med hvad der sker indenfor psyiatriområdet, og meget af alle forringelserne - der bliver jo bare skåret og skåret. Men lige dette har jeg ikke set. Det er virkelig efterhånden så ringe så man ikke kan bruge den til noget. I det hele taget mener jeg at de mest sårbare får ringere og ringer vilkår. At kalde Danmarks for et velfærdssamfund -'kan man jo ikke mere. Det er kun på papiret og politekerenes ord. Men det kan ingen jo bruge til noget. Da det jo kun er ord- ikke handlinger.

Gæst

#36

2014-08-30 07:24

Det er meget trist, og en skændsel, at der ikke er større empati med familier, der er SÅ hårdt ramte, at et barn må indlægges grundet psykisk sygdom. Det må der ikke spares på. Tag jer nu sammen, politikere - helt ærligt!

Gæst

#37

2014-09-03 05:58

Børne- og Ungdomspsykiatrien har i forvejen i mange år haltet bagefter i økonomisk henseende, bestemt ikke på ekspertisens område. Afdelingen i Hillerød er vel en af landets bedste og dygtigste afdelinger! Bare spørg børn/unge og forældre, der har været og er tilknyttet afdelingen.
Det vil være en total katastrofe, hvis afdelingen i Hillerød bliver nedlagt for at blive flyttet til Glostrup. Afstanden er alt for stor og vil besværliggøre - eller nærmest umuliggøre de unge indlagtes transport og færden i omgivelserne samt pårørendes transport. Det vil ramme en gruppe, der i forvejen er meget sårbar og ikke ligefrem. overskudsramt.
Omvendt kunne man tænke, hvorfor ikke flytte Glostrup afd. til Hillerød?? Nej, det kunne man nok ikke tænke sig, for så ville børn- og unge samt deres pårørende fra Københavnsområdet få for lang og besværlig transport.
Psykiatrien skal netop være tæt på brugerne af den, nemlig børn, unge og deres pårørende. I forvejen er det et meget stort skridt at tage, at komme i behandling på Psykiatrisk Afd. som barn og ung og også for de pårørende. En flytning til Glostrup vil gøre dette skridt endnu større og sværere. Nærmest fremmedgjort! Så, nej Børne- og Ungdomspsykiatrisk Afd. i Hillerød skal under ingen omstændigheder flyttes til Glostrup! Afdelingen skal blive, hvor der er brug for den, nemlig i rimelig afstand for nordsjællanderne.
Mari-Ann Clementsen

Gæst

#38

2014-09-08 19:00

Jeg foreslår, at Regionerne nedlægges. Regionspolitikerne er kolde i røven overfor borgernes behov. De giver sig selv og ledere lønforhøjelser for befolkningens skattekroner. Det politikerne får i løn, og hvad de i øvrigt koster os af udgifter, kan istedet overføres direkte til det syge sundhedssystem.

Gæst

#39

2014-09-11 11:58

Ike flere lykninger og forringelser i Denmark .
frede

#40

2014-09-15 06:31

Luk det skidt omgående  - de hjælper ikke  børnene  og det gør i heller ikke at i lader dem stå  for dette - fjern sukker- gluten og laktose og understøt jeres børn i hormonmangler - så er der sgu ingen der behøver psyk .   der er ingen psykisk syge  der er hormonmangler  !  tag ansvar  frem for  ubodelige skader i jeres børns hjerner