B E V A R BADEANSTALTEN I I SILKEBORG .. DAMPENS VENNER


Gæst

#51

2014-07-25 18:26

Som gammel Silkeborgdreng, mener jeg man er på et sidespor. Husker Jørgen Dithlevsen. Ødelæg nu ikke hele Silkeborg.

Gæst

#52

2014-07-26 18:13

Hvordan kan man lukke en så stor del af Silkeborgbad kulturarv for at spare 300.000kr. Når man i den anden hånd priorieter et stadion uden sjæl og historie. Når man så i øvrigt har et i forvejen

Gæst

#53

2014-07-29 10:21

forebyggelse er bedre end helbredelse

Gæst

#54

2014-08-02 15:21

Fantastisk idé. Har holdt samtlige sommerferier i Silkeborg de første 15-16 år af mit liv og derefter sporadisk. Det ville være så ubeskrivelig skrækkelig hvis den blev lukket.....

Gæst

#55

2014-08-04 14:10

Luk ikke dampen. Det er et unikt sted

Gæst

#56

2014-08-05 17:13

At lukke badeansalten vil være at frarøve Silkeborg et godt varetegn på at være kurby som der har været her i mange år. Har selv nydt godt at at komme på bade anstalten siden begyndelsen af 20,erne. Har stor nydt at kunne koble fra og slappe af i damp og varme. Giver ny energi og velvære til både arbejds og privat liv. er en god måde at holde sind og sjæl psyksik sund.

Gæst

#57

2014-08-05 17:13

Som mere eller mindre trofast gæst på badeanstalten i noget nær 17 år, og med mange besøg dernede på kolde vinterdage, kan jeg kun anbefale at så mange som muligt prøver det og forhåbentligt støtter bevarelsen af denne dejlige anstalt!

Gæst

#58

2014-08-06 17:46

Badeanstalten er en af silkeborg kommunes stærke kulturarv, måtte det dog blive kommenteret, annonceret i byens turistinf. Badeanstalten besøges af rigtigt mange mennesker, i alle aldre, året rundt. Det er af allerstørste betydning for virkelig mange både fysisk og mentalt. Ydermere besøges badet af turister fra hele landet og udlandet. Var der en del mere fokus, pr, kunne det uden tvivl blive en turistattraktion mennesker higer efter ro og forkælelse, det er altsammen på badeanstalten

Gæst

#59

2014-08-09 14:12

En skam, hvis dette unikke sted ikke bevares !
Tulle

#60

2014-08-11 16:48

Hvordan kan man overhovedet tænke på at nedlægge et stykke kultur-arv. Se engang på Herning, hvor alle smukke gamle bygninger efterhånden er fjernet. Et besøg i lørdags medførte også at vi otte tøser spiste i byen og deltog i festival. Ting hænger sammen.

silkeborgenseren

#61 Re:

2014-08-12 20:13

#23: -  

Også jeg er født og opvokset i Silkeborg og tager i Dampen og får en gang massage så tit, det kan lade sig gøre på en tur til min hjemstavn. Det er et af de fedeste steder at få massage i kombination med dampbad. Det giver da bare noget ekstra at have dampbad i de historiske omgivelser, og massørerne er dygtige. Ikke sært, at det er som regel svært at få en tid.

Jeg tror også, man tværtimod skal gøre endnu mere ud af badeanstaltens tilstedeværelse. Der kan jo f.eks. kombineres med ture til søbadene om vinteren og en tur i damp bagefter.

LS

#62

2014-08-16 18:02

Bevar historie og kultur. Jeg vil savne mit ugentlige dampbad hvis det lukker.


Gæst

#63

2014-08-21 09:05

Uhyggeligt som byråd og kommunal administration er på vej til at ødelægge dele af Silkeborgs sjæl og position, der, tror jeg, bl.a. er forankret i intelligent folkelighed og græsrod (herunder Riverboat, torvehandel med jazz, musik, kultur, respekt for gamle værdier m.m.) - men renset for "krom og plast". Har venner og bekendte fra Herning/Ikast-området, der gennem årene jævnligt kommer til Silkeborg om lørdagen for at nyde godt af den gode torvestemning, de hyggelige gågader, frokost på torvet og ofte en tur i badeanstalten. De siger nu, at den samlede oplevelsesdimension efterhånden er reduceret så meget, at lysten til at tage turen er begrænset. Især begrundet i, at torvemiljøet er reduceret til Herning-niveau. Og nu truslen mod badeanstalten. "Silkeborg er på vej til at miste noget sjæl og identitet", som de siger.
Der må da for pokker være folk i byråd og andre steder i administrationen, der kan kombinere ny udvikling med respekt for gamle værdier.

Gæst

#64

2014-08-27 10:19

Måske skulle man forsøge at få den fredet.