Forny den grønlandske adoptionslov nu

Maannakkut pissutsit imaapput suiaaqatigiillutik aappariittut nalunaarsoqqasut qitornavissiartaarsinnaatitaanngimmata. Taamaallaat arlaat qitornaqareerpat qitornallip aappaata qitornavissiartaarisinnaavaa.

Inatsisit atuuttut malillugit suiaaqatigiillutik aappariittut nalunaarsoqqasut meerartaarniarnermut ikiorserneqarsinnaapput. Taamaalillutillu peqqinnissaqarfiup akilerlugillu isumagisarpai misissortinnerit, hormoninik suliaritinnerit, anisueersittuniit anisooq anisuullu aqqutaa Danmarkimiit. Tamakkulu tamarmik peqqinnissaqarfimmiit sullissinerit ikiuinerillu ajunngilluinnarput.

Sakkuutit atorlugit naartulersitsineq iluatsippat, aapparisap naartunngittup qitornaq qitornavissiarilersinnaavaa taamaalillutillu aappariit marluullutik angajoqqaatut nalunaarsoqqalerlutik.

Soormi taava marluullutik aappariittut qitornavissiaqartitaasinnaanngillat?

Qitornavissiaqartitaanermut inatsimmik 22. april 2010-meersumik allannguinermi §6, stk 2-mi allaqqavoq aappariit katissimasut kisimik qitornavissiaqalersinnaasut.

Qitornavissiartaartarnermut inatsisip aappariit katissimasunut tunngasunut aaliangersakkat suiaaqatigiinnut aappariittut nalunaarsoqqasunut atuutinngillat, qitornavissiartaarsinnaasutullu taamalillutik akuerineqarsinnaanatik. Aapparisalli meeraa qitornavissiartaarisinnaavaa meeraq nunamit allamit qitornavissiaanngippat. Taakku peqqussutit suiaaqatigiit inooqatigiissinnaanerannut aaliangersakkami takuneqarsinnaapput §4, stk. 1-imi.

Nunani amerliartortuni qitornavissiartaarnissamut inatsit allanngortereernikuupput suiaaqatigiit aappariittut nalunaarsorsimasut qitornavissiartaarsinnaanngorlugit soorlu nunani ukunani; Danmark, Sverige, Holland, Spanialu.

Atsiornerit tamaasa partiinut tamanut tunniunneqassapput qineqqusaarnerup matuma iluani, taamalillutalu politikerigut ajornartorsiutaaneranik paasitillugit.

Inatsisip immikkoortitsisup nutartertariaasullu allanngortinneqarnissaa anguniarlugu ikiortigut atsioqataallutit!

__________________________________________________________________________________________________

Som det er nu kan registrerede partnere ikke få lov til at adoptere sammen, men må gerne adoptere hinandens børn, såfremt den ene af parterne får et barn eller har et barn i forvejen.

Iflg. den nuværende lovgivning, kan registrerede partnere få hjælp til barnløshed, med hjælp fra sundhedsvæsenet som også betaler for hele forløbet, herunder undersøgelserne, hormonbehandlinger, sæd fra donor og transport af sæd fra Danmark. Alt sammen med en superb service fra sundhedsvæsenet, som virkelig gør et stor indsats for at hjælpe.

Hvis insemineringen lykkedes, kan partneren godt adoptere barnet, således at begge parter er registreret som forældre til barnet.

Men hvorfor kan man så ikke få lov til at adoptere sammen?

Iflg. Ændringerne i adoptionsloven fra d. 22 april 2010, fremgår det af § 6, stk. 2, at kun ægtefæller kan adoptere sammen.

Reglerne i adoptionsloven for Grønland om ægtefæller finder ikke anvendelse på det registrerede partnerskab. Det betyder, at registrerede partnere ikke kan godkendes som adoptanter. En registreret partner kan dog adoptere den anden partners barn, hvis dette ikke er et adoptivbarn fra et andet land. Reglerne fremgår af § 4, stk. 1, i partnerskabsanordningen.

I flere og flere lande rundt omkring i verden, er adoptionsloven allerede blevet ændret, således at registreret partnere gerne må adoptere sammen, herunder Danmark, Sverige, Holland og Spanien blot for at nævne et par stykker.

Alle underskrifter vil blive afleveret til de forskellige partier i løbet af denne valgkamps periode, således at vi kan gøre politikkerne opmærksomme på netop dette emne.