Drop besparelser på gymnasierne! I leger med fremtiden!

Nu må det stoppe!
Vi elever der er startet på bl.a. HF i august 2017, er startskuddet til den nye reform, der gør at gymnasierne skal spare 2% om året af 5 gange.
For vores vedkommende har det indtil videre betydet: pressede lærere uden tid til rettelse af opgaver, opgaverne er blevet større, men med mindre tid til at lave dem, lærerne går ned med stress på stribe, hvilket går ud over os elever der kommer til at mangle lærere, eller hvis vi er "heldige", må skifte lærere midt I et forløb. Desuden kan vi ikke få den nødvendige feedback på de opgaver vi skal lave, da der simpelthen ikke er lærere nok til det, fordi der skal spares. Nu skal vi end videre til at have fravær, hvis vi skal snakke med en studievejleder. Grundet det store pres ovenfra, kan kontoret samt lærerene ikke følge med, hvilket betyder manglende og ukorrekt information til eleverne.

Vi skal have sat en stopper for de besparelser på uddannelses området!
Hvis vi fortsat skal kunne være stolte af det danske uddannelsessystem, er det en forudsætning, at man her kan lære noget og ikke blot bliver jongleret rundt med, pga. Manglende ressourcer! Dette er som sagt kun første år med nedskæringer samt denne reform.
Men hvad så om 4 år?

Desiree Kriegbaum Plettner    Kontakt forfatteren af dette andragende