Bevar Aktivitetshuset for 17-25 årige i Gentofte

Vi er en ungegruppe på ca. 50, som af kommunen har fået stillet Aktivitetshuset på Gersonsvej til rådighed onsdage og lørdage de sidste fire år. Baggrunden er, at vi ellers hænger ud på gaderne i Gentofte, og det ved vi godt borgerne ikke gider. Vi er også kendt som en ungeindvandrergruppe med "meget energi og rigelig fantasi". Derfor har det været perfekt at vi kunne mødes og spille fodbold, backgammon og pool og se fodbold og spise mad sammen to gange om ugen. Det er win-win for både os og gentofteborgerne.

Vi kender personalet rigtig godt og har fået opbygget et tillidsforhold bl.a. fordi de er en frivillig forening og neutrale i forhold til kommunen, som vi ikke har den største tillid til. De hjælper os med skole og andre problemer.

Vi har passet rigtig godt på stedet. Ingen klager!

Nu er det blevet bestemt fra lokalpolitikernes side at stedet skal lukke. Men hvor skal vi så gå hen? Tilbage til gaderne? Det nye multihus er slet ikke for vores alderesgruppe.

Støt os med din underskrift og bevar vores fristed.

Hilsen

De unge brugere i Aktivitetshuset