Bedre offentlig transport til Skanderborg

Voerladegaard, oktober 2014

Ønsker til busrute 502 Brædstrup Voerladegaard - Skanderborg – samt Teletaxarute i samme område

Vi ønsker et ekstra stoppested til Teletaxaruten – på Campus Højvangen.

Uden dette vil det ikke være muligt for unge i omegnsbyerne at deltage i Skanderborg Ungdomsskoles aktiviteter på hverdagsaftener og i weekender med brug af offentlige transportmidler. Se eksempler nederst.

Det vil heller ikke være muligt at deltage i sociale arrangementer med kammerater mm.

Vi ønsker mere fleksible tidspunkter for afgang / ankomst med Teletaxa.

Vi oplever, at det er svært i praksis at finde en passende afgang/ankomst med det brede tidsforskydningsvindue.

Vi ønsker flere afgange om eftermiddagen for rute 502 helt fra Campus Højvangen

Vi vil gerne at vores børn kan deltage i alm. socialt samvær efter skole med de nye kammerater de får på deres overbygningsskole.

Dette vil også give vores børn mulighed for sport eller anden fritidsaktivitet efter skoletid.

Efter den nye skolereform med længere skoledage, er der kun 1 afgang (kl 15:20) helt fra Campus Højvangen – kommer man for sent til denne skal man benytte bybussen ned til stationen og skifte til 502.

Eksempler: Ungdomsskoledeltagelse om aftenen

1. Traktorkørekort efterår 2014 tirsdage kl. 18:45 – kl. 21:15

Vores børn skal afsted fra Voerladegård med rute 502 kl. 17:05 – ankomst kl. 17:25

– skal skifte på Skanderborg Station til rute 21 afgang kl. 17:50 – ankomst Højvangens Torv – kl. 17:53.

Dvs. 52 min før kurset starter.

Sidste bus fra Højvangen afgår kl. 20:34 – kurset slutter 21:15.

Der er mulighed for Teletaxa – men kun fra Skanderborg Station – der er intet stoppested på Højvangen for Teletaxa.

Dette på en skoledag hvor barnet er hjemme fra skole med rute 502 kl. 15:49. Dvs. han kan være hjemme i 76 min. hvor han/hun skal nå lektier, mad mv.

1. Knallertkørekort efterår 2014

Lørdag Kurset foregår fra kl. 9:00 -17:00 i Højvangen.

Der er (måske) mulighed for Teletaxa fra Voerladegård til Skanderborg Station – da der er tidsforskydning på -15 til +45 min. Vi oplever ofte at det er svært at finde tider der kan passe. MEN første bus på rute 21 afgår kl. 9:20, dvs. 20 min efter kurset er startet.

Der er ingen mulighed for teletaxa hjemad, da Teletaxa-ordningen slutter kl. 14:00

Fredag Kurset foregår fra kl. 15 – 18, dvs. barnet starter direkte fra skole.

Hjemad – afgang fra Højvangen med rute 21 kl. 18:06 eller kl. 18:34. Der er der mulighed for Teletaxa – HVIS ikke tidsforskydningsvinduet driller… Man skal jo bestille på forhånd mellem kl. 8 og 17 og så vil man sikre sig at man kan nå det – med afgang kl. 18:34 – og Teletaxaordningen slutter kl. 19:00.