Asta Elisabeth Nielsen

Da der er meget stor forskel på ferier på vinter og sommer opstartsholdene på pædagoguddannelsen, som giver os på vinter opstartsholdet nogle ret sværre somre da vi selv skal betale ferie af egen lomme.  Enkelte kan optjene til ferien via praktikken og nogen har tvunget ferie og har derved ikke nogen indtægt i sommerferieperioden. Mange har studeret årene op til studiet og derfor heller ikke feriepenge hertil.

Enkelte står ikke med muligheden for at arbejde i sommerferien da de har børn og daginstitutionerne holder sommerferielukket.

Det er ikke muligt at få dagpenge for dem der har tvungen ferie da de først kan påbegynde dagpengeperioden efter 3 uger, altså når vores sommerferie er slut.

Vi har på UCL lavet en underskriftsindsamling, da vi meget gerne ser at der bliver ændret på dette til de kommende hold, for ingen fortjener at stå i en stresset situation under deres uddannelse. Alle har ret til ferie og et pustrum under deres uddannelse, men pga ministeriets planlægning af vores studiegang og ferier er dette slet ikke muligt for en stor del af de studerende.

Skriv under hvis du mener at 2. praktik & 3.praktik skal rykkes for vinteropstartsholdene!

Asta Elisabeth Nielsen    Kontakt forfatteren af dette andragende