afskafrejsekortet

Afskaf Rejsekortet!

www.skrivunder.net/afskafrejsekortet

www.facebook.com/afskafrejsekortet

D. 1. juli 2014 vil klippekortet endeligt blive fjernet fra hovedstadsområdet og vi er alle tvunget til at skulle benytte os af den forældede milliardfiasko Rejsekortet, medmindre vi får det afskaffet! Vi har 10 måneder til at samle en kæmpe omgang underskrifter - så både Rejsekortet og politikerne kan forstå, at vi ikke vil acceptere det. I stedet bør vi holde fast i de nuværende klippekort, indtil der kommer et godt alternativ – ét som fungerer og som er up to date rent teknologisk.

At vi først skal lægge ud for noget juks gennem vores skattekroner, som vi bagefter tvinges til at benytte os af, er ikke i orden!

Nogle af de største bommerter Rejsekortet har:

• Allerførst skal nævnes den omvendte bevisbyrde ved in-check og ud-check; Da det ikke muligt at få en kvittering, for det man køber, er det kun ens ord mod systemet, hvilket er en højst ubehagelig situation at være i. Det kan være problematisk, når man får fremsendt uberettigede bøder, hvis man kommer i karantæne, fordi man ikke har tjekket ud tre gange (selvom man troligt har tjekket ud), hvis man afkræves penge for rejseruter, man ikke har benyttet sig af osv.
  • Dernæst må opmærksomheden rettes mod det faktum, at man ikke kan betale direkte for ens rejse – men er nødsaget til at vente mellem 4 til 24 timer. Det er svært at vurdere, om det kommer til at regne i morgen og om man måske skulle tage bussen – og at man så skal vente op til 24 timer, hvis ikke mere, førend ens betaling går igennem, er under al kritik – og igen totalt forældet. Ud over det kan man heller ikke vide sig sikker, hvis man faktisk husker at betale, da ens indbetaling annulleres, hvis man ikke bruger rejsekortet i syv dage. Rejsekortet selv anbefaler, at man ikke indbetaler via nettet, men går ned på stationer til deres standere, for at indbetale der. Jeg gentager – i 2013 anbefaler Rejsekortet selv, at man går ned på stationer til at betale dér frem for på nettet.
  • Til sidst skal der lægges vægt på den totale uigennemskuelighed der er i prisraterne hos Rejsekortet. Jeg har ikke forstået det, kommer ikke til at forstå det og håber vi kan nedlægge det inden jeg tvinges til at bruge sur energi på dumhed.

DERFOR: Hjælp mig med at afskaffe det totalt fejlslagne, forældede og forfejlede Rejsekort. Lad os kalde en spade for en spade og blive enige om, at klippekortet er langt bedre end Rejsekortet, så vi skal beholde det, indtil der kan komme et godt alternativ.