Gladsaxeskole

Kontakt forfatteren af dette andragende

Vedr underskriftsindsamling omkring Gladsaxe Skole

2014-09-22 19:23:26

Kære alle underskriftsgivere

Til info er følgende at læse i kommunens budgetforlig vedtaget den 18/9-2014

citat:

Idræt og bevægelse er en væsentlig forudsætning for sundhed og velvære for alle borgere i Gladsaxe Kommune. Derfor skal der udarbejdes en analyse af, hvordan kommunens idræts- og bevægelsesfaciliteter i højere grad end i dag kan tilgodese såvel unge som ældres ønsker til en aktiv livsstil. Samtidig skal analysen skitsere rammerne for, hvordan kommunens fremtidige strukturelle og anlægsmæssige dispositioner kan understøtte udvikling og nytænkning i fritidslivet, herunder geografisk balance. Analysen skal indeholde en vurdering af den eksisterende facilitetsdækning, vedligeholdelsesstand og kapacitetsudnyttelse med inddragelse af idrætsfaciliteterne på kommunens skoler, og give bud på visioner for den fremtidige udvikling af kommunens idræts- og bevægelsesfaciliteter. Analysen skal også se på mulighederne for at inddrage kommunens naturområder og byrum som steder, der kan inspirere til bevægelse og aktiv leg. Analysen tager udgangspunkt i befolkningsprognose 2014 og forventningerne til boligbyggeri i kommunen. Relevante interessenter vil blive inddraget i analysearbejdet. Byggeriet af salen på Gladsaxe Skole sættes i bero indtil analysen foreligger. Analysen afrapporteres inden budgetforhandlingerne for 2016. Budgetforligspartierne drøfter analysen inden afrapportering i Kultur-, Fritids- og Idrætsudvalget. Udgifterne til analysen afholdes indenfor Kultur-, Fritids- og Idrætsudvalgets eksisterende ramme

citat slut

Det glæder os at have givet kommunen noget at tænke over & satser på analysen vil påvise det reelle behov for Gladsaxe Skole, nærmiljøet og idrætsforeningerne.

Vi takker for jeres støtte & forsikrer jer, at vi vil blive ved med at arbejde for bedre faciliteter til vores børn.

Mvh Thomas & Mette

Mette Holm-Hansen & Thomas Dreyer

Vedrørende underskriftsindsamling for Gladsaxe Skole

2014-08-23 13:58:37

Kære alle underskrifts-givere

En lille opdatering herfra. Det er sådan, at kommunen har præsenteret et sal-projekt på skolen hvor man vil bygge en idræts-sal magen til den eksisterende og man udskifter kun brusere & bænke i de eksisterende omklædningsrum fra 50’erne. Salen er planlagt i forlængelse af den nuværende sal & vil derfor ”spise” det meste af legepladsen ud for gang 4 – der er IKKE planlagt at opføre ny legeplads eller flytte den eksisterende (det sidste ville forvaltningen kigge på).

To sale dækker IKKE det skemalagte idrætsbehov på skolen. Derudover skal skolen i 6 måneder undvære sal & svømmesal mens byggeriet står på.

Det er tydeligt at kommunen vil presse dette ned over ørerne på os (forældre, skole, børn, ansatte osv) og gennemtvinge byggestart snarest. Deadline for vedtagelse i Børne & Ungdomsudvalget er den 16. september. DERFOR skal vi bruge flere underskrifter for overhovedet at kunne banke kommunen op. Vi vil gerne bede alle om at prikke til ”dem i stuen, naboen, forældre fra vejen, klassen ” osv & takker jer på forhånd for jeres indsats

Med venlig hilsen Mette & Thomas

Mette Holm-Hansen & Thomas Dreyer

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.