Stop Mærsks tobaksformynderi

Kontakt forfatteren af dette andragende

Korrespondance med Mærsk

2012-12-19 18:45:53

Kære Peter

Tak for materialet. Emnet har også tidligere i år været rejst af blandt andre tillidsmændene og behandlet i tillidsmandsinstitutionen hvad der også fremgår af de officielle referater. Der er dog bestemt også mange medarbejdere, der finder det er en god ide, men de ønsker ikke at stå frem i den til tider ophedede debat.

Beslutningen og tidspunktet for stop af salget af toldfrie cigaretter på vore offshore installationer er meget velovervejet og har været år undervejs.

I skal ikke være bange for at slopperne lukker, da det er en del af catering kontrakten offshore, at der skal være en slop med de daglige fornødenheder du nævner, så der sker ingen ændring eller afskæring fra adgang, og servicen offshore vil fortsat være samme høje standard som nu. Så det bør du indeholde i din kommunikation for at holde den faktuelt korrekt. Ligeledes forandrer dette heller ikke vores rygepolitik, der fortsat giver folk mulighed for at ryge offshore, nøjagtig som hidtil.

Såfremt beslutningen om stop af det toldfrie salg af cigaretter ændres, efter den evaluering vi vil lave på baggrund af det fremsendte materiale, vil der blive kommunikeret om dette på intranettet inden 1. januar 2013.

Yours faithfully

Jesper Bach Ladefoged
Operations Support
Mærsk Olie og Gas A/S

From: Peter
Sent: 16. december 2012 16:34
To: Ladefoged, Jesper Bach
Subject: Angående stop for salg af tobak offshore

Hej Jesper,

Dit navn står på nyheden om stop for salg af tobak offshore.

Jeg skal hermed overbringe 144 protestunderskrifter fra medarbejderne offshore (vedhæftet).

Vi har selvfølgelig forståelse for, hvis der er problemer med smugling.

Vi mener dog at der bør kunne findes en løsning, således at vi ikke har medarbejdere gående i processen med abstinenser fordi de er løbet tør for tobak, det gør ikke arbejdspladsen mere sikker, tværtimod.

Vi er også bange for at stop for tobakssalg vil medføre at slopperne lukker. Dermed kan man heller ikke få andre daglige fornødenheder som tandpasta, vatpinde, underbukser, deodoranter og slik.

Det vi være en væsentlig forringelse at medarbejderforhold, og muligvis også et brud på kutyme.

Vi ser frem til et bedre udspil, hvis ikke tobaksstoppet simpelthen skal rulles tilbage.

Spørgsmålet er også rejst overfor tilsynsmyndigheden, idet vi finder at adgangen til daglige fornødenheder, er en del af de forhold der skal stilles til rådighed for medarbejdere, der er afskåret fra alternativer.

Peter

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.