Bevar Den Kongelige Afstøbningssamling tilgængelig for publikum

Kontakt forfatteren af dette andragende

Slut

2016-02-19 11:44:24

!. marts lukker og slukker KAS med ugentlige åbningstider. Vi gjorde, hvad vi kunne. Der er desværre ikke kommet så mange underskrifter ind, som jeg havde håbet, men nu lader jeg underskriftindsamlingen løbe måneden ud og afleverer, hvad der måtte være kommet ind sammen med jeres beskeder. Hvis nogen ikke ønsker at jeres beskeder bliver afleveret, så gå venligst ind og slet dem senest 28. februar.

Forlængelse

2016-01-30 23:44:26

Kære Underskrivere.

Vi har netop rundet de 500 underskrifter, og jeg vil gerne takke for hver eneste af dem!

Imidlertid er jeg bange for, at det ikke forslår tilstrækkeligt til at rykke nogen beslutninger i nogen retninger. Derfor har jeg besluttet, at forlænge indsamlingsperioden et par måneder i håb om at vi får samlet flere underskrifter.

Det vil være en stor hjælp, hvis I vil hjælpe ved at dele budskabet på de sociale medier. Lidt sjovt er det jo, at Den kongelige afstøbningssamling har liked mit opslag om underskriftindsamlingen på facebook. De vil gerne have vores opbakning. Det er jeg sikker på.

Mange hilsner

Svar fra SMK

2015-12-16 09:24:19

Jeg har fået følgende svar på min henvendelse til KMS. Det er ikke så opmuntrende, men vi giver ikke op. Selvfølgelig må han skrive som han gør. Lige så selvfølgelig er der muligheder, hvor der er vilje. Det handler om prioritering.

Kære Susse Kristiansen

Tak for din mail med orientering om underskriftsindsamling.

Det er godt at høre, at du har haft glæde af dine/jeres besøg på KAS. Det håber vi også du kan få fremover, men det er desværre ikke muligt at fastholde KAS som et tilbud på ugebasis.

Vi vil nu arbejde på, hvordan denne del af vores samlingerne fortsat kan aktiveres og formidles på anden måde og med andre åbningstider/-perioder.

Kim Gundersen

Administrationschef

En lille bøn

2015-12-13 14:20:39

Hej alle underskriftere.

Efter et par dage med megen aktivitet er det som om at tilslutningen daler lidt. Kunne jeg få jer til at dele på facebook eller på anden måde gøre jeres bekendtskabskreds opmærksom på indsamlingen her? Hvis vi skal have et antal underskrifter, der bliver taget seriøst, så skal vi have mange flere.

Indtil videre kan I jo også gå ind på KAS' fb-side og give jeres meninger til kende. https://www.facebook.com/Afstoebningssamlingen/?fref=ts

Tak

Mail til SMK

2015-12-04 11:28:00

Kære underskrivere.

Først: tusind tak for jeres støtte. Det er så dejligt, at I vil være med.

Jeg har i dag sendt en mail til pressekoordinator, Karen Søndergaard, ved Statens Museum for Kunst, som afstøbningssamlingen hører under. Mailen har flg. ordlyd:

Til Karen Søndergaard.

Det er rigtigt trist at I har set jer nødsaget til at skære ned i åbningstider og personale. Sparekravene rammer bredt i disse tider og nu er turen kommet til vores museer.

Det har været et stort privilegium at kunne besøge samlingerne gratis, og vi er mange som har nydt godt af dette, både som privatpersoner og ikke mindst i studieøjemed. Ikke alene kunststuderende, men også lærere og elever på oldtidsstudier har især været glade for Den Kongelige Afstøbningssamling. Samlingen giver en unik mulighed for fordybelse og studier.

Jeg tror, alle vil have forståelse for, at det er nødvendigt med reduceret åbningstid på KAS, men at lukke helt for publikums adgang til samlingen er ikke helt så spiseligt. Ville det ikke være muligt at beholde bare en af dagene åbne, evt med en beskeden entré?

Undertegnede har sat sig for at finde ud af, om jeg skulle være den eneste, der tænker sådan, og har derfor startet en underskriftindsamling, som jeg synes I skal have kendskab til. Den findes på nettet her: http://www.skrivunder.net/bevar_den_kongelige_afstobningssamling_tilgangelig_for_publikum

Her vil I kunne følge med i indsamlingen og som I ser er det planen at overdrage underskrifterne til Mikkel Bogh d. 1. februar 2016.

Det er mit oprigtige ønske, at I vil genoverveje jeres beslutning om at lukke adgangen til KAS

initiativtager

Tilføjelse

2015-12-03 15:07:24

På foranledning af en underskriver er flg. lille passus blevet tilføjet i teksten vi skriver under på: Afstøbningssamlingen er byens bedste museum til undervisningsbrug og fordybelse. Her kan alle københavnere få et overblik over antik skulptur uden at skulle begive sig ud på lange rejser eller bekymre sig om hvem der egentlig burde have ret til skulpturerne.

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.