Stop offentlig rygning, mennesker lider under passiv rygning

Der er ikke noget værre som ikke ryger når en person ved siden af en tænder en smøg lige for næsen af en. Mange gange kan man ikke bare vælge at gå væk fra røgen, for man står fx og venter på en bus, som man altså skal med, og mange gange generer røgen flere meter væk. Jeg selv føler ikke at jeg kan trække vejret, når jeg er i nærheden af røg, og jeg holder mig ofte for munden og næsen, selvom jeg synes det er uhøjligt. (jeg har selv været ryger i mange år, men har nu været stoppet i 1 1/2 år). Jeg synes også at det er synd for de børn der ikke selv kan sige fra, det er jo noget giftigt noget, og det er heller ikke godt for den der ryger! Jeg synes derfor, at rygning burde forbydes i offentligheden, hvilket nok ville føre til at mange ville stoppe, og hvis man samtidig satte prisen op på cigaretter, fx til 100 kr. Som sundhedseksperterne anbefaler, ville endnu flere stoppe tror jeg. Det ville også gavne miljøet!

Tania selina hydedahl    Kontakt forfatteren af dette andragende