Stop minkavl i Danmark

Opdatering: 24-02-2021

Med Covid-19 og truslen fra nye mutationer blev der igangsat en aflivningsprocess, som kostede op mod ca. 17 mio. dyr livet. Disse dyr er nu aflivet, men nye kræfter (Danske Mink) forsøger at genetablere dette såkaldte erhverv igen med Louise Simonsen i spidsen.

Denne underskriftsindsamling har ét formål, og det er at igangsætte en permanent afvikling af minkavl i Danmark, da pelsavl dels strider mod basal etik, og dels fastholder dyrene i en kummerlig eksistens.

Det kan ikke passe at en moderne velfærdsstat som Danmark, accepterer de unaturlige og stressende livsforhold, som dyrene lever under, fordi det bidrager til velfærdsstatens udgifter.

Mink er rovdyr, som tvinges til at leve i små bure, hvor de udsættes for høj stress, og fratages muligheden for at udleve deres naturlige instinkter i deres territorier i og omkring vandmiljøer. Minkens føde består primært af fisk, fugle små pattedyr, krebs og lignende, og er oprindeligt importeret fra USA for at indgå i den europæiske pelsavl.

Danmark var tidligere verdens største producent af minkskind, og der blev produceret ca. 12-13 mio. pelse per år. Kopenhagen Fur var også verdens største pelsauktion, hvis primære markeder var Kina og Hong Kong - dette vanvid truer nu med at opstå i nye klæder.

Opdatering 24-02-2021:

Mange tak til alle underskrivere! Vi fortsætter kampen indtil et komplet forbud er vedtaget af minkdrift, og der er brug for enhver underskrift for at sikre, at dette vanvid stoppes.

"Minkerhvervet" som nu har kostet ufattelige lidelser og ufatteligt mange dyr livet, truer med at genopstå med blandt andet Louise Simonsen i spidsen. Hun ønsker sammen med udvalgte "avlere" at genoplive industrien igen, når forbuddet mod minkavl ophører ved udgangen af 2021.

Se link: 52 minkavlere vil genoplive minkerhvervet: Vil hente avlsdyr fra udlandet (agriwatch.dk)

Vi skal have stoppet udnyttelsen af dyr ved at stoppe minkavl permamnent nu, hvor rævefarme også er blevet forbudt af etiske årsager.

Giv din stemme for dyrenes skyld nu hvor Polen og flere andre lande er igang med at forbyde pelsdrift.

Tak for din hjælp.

Elliot

Ved at underskrive giver jeg Elliot Dalgaard tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.