Stop minkavl i Danmark

Vi har i den seneste tid oplevet, at der er kommet fokus på minkavl i Danmark efter, at Covid-19 har spredt sig til flere pelsfarme. I den forbindelse er der nu igangsat en aflivningsprocess, som forventes at koste op mod ca. 17 mio. dyr livet for at forhindre spredningen af den nye mutation (cluster 5).

Denne underskriftsindsamling har til formål at igangsætte en permanent afvikling af minkavl i Danmark, da pelsavl dels strider mod basal etik, og dels fastholder dyrene i en kummerlig eksistens.

Det kan ikke passe at en moderne velfærdsstat som Danmark, accepterer de unaturlige og stressende livsforhold, som dyrene lever under, fordi det bidrager til velfærdsstatens udgifter.

Mink er rovdyr, som tvinges til at leve i små bure, hvor de udsættes for høj stress, og fratages muligheden for at udleve deres naturlige instinkter i deres territorier i og omkring vandmiljøer. Minkens føde består primært af fisk, fugle små pattedyr, krebs og lignende, og er oprindeligt importeret fra USA for at indgå i den europæiske pelsavl.

Danmark er verdens største producent af minkskind, og der procuceres ca. 12-13 mio. pelse per år. Kopenhagen Fur er verdens største pelsauktion, hvis primære markeder er Kina og Hong Kong.

Vi skal have stoppet udnyttelsen af dyr ved at stoppe minkavl nu, hvor rævefarme også er blevet forbudt af etiske årsager.

Giv din stemme for dyrenes skyld nu hvor Polen og flere andre lande er igang med at forbyde pelsdrift.

Tak for din interesse.

Elliot

Ved at underskrive giver jeg Elliot Dalgaard tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.