Mod nye ejendomsvurderinger

Kommentarer

#601

Dybt urimelig klassificering.
Der mangler en kategori der passer til vores hobbyejendomme.
Tvinger folk fra hus og hjem og stavnsbinder resten.

Karina Kaiser (Kolind, 2023-04-16)

#603

Jeg skriver under, fordi jeg ikke ønsker affolkning af landområder, stavnsbinding, tab af biodiversitet (og drømme). Det ligner i den grad en forfejlet skrivebordsøvelse, hvor man glemmer nuværende regler om landbrugspligt, bevaringsværdig landbrug samt regler for hvor mange dyreenheder man må have pr. Hektar.
Man råber højt om grøn omstilling og umuliggør det med den anden hånd. Mange af de små landsteder tilgodeser på frivillig initiativ småbiotoper og biodivisitet, men lad os da i stedet tvinge folk til at sælge til storbonden, som så kan fjerne læhegn mm.
Det værste er at de er svært at gennemskue de økonomiske konsekvenser. Har folk råd til at blive boende?

Mona Fenger (Slangerup, 2023-04-16)

#606

Har en nedlagt landejendom.

Ib Lange (Hjerm, 2023-04-16)

#607

Det er noget svineri, at regeringen vil lave de regler om!! Det er så synd for alle dem, der virkelig brænder for deres små landbrug, at de vil blive pålagt ekstra høje afgifter. Det skal vi have stoppet!!!

Sandi Christensen (Bjerringbro, 2023-04-16)

#609

Jeg bor på en ejendom der er vurderet som ejerbolig

Susan Holmgaard (Hvalsø, 2023-04-16)

#617

Jeg også er blevet medejer af ejerbolig med 10 ha have

Lilian Vangsgaard (Aabenraa, 2023-04-16)

#618

Jeg bliver ruineret og mister min ejendoms værdi. Jeg har købt en landejendom og jeg forstår ikke at retmæssigt kan ændres - man kan jo heller ikke end Volvo om til en Skoda bare fordi man får lyst.

Marianne Linnet (Ølsted, 2023-04-16)

#619

Den nye vuderingspraksis har en række uhensigtsmæssige konsekvenser for naturen, livet på landet og de mange personer, der bliver ramt.

Bella Marckmann (Kirke Eskilstrup, 2023-04-16)

#620

Vores 7 ha landbo ejendom, er udvalgt til erhvervs. Uden nogen form for besigtigelse, bare over nogle luft fotos. Der er pt 35 heste tilknyttet CHR registeret. Vi har ingen bus linjer, gadelys, offentlig kloakering etc. Så tænker det ender med, alle trænger dig på en lejlighed i byerne, el finder et fristed på Christiania el lign. Vi overvejer nøje om vi skal flytte firmaet ( anden adresse) og flytte alt til Holland/Belgien.

Dorthe Ketterle (Lille Skensved, 2023-04-16)

#624

Jeg bor på en landejendom med 7,5 hektar, 4, 6 hektar fredskov resten græs

Kent Nielsen (Røgen , 2023-04-16)

#625

Jeg er utilfreds med processen omkring de nye ejendomsvurderinger.

Charlotte Riis Jensen (Ølsted, 2023-04-16)

#627

Pga. af manglen af info fra staten/ vurderingsstyrelsen om hvad det kommer til og ske og koste i fremtiden , folk kommer jo til og gå fra hus og hjem. Plus vores huse blir mindre værd når/hvis de skal sælges, massere blir insolvent pga af dette også hvis man ville blive gammel i sit pågældende hobby landbrug

Daniel Hansen (Vissenbjerg, 2023-04-16)

#628

Det har uoverskuelige konsekvenser for landområdet på sigt. Der vil ske affolkning af landet med yderligere urbanisering tilfølge.
De små jordbrugsdyrkere bliver ringere stillet end dem med meget jord.

Karin Clausen (Kolding, 2023-04-16)

#631

Jeg selv har en landejendom der er blevet omvurderet til ejerbolig

Denise Schmidt (Blommenslyst, 2023-04-16)

#632

Bor på landejendom med 7,1 hektisk så vi er også hårdt ramt 🥲

Lis Mikkelsen (6600, 2023-04-16)

#633

Jeg vil da vide hvad konsekvenserne er, du kan da ikke bede folk om at tage stilling til noget de ikke kender konsekvenserne af.

Lasse Simonsen (Nørager, 2023-04-16)

#636

Danskerne betaler i forvejen verdens højeste skatter. Særligt beboelsesskatterne er langt højere end i Sverige og Norge. Hvis danskerne skal have ret til egen bolig, så skal ejendomsskatterne holdes i ro

Ole Esmark (Egå , 2023-04-16)

#639

har et lille landbrug på 5,5ha så bør bliv ved med at være et landbrugsejendom

brian Laursen (veflinge, 2023-04-16)

#640

Dette er mit bidrag til protesten over for vurderingstyrelsens fremturer mod små landbrug

Frank Nielsen (Sejerø, 2023-04-16)

#641

At det ikke er fair sådan som skat trækker denne skattestigning ned over hovedet på os der har disse berørte ejendomme og slet ikke med tilbagevirkende kræft

Thomas Blum (Sandved, 2023-04-16)

#646

Jeg skriver under fordi at en gård på 12 ha er en Landejendom uanset og der er hobbylandbrug

Jeanette Skovmose (Tjæreborg, 2023-04-16)

#649

Jeg skriver under fordi staten efterhånden trækker den ene regel/lov efter den anden, ned over hovedet på os alle, vi skal bare finde os i at blive kastet rundt med og en efter en skal de der bor i udkantsområder nu bare indordne sig.
Jeg føler med alle dem der er berørte og jeg håber at disse underskrifter vil bringe noget positivt med sig

Jonna Rasmussen (Randers , 2023-04-16)

#658

Vi skriver under fordi vi bor på en landejndom og ikke en ejerbolig.

Mette Andersen (Greve, 2023-04-16)

#659

Det er helt ude i hampen og slet ikke gennemtænkt

Elizabeth Varan (Skanderborg, 2023-04-16)

#667

Jeg er selv kommet i fedtefadet.

Jimmi Paulsen (Skælskør, 2023-04-16)

#669

Der er uanstændigt at trække gulvtæppet under så mange mennesker, ødelægge deres drømme og tage mere hensyn til penge i statskassen end naturen og biodiversiteten!

Marianne Marianne Landrock (5400+Bogense, 2023-04-16)

#670

Jeg selv er berørt af overgrebet staten har gjort med os vedrørende landejendomme overgår til ejer bolig

Peter Bech Østergaard (Ikast, 2023-04-16)

#671

Jeg er i mod dette vanvittige vurdering med tilbage virkende kraft

Hannah Christensen (Brædstrup, 2023-04-16)

#672

Kan ikke gennemskue konsekvens heraf, kun natur og miljø forringes og vi mister vores opsparing til alderdommen gennem en forringet husværdi

Jimmy Sørensen (Nykøbing Sjælland , 2023-04-16)

#674

Fordi det er så uhyggeligt at se at der næsten ingen små dyrehold er mere . De små ejendomme bliver jagtet med så mange regler .

Aase Wiinberg (Assens, 2023-04-16)

#676

De nye ejendomsvurderinger i kombination med de varslede grundskyldsændringer vil gøre det mindre attraktivt at bo i de tyndt befolkede områder.
Der burde tværtimod laves skatteændringer, så det er attraktivt at købe en ejendom og bosætte sig i de landområder, hvor der mangler folk. Så skolerne kan bevares. Så der kan komme offentlig transport.
Der skal laves politiske tiltag, så flere vil bo på landet i de fattige kommuner.
Hvis ejendomsvurderingerne sammen med grundskyldsændringerne gør det billigere at bo dyrt i de allerede overbefolkede kommuner og dyrere st bo i de billige huse i fattige kommuner, så får vi delt landet endnu mere op.
Allerede nu kan man ikke komme fra feks Lemvig kommune og til en kommune med offentlug transport, hvis man vil bo på landet. Landejendomme i rige kommuner er liebhaveri, de fattige kommuner er ejendommene nu usælgelige.
Gør noget!

Sofie Marie Høegh Henriksen (7620, 2023-04-16)

#685

Jeg ser ingen fornuft i de nye ejendomsvurderinger.

Stine Moesby (Brande, 2023-04-16)

#687

Fordi al jord i landzone, som ikke benyttes som grund for beboelseshus ( ca. 800 m2) bør beskattes ens!

Myrtelle Steffensen (Tårs, 2023-04-16)

#688

Jeg er totalt uenig i Styrelsens (regeringens) beslutning om de nye beregninger.
Jeg har lige købt en landejendom og er pensionist så jeg er selvfølgelig berørt- også måske økonomisk.
Desuden er det uanstændigt at sende disse ud til folk lige før en weekend og folk ved ikke hvad det kommer til st koste og med KUN 14 dage til
at gøre indsigelser. Føj

Linda Forslund Bruun (Sjællands Odde, 2023-04-16)

#691

Beskatningen rammer helt skævt.

Jakob Vestergård (Gudbjerg, 2023-04-16)

#692

Vi skal hen imod mere natur, mere biodiversitet og mindre jord i omdrift.
Dette tiltag som vi er modstandere af her, vil betyde det modsatte: Mere jord vil blive solgt fra til store landbrug, eller bliver dyrket intensivt for at ubdgå "afgift på natur".
Jorde i omdrift og under intensivt dyrkning, belaster klimaet negativt. Jorde som vi tager ud af drift og omlægning, bidrager positivt til både klima og biodiversitet.
Det er i høj grad mindre landbrug der idag ejer disse åndehuller - det er urimeligt at de skal beskattes for at bidrage positivt til grøn omstilling.
Igen en skat der vender den tunge ende nedad!

Jesper Holm (Auning, 2023-04-16)

#693

Forslaget tilgodeser intensivt stordriftslandbrug med brug af sprøjtemidler over ekstensivt jordbrug og biodiversitet. Det vil også dramatisk mindske værdien af mange menneskers ejendomme og forringe tilflytning til udkantsområderne i Danmark.

Lars Hornum (Kirke Eskilstrup, 2023-04-16)

#700

Jeg skriver under fordi denne regel er fuldstændig uacceptabel og vil betyde rigtig meget negativt for den danske natur… det er jo netop de små landbrug der hjælper naturen, der har små biotoper og hjælper biodivasitet til at vokse…Så lad de små landbrug få landbrugsstatus igen

Lene Gram-Hansen (Roskilde, 2023-04-16)

#701

Det er en urimelig behandling med store økonomiske konsekvenser

Anders Bjerring (Kalundborg, 2023-04-16)

#702

Fordi jeg også bor på landet. Og ikke syntes at de små landsteder skal fjernes.

Lene Kromanne (Ørbæk , 2023-04-16)

#703

Jeg er bange for at vi udelukker de små landbrug eller husmandssteder. Ved denne lov bidrager vi til udelukkende til store monokulturelle landbrug - biodiversiteten taber.

Maria Germundsson (Svendborg, 2023-04-16)

#704

Det er en skævvridning af skattesystemet og vil bidrage til affolkningen og af landområderne.

Hans Jørgen Keller (Ørbæk, 2023-04-16)

#708

Jeg ikke kan se det rimelige i at implementere et skattesystem, hvor borgeren ikke har mulighed for at gennemskue de økonomiske konsekvenser.

Søren Otkjær (Randers NV , 2023-04-16)

#709

Vi skal bevare de små landbrug

Bjarne Hansen (Korsør, 2023-04-16)

#710

Jeg selv bliver berørt af dette.

Dorte Vestergaard (Randers+, 2023-04-16)

#711

Loven gør det umuligt for folk at bo på landet når man kun har mindre landbrug. Jorden vil nu gå til storlandbrug og vil forringe biodiversiteten betydeligt

Kenneth Sørensen (Flauenskjold, 2023-04-16)

#713

Vi blev også vurderet til ejerbolig. Vi har ca. 5 ha som vi bruger til vores heste, høns og til biodiversiteten. Vi har etableret en del læhegn som bliver brugt af råvildt, ræve, hare, fasaner, agerhøns og utrolig mange insekter og fugle. Hvis vi er nødt til at frasælge noget af arealet går det helt sikkert ud over naturen.

Andreas Nielsen (Allingåbro , 2023-04-16)

#718

Det er en fuldstændig vanvittig beslutning, det driver mange ud i en rigtig trist økonomisk situation og det er ødelæggende for vores grønne omstilling og bioverdicitetein

Ditte Thomsen (Hjerm, 2023-04-16)

#720

Det ikke er gennemtænkt. Politikkerne vil have folk til udkants dk. Men med det her flygter folk endnu mere.
Flere på min vej har gjordt deres jord co2 venligt. De har lavet park, de planter træer, de gør det man har efterlyst. Vi solgte vores jord pga. alt for mange ting der hele tiden skulle tages stilling til. Det her skræmmer endnu flere væk fra at rykke ud og med god plads.

Rikke Grønkjær (Årup, 2023-04-16)

#723

Der skal tages stilling på et uoplyst grundlag. Skaber utryg økonomisk situation for mange.
Opfordrer til mere dyrehold, konventionel landbrug og mindre biodiversitet.
Ejendomme der trænger til fornyelse er hindret i overgangsordning og kan forfalde endnu mere.
Affolkning af landdistrikter.
Økonomisk mest sårbare rammes hårdest.
Strider mod alle anbefalinger i forhold til natur, klima og miljø.

Jørgen Søndergård (SKANDERBORG, 2023-04-16)

#724

Folk bliver stavnsbinde igen i år 2023

Niels Leegaard (Ålestrup , 2023-04-16)

#725

Dette er under al kritik og det skal stoppes!

Katja Ytting (Stenlille , 2023-04-16)

#729

Vi bor på en gård med 4,5 hektar

Jeanette Brücher (Dronninglund, 2023-04-16)

#730

Jeg har selv 2,2 ha

Martin Nielsen (Ørbæk, 2023-04-16)

#732

Der skal tages stilling på et uoplyst grundlag. Skaber utryg økonomisk situation for mange.
Opfordrer til mere dyrehold, konventionel landbrug og mindre biodiversitet.
Ejendomme der trænger til fornyelse er hindret i overgangsordning og kan forfalde endnu mere.
Affolkning af landdistrikter.
Økonomisk mest sårbare rammes hårdest.
Strider mod alle anbefalinger i forhold til natur, klima og miljø.

Elsebeth Mørup (Skanderborg, 2023-04-16)

#733

Vi har selv en ejendom med 4,5 hektar jord. 0.5 ha med grise fold, 3 ha med græd økologisk som bliver slået til hø til heste.
Der er sået læ bælte rund på marken

Michael Brücher (Dronninglund, 2023-04-16)

#734

Fordi jeg ikke vil finde mig i, ikke at blive hørt i større sager, som vedrører mig personligt

Jesper Hede (Jyderup , 2023-04-16)

#736

Det er et uigennemtænkt makværk, som ikke har nogen form for konsensus. Nogle ejerboliger med 2 HA bliver pludselig landbrug, imens landbrug på 6-7 HA bliver erhverv. Biodiversiteten er glemt og folk sættes i en voldsomt stresset situation, fordi beregningerne endnu ikke er meldt ud.

Tanja Lange (St. Merløse, 2023-04-16)

#737

Det svækker min økonomi voldsomt.

Mere end mit budget tillader.

Kent Bajer (Vejby , 2023-04-16)

#738

Det er ren bondefangeri.

Anna Kirstine Søby Jensen (Hampen, 2023-04-16)

#743

Jeg skriver under fordi vi er stærkt utilfredse med udsigten til at få flerdoblet vores samlede udgifter til skatter på vores landbrugsejendom samt udhulning af ejendommens værdi på trods af at vi til fulde lever op til definitionen på et landbrug iflg. Lov om drift af landbrugsjorder.

Vi mener desuden at man, uden at have brugt proportionalitetsprincippet, med de nye forudsætninger og vurderinger, samt de deraf ændrede skattesatser, driver en politisk motiveret heksejagt på os der har valgt at bo på landet som om vi skulle være en særligt økonomisk begunstiget minoritet med nærmest ubegrænsede midler, hvilket er langt fra realiteterne.

Steen Knarberg (Næstved, 2023-04-16)

#746

Det er helt urimeligt og dårligt forvaltet. Mange ejendomme bliver svære at sælge nu. Skal man have status som villa, skal vi have samme rettigheder som andre villaer og må udvide bebyggelsprocent til 30%

yvonne pedersen (Skævinge, 2023-04-16)

#747

Jeg synes de nye ejendomsvurderinger er forfærdelige og går ud over dem som har ønsket sig en landejendom uden at være et kæmpe fabriks-landbrug ejet af banker og EU

Daniel Østermark (Klovborg, 2023-04-16)

#754

Vi ikke vil sige farvel til de små ildsjæle med små og bæredygtige landbrug med fokus på diversitet og den klimakamp der SKAL kæmpes mod landbrugets masseproduktion.
INGEN skal tvinges til at stuve 9 høns ind pr kvadratmeter for at slippe for et skattesmæk!

Gry Bejstrup (Tølløse, 2023-04-16)

#755

Jeg er helt enig i forslaget . Vi mangler ikke love ,men nogle med forstand på jord og land

Ruth Jensen (4160, 2023-04-16)

#757

Jeg skriver under fordi de nye skattevurderinger er en katastrofe for miljøet, det bliver endnu sværere at sælge sin ejendom på landet (det er allerede ret svært mange steder i landet), det er helt urimeligt at folk pludselig skal beskattes voldsomt og i sådan en grad at de måske ikke har råd til at beholde deres ejendom - som måske slet ikke kan sælges og så står folk dér med håret i postkassen.
Jeg ønsker et varieret Danmark, hvor folk kan bo i alle mulige former for ejendomme og både i storbyer, små byer, landsbyer og på landet.

Signe Thalwitzer (8830 Tjele , 2023-04-16)

#762

Jeg skriver under fordi at det her kommer til at gå ud over de små landsteder og de bliver ikke til at sælge igen.
Mange steder kommer til at gå på tvang eller bare forfald fordi der ikke er penge til vedligehold

Katja Hansen (Kalundborg , 2023-04-16)

#764

Jeg er ejer af ejendom under 15 hektar, som vi selv driver traditionelt, med egne maskiner.
Det vil ødelægge hele økonomien hvis vi skal beskattes som ejendom i byen, det vil fremover ikke være muligt at lave nye investeringer i landbruget.
Vi har pt. Ikke modtaget nogen ny ejedoms skatte opgørelse.

Karsten Stæhr Hansen (Høng, 2023-04-16)

#766

Det er imod grundloven og jeg selv bliver ramt

Martin Petersen (Rødding , 2023-04-16)

#767

Jeg skriver under fordi jeg synes at de nye ejendomsvurderinger er mangelfulde, og jeg er bange for at de vil få alt for store konsekvenser for rigtig mange mennesker og meget natur.
Selv bliver vi også ramt, og vi kan egentlig godt se en vis rimelighed i at der skal nye vurderinger til, men det er tydeligt at befolkningen ikke er tænkt ind i den her model…

Signe Dyrnesli (Slagelse, 2023-04-16)

#769

Det er rigtig mange argumenter for hvorfor jeg underskriver dette forslag. Selvfølgelig skal mindre landbrug ikke beskattes som en villa, det giver slet ikke mening. Der er så mange mennesker der bliver berørt af dette, og det langt de fleste blot ønsker er at leve tættere på naturen, dyrke deres jord og i det hele gøre noget positivt for den natur der er så dyrebar for os alle. Og hvor mange villaejere er nødt til at anskaffe sig traktorer, plov, have mv for at passe deres 700 kvm grund. Og en hest er altså heller ikke at betegne som en hund og alene derfor skal en villa og landejendom ikke klassificeres ens.

Jannie Bælum (Haderslev, 2023-04-16)

#772

Jeg skriver under fordi jeg mener det er helt uberettiget at vurderingsstyrelsen omkategoriserer min ejendom uden man er blevet adviseret eller hørt om dette

Michael Borgbjerg (Skanderborg, 2023-04-16)

#773

Lille landbrug - ikke et parcelhus med stor have.

Flemming Bjerring (Gadstrup, 2023-04-16)

#774

Det strider imod landbrugspligten og lovgivningen herom. Små landejendomme har ikke de samme muligheder og kommunale ordninger sammenlignet med et villakvarter, og desuden øger det risikoen for affolkning i landdistrikterne. Det ødelægger rideheste avl i dk, hvilket vi er nogle af de bedste til i verden. Og det gør landbrugene større og biodiversiteten forringes. Der må findes en mellem kategori

Jeanette Laursen (Løgstrup , 2023-04-16)

#776

Mine forældre er ramt af denne, hvilket kan betyde, at de må sælge deres ejendom som de har ejet i over 20 år. Min far er hobbylandmand, og må lægge sin store passion fra sig, hvis denne skal træde i kraft, samt min mor og jeg ejer heste, hvortil disse kan være på landejendom, hvilket i værste fald vi også er nød til at lægge fra os.

Line Fjeldgaard Jensen (4100, 2023-04-16)

#778

Disse vurderinger er helt ude i hampen.

Marianne Christensen (Brædstrup, 2023-04-16)

#780

Fordi jeg finder de nye regler urimelige

Carsten Grøn (Rødkærsbro, 2023-04-16)

#783

Jeg bor på nedlagt landbrug vi har et pr heste og laver selv wrap på vores jord vi bor på 32.000m2 og vil ikke have råd til betale de dyre egendomsskatter og kan jo ikke flytte i parcelhus med heste.

Christina Lissner (Herlufmagle, 2023-04-16)

#785

... jeg ikke ønsker at blive stavnsbundet til vores dejlige sted. Der er udover truslen om 6 - 8 x forøgelse af ejendomsbeskatning, den klausul at hvis du forsøger at forbedre, renovere, udbygge eller klimaforbedre din bolig realiseres truslen og du skal betale den "retfærdige ejendomsskat"med det samme. Har du ikke råd, rammes du dobbelt hårdt: ejendommen falder i pris pga den højere skat for køber PLUS forringelsen af ejendommen pga mangel på forbedringer / vedligeholdelse.
Det er en økonomisk" krystalnat"....

Lars Piil (Kirke Eskilstrup , 2023-04-16)

#786

Jeg skriver under fordi vurderingstyrelsens afgøring er ikke korrekt. Der er ikke taget højde for de data som ligger på matriklen

Henning Andersen (Tønder , 2023-04-16)

#787

Har selv en landejendom, der er blevet omkatergoriseret. Købte gården for at lave biodiversitet på jorden og nu straffes man for ikke at drive intensivt landbrug. Det er den helt forkerte vej at gå, med den biodiversitetskrise vi står overfor.

Jakob Simonsen (Spøttrup , 2023-04-16)

#789

Har for 3 år siden købt et lille landbrug sammen med min kone med henblik på at blive pensionist-landbrugere. Det ser rigtig svært ud nu med den nye ejendomsvurdering.

Richard Østerballe (Rødding, 2023-04-16)

#792

Det er fuldstændig hul i hovedet dette tiltag og stik imod de grønne tiltag vi alle stiler imod. Alt vil blive opkøbt af storbønder, læhegn fældet, plant for vildtet fældet, biodiversitet nedsprøjtet og marker fyldt med sprøjtemidler, da mange ikke har råd til at blive boende.

Ann Bjerregaard Sørensen (Tjele, 2023-04-16)

#794

Jeg skriver under, da jeg ikke synden man bar kan komme og tage penge fra nogen som har købt ejendom. Der er folk som vi gå under og miste det de har.

Vivi Lassen (Ølgod, 2023-04-16)

#795

Det er helt grotesk ingen har råd til ar bo på landet længere, vires små smukke landejendomme vil blive usælgelige, det er i forvejen dyrt ar bo på landet med alle de maskiner der skal til for at holde skov og parker og veje osv vedlige, vi giver så meget til naturen og landskabet med vores dyr og flotte små gårde som vedligeholdes.

Lisbeth Esbensen (Kjellerup , 2023-04-16)

#796

Fordi jeg ikke er enig. Og tror på at det vil få for store negative konsekvenser for borgerne

Heidi Linneberg (Bording, 2023-04-16)

#797

Synes det er urimeligt og ikke godt for den danske økonomi

Tania Wendy Kristensen (Ringsted , 2023-04-16)

#798

Min landejendom er nu vurderet som en ejerbolig med 6,8 hk ‘have’. Giver INGEN mening!!!

Gitte Velin (Slangerup, 2023-04-16)

#800

De nye vurderinger vil medføre ødelæggende konsekvenser for biodiversiteten og livet på landet. De små ejendomme falder i værdi og bliver for dyre for mange af os. Noget vi ikke har haft mulighed for at beskytte os imod.
De er gennemført på en uacceptabel måde som minder om ekspropriering uden erstatning. Overgangsordningen er reelt en hån og ikke en mulig vej at gå for os, der er nødt til at lave forbedringer på ejendommen for at kunne drive det landbrug, vi gerne vil.

Anne Bay (Rødding, 2023-04-16)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...