Mod nye ejendomsvurderinger

Kommentarer

#5

Jeg bliver ramt af denne syge ordning. Vi har købt et sted på landet, hvor vi skulle blive gamle omgivet af natur og skov. Overgangsordningen er super, hvis altså ikke lige det var for alle de medfølgende restriktioner. Vores hus skal renovere fra a-z. Det opvarmes med elvarme og to brændeovne. Det er ikke særlig godt isoleret osv... Det vil kræve betydelige ændringer. Og så ryger man ud af ordningen.

Dorthe Baadsgaard (Vinderup, 2023-04-14)

#6

Lad være med at betale noget som helst til den mafia, der kalder sig staten. Det horehus skal lukkes og slukkes, da de slet ikke arbejder for mennesker, men for globalistsvin og deres syge agenda.

Ilona Ragana (Skamby, 2023-04-14)

#7

Eklatant forskelsbehandling af små jordejere sammenlignet med jordejere med mange hektarer.

Klas Schmidt (Frederiksværk, 2023-04-14)

#8

Det er ikke en fair behandling af os der driver hobby landbrug.

Henriette Pihl (Randers , 2023-04-14)

#9

Jeg skriver under fordi ,det kan blive død for mange små landsbyer og dyreliv når stor bønderne opkøber mindre landbrug (ejerboliger)og laver kæmpe marker uden skæl 😔😭til dyreliv

Ingrid birgit Paaske (Dragør, 2023-04-14)

#10

Vi ønsker natur og biodiversitet, ikke en afvikling af livet på landet.

Claus Eriksen (Årup, 2023-04-14)

#11

Jeg mener det er en fejl at mindre hobby landbrug skal straffes for ikke at være store nok! Vi kan måske ikke blive boende!

Nanna Jørgensen (Ræhr, 2023-04-14)

#13

Jeg bor på landejendom der nu skal være ejerbolig og det vil koste os dyrt.
Vi står til at skulle totalrenoverer vires hus der er fra 1770 og det kan vi nu ikke komme til. Så vu står nu med et ubrugeligt hus, der er usundt at bo i grundet fugt og det er nu også umuligt at sælge det.

Nadia Zoega (Slagelse, 2023-04-14)

#15

Jeg underskriver dette forslag fordi, at det kommer til at, berør mig selv.
Slev alt mit jord drives af en landmand (forpagter)

Trine Brinkmann (Hjallerup, 2023-04-14)

#16

Jeg skriver under fordi det er helt vanvittigt at vedtage skattelovgivning som direkte er i modstrid med de øvrige landsbrugsregler - jeg er underlagt landbrugspligt, er bundet af landzone regler - men skattemæssigt ejer jeg reelt et parcelhus!!!!

Søren Hansen (Borup , 2023-04-14)

#18

Mod de nye ejendomsvurderinger for små landbrug

Peter Licht-Larsen (Jyderup, 2023-04-14)

#20

Vi modtog et øv brev i eboks i går, at vores landbrugejendom skal ha status ejerbolig. Vi ønsker ikke at skulle gi slip på vores drøm, som er at blive gamle her. Vi har renoveret til hjælpemidler, som kørestol rollator mm kan være her, da det her er det rigtige sted for os, men kan vi vinke farvel til hvis de nye regler bliver en realitet. Og får man råd til at komme videre når ejendommen taber værdi.... Nej.

Bettina Hansen (Hørve, 2023-04-14)

#22

Jeg er modstander fordi det modarbejdr liv og vækst på landet.

Martin Skødt (Rødekro, 2023-04-15)

#23

Jeg har et lille landbrug hor jeg driver hesteavl og hingststadion med en omsætning på ca kr.500000

Henning Jensen (Svenstrup J, 2023-04-15)

#25

Fordi det skaber flugt fra de i forvejen tyndtbefolket landområder.
Den kollektive trafik er væk mange steder, hvis man nu heller ikke kan have råd til det hobbyliv som landet kan byde på, så er der ikke meget tilbage.

Louise Søndergaard (Randers nv, 2023-04-15)

#28

Jeg er ejer af en ejendom der har fået ændret status fra landbrug til ejerbolig.
Har ejet gården siden 1994

Nicholas Engsbye (Broby, 2023-04-15)

#30

Jeg er blevet omkategoriseret til ejerbolig

Jette Nielsen (Karup, 2023-04-15)

#32

Jeg er ejer af et landbrug på 6 hektar, som bliver ramt hårdt af dette.
Eneste muligheder økonomisk for os, hvis det her bliver gennemført, er enten at sælge jorden fra, eller at flytte.
Sælger vi jorden til nærmeste storbonde, går det udover biodiversiteten, da han vil dyrke monokultur og sprøjte med gifte på markerne (flere af vores marker ligger i Natura 2000 område og de andre ligger tæt op ad).
Og ønsker vi at sælge huset, er det spørgsmålet om vi overhovedet kan få det solgt. Selv hvis jeg have råd, ville ikke købe en ejendom på 6 hektar, hvor grundskylden er på 30.000-40.000 kr., eller hvor det nu ender.
Det vil i hvert fald nok betyde, at vi ville skulle sælge til en væsentlig lavere pris end vi købte det for i 2007 (ifølge en ejendomsmæglervurdering i 2022, har vi ikke en forventet gevinst ved salg i forhold til prisen, som vi betalte i 2007).

Kristian Lautrup (Hadsten, 2023-04-15)

#33

Det er simpelthen ganske urimeligt !!!!!!

Per Kim Holmegaard Pedersen (Ejby, 2023-04-15)

#38

Jeg skriver under fordi jeg ejer en landejendom som skulle bruges som frugtplantage. Det vurderes som ejerbolig hus nu. Det er jeg fuldstændig uenig i. Vi har lige købt vores hus for nogle måneder siden for at bo i naturområde og have biodiversitet og frugtplantage omkring os. Vores drøm var at bo i dette hus med naturen, indtil vi bliver gamle.

Johanna Gabriella Góra (Sjørup, 2023-04-15)

#41

Det er helt forkert drejning og totalt latterligt ifht Danmarks fremtid.

Laura Schumann (Søndersø, 2023-04-15)

#42

Jeg skriver under fordi jeg ejer en landejendom som skulle bruges som frugtplantage. Det vurderes som ejerbolig nu. Jeg er meget uenig i det. Det vil blive så dyrt at vi blive nød til at sælge eller ejendom går konkurs hvis vi ikke kan få ejendommen solgt igen.

Niels Jørgen Christensen (Sjørup, 2023-04-15)

#43

Det er en grotesk lov!!!

Charlotte Westerled (Odense, 2023-04-15)

#46

Jeg ønsker ikke at smålandbrug skal ødelægges, og at os på landet skal pålægges yderlige forringelse af vores levevilkår.

Sisse Holm-Thomsen (Munkebo , 2023-04-15)

#48

Det ødelægger små vildt- og insektvenlige naturområder og det fratager folk retten til at bestemme over deres eget liv

Dorte Jensen (Auning, 2023-04-15)

#49

jeg syntes ikke det er ok når man forpagter de ud

kim larsen (Otterup, 2023-04-15)

#50

Jeg finder en omkategorisering af mindre landejendomme forfærdelig

Linette Fjorback (Hjortshøj , 2023-04-15)

#51

Jeg er selv en af dem det går ud over

Dorthe Andersen (Tårs, 2023-04-15)

#54

Jeg har en ejendom på 4 HK. ved endnu ik noget ang min ejendom, men det er jo helt hen i vejret det de laver.

Lene Sørensen (Rude, 2023-04-15)

#55

Jeg skriver under fordi vores #smålandbrugiEU ikke passer og ikke skal passe i kategorien ejerbolig, ligestillet med byparceller.
Vi kræver enten en afskaffelse af denne kategorisering, der er en absurditet eller som minimum en kategori for små landbrug, der beskattes som landbrug.

Dorthe Nissen (Vojens, 2023-04-15)

#58

Fordi vores regering lever på at rage til sig, uden at have den danske befolkning med.

Jan Pedersen (Fredercia , 2023-04-15)

#61

Fordi det her er fuldstændig urimelig

Michael Maimburg (Bogense, 2023-04-15)

#62

Har selv nedlagt landbrug

Bjarne Thomsen (Bogense , 2023-04-15)

#63

Jeg skriver under, fordi jeg er ejer af et hobbylandbrug med 5,9 ha jord, hvor der er hestefold og nogle kalve.
Ingen kan leve af 5 ha jord, men der ydes en årlig EU-støtte på de 4,8 ha, der er udlagt i græs, hvor dyrene både græsser, men der slås ligeledes hø til vinteren.

Pernille Andersen (Ribe, 2023-04-15)

#64

Lover er uretfærdig, og taler mod hvad regeringer ellers vil med miljøet og Udkantsdanmark

Brian Olsen (Aarup, 2023-04-15)

#69

Det giver ingen mening at grundskylden skal stikker sådan af, på landejendomme uden erhverv.
Bliver jo umuligt at sælge sin landejendom i fremtiden, hvor det normalt var billigere at købe ejendom på landet.

Kristian Damholt (Aarup, 2023-04-15)

#70

Vurderingsprincipperne lægger op til alt for stor tilfældig fortolkning, og yder derfor ikke den enkelte ejer retfærdighed. Klageadgangen er alt for kort, i betragtning af, at der ikke medfølger konsekvensberegninger som giver den enkelte ejer et fuldstændigt oplyst grundlag om den fremtidige økonomiske konsekvens af vurderingen.
Natur og biodiversitet kan komme til at lide alvorlig skade, hvis mange ejere ser sig nødsaget til at frasælge jord, som tidligere har tjent naturformål, til større landbrug som sætter jorden under plov.

Laila Larsen (Gevninge , 2023-04-15)

#71

Jeg skriver under fordi at man affolker udkants Danmark og der vil blive masser af huse som bare står og forfalder. Alt drejer sig om København og de andre store byer. Føj til de partier som stemmer for den beslutning.

Kirsten Andersen (Hovedgård, 2023-04-15)

#75

Jeg ikke ønsker min ejendom ændret fra landbrug

Grotkjær Jeanette (Thorsø, 2023-04-15)

#76

Det høre ingen steder hjemme

Lasse Hansen (Martofte, 2023-04-15)

#77

Fordi al Jord i Landsone , som ikke benyttes som grund for beboelseshus (ca. 800m2) bør beskattes ens..

Tom Steffensen (Taars , 2023-04-15)

#80

Man skal ikke affolket landet, vi har også ekstra udgifter til biler, langt for at handle m.m

Finn Husballe (Tørring , 2023-04-15)

#81

Jeg har et husmandssted med 4 ha jord, som jeg dyrker økologisk siden 1996. Min ejendom bliver betegnet som landbrug af landbrugsstyrelsen. Jeg har ret til økologisk arealtilskud og grundbetaling, da jeg opfylder aktivitetskrav på min jord. Jeg og mange andre med små landbrug lægger særlig vægt på biodiversiteten på vores jord, som ikke kan opretholdes hvis vi bliver tvunget til at sælge jorden fra pga. høje ejendomsskat , som vil svare til ejendomsskatten på villa med have.

Christina Gerber (Hasle, 2023-04-15)

#83

Jeg selv er blevet ramt og jeg synes den nye regel underminerer de små landejendomme på landet.. Af hensyn til klimamål og biodiversitet er denne ikke godt.

Lene Farving (Randers Nv, 2023-04-16)

#85

Jeg går ind for biodiversitet og mere liv på jorden.

Bente Meiborn (Gudhjem , 2023-04-16)

#86

Nu rammer man igen de små , fordi man ikke tør komme efter de store landbrug , der er dem der sviner ! Skam jer !

Helle Jørgensen (Allinge, 2023-04-16)

#87

Jeg er selv en af dem som bliver ramt

Peter Reifling Pedersen (Bogense , 2023-04-16)

#89

Fordi jeg ikke ønsker, at al jord i Danmark skal tilhøre landbrugsindustrien.

Mikkel Schou (København, 2023-04-16)

#90

Jeg bestemt ikke er enig med de nye ejendomsvurderinger! Er meget bange for hvilke konsekvenser det har for os alle sammen!!

Lene Eugen Damm -Ellegaard (Stenlille, 2023-04-16)

#93

Det er fuldstændig forrykt, at Staten på denne måde inddirekte eksproprierer folks ejendom ved at brandbeskatte dem. Derudover risikerer de nye høje beskatninger at tage livet af de små mikrolandbrug og biodiversitetsprojekter. Det skal stoppes!

Tony Lorentzen (Rønne, 2023-04-16)

#94

Landejendom på 9,9 ha, juletræer på 8.5ha. Vi kan blive et alm hus selvom jorden er i drift.

Gitte Bjerre (Ans By, 2023-04-16)

#95

Jeg har en ejendom med 8 hektar Natura2000, der overholder og kontrolleres af Landbrugsstyrelsen- men nu er vurderet som villa.

Birthe Kalf (Brædstrup, 2023-04-16)

#97

Vi købte vores landejendom i 2022, så kom energikrisen og inflationen, folk med pillefyr som ofte er på landet blev i den omgang forbiset og nu skal vi betale vanvittigt forhøjet grundskyld nogen steder 10-20 gange!
Oveni at inflationen stadig ikke er under kontrol.

Jakob Buus (Honum mark , 2023-04-16)

#102

Jeg skriver under fordi jeg ønsker en revurdering af loven eller en nuancering så der fx kunne komme en ekstra kategori 'husmandssted', som kan have tilsvarende beskatningsforhold som landbrug på den baggrund bl.a. at netop disse smågårde gør noget for biodiversitet,

Lisbeth Johannsen (Hasle, 2023-04-16)

#103

Jeg har en ejendom på 10 hektar som påtænker at skifte status til ejerbolig, vi driver fritidslandbrug og bliver nu nødt til at afvikle vores grisehold for at bruge stalden til hønsehold.

Henrik Kyllesbech Larsen (Regstrup, 2023-04-16)

#107

Det ikke fair

Andreas Būlow (Dianalund, 2023-04-16)

#108

Jeg skriver under fordi det er helt hen i hampen som vi på landet bliver behandlet

Annie Langhoff (Kousted, 2023-04-16)

#109

Vi er gået fra Landbrug til ejerbolig og er absolut ikke enig med vurderingsstyrelsen.

Milia Wagner (4500, 2023-04-16)

#110

Det er fuldstændigt urimeligt vi ik kan fortsætte med at være landbrug som vi altid har været

Connie Eriksson (Tureby, 2023-04-16)

#111

Da vi desværre også er berørt og vi ikke er enige

Jessica Pousset (Fjerritslev , 2023-04-16)

#113

Vi har et lille landbrug som risikerer at blive ramt.

Tom Viborg (Brørup, 2023-04-16)

#114

Vi skal Bevare alle de små så ikke kun det er alle de store landbrug der eksisterer.
De små kan noget de store ikke kan .
De bevare levesteder for insekter sommerfugle frøer og levesteder for mange vilde dyr .
Mange er selvforsynende med forskellige grønsager osv hvor alle de forskellige sprøjtemidler ikke bliver Brugt .
Kom nu Danmark , vi går i den helt forkerte retning .
Bevar Alle de små .❤️

Christina Ehrhorn (Faaborg , 2023-04-16)

#115

Fordi vi er ramt af det samme, og kommer til at skulle skille os af med hestene og sælge jorden fra hvis ikke dette bliver stoppet.

Jeannette heller (Kalundborg, 2023-04-16)

#116

Dette er undergangen for små landbrug!

Per Willumsen (Brovst, 2023-04-16)

#118

Det er forrykt - forringer biodiversiteten, og indbringer formentlig mindre end det koster at gennemføre.

Jess Buch (Køge, 2023-04-16)

#119

Det kommer til at berører mange mennesker økonomisk

Betina Andersen (Farum, 2023-04-16)

#122

Fordi det er indlysende, at de nye regler skader muligheden for at skabe biodiversitet i landzonen.

Nanna Adamsen (Nyborg, 2023-04-16)

#123

Fuldstændig respektløs behandling af almindelige mennesker.
Modarbejder alt det fine arbejde der bliver lovet for klima og biodiversitet på de små husmands steder.
Det skal laves et kompromi med en grundskyld midt imellem på husmanfs steder.
Noget der er til at leve med for alle

Claus Therkildsen (Ryomgård , 2023-04-16)

#127

Vi er selv blevet omkategoriseret fra landbrug til ejerbolig

Henrik Kristiansen (4500, 2023-04-16)

#129

Bevar små og mellemstore landbrug

Helle Damkær Winther (Hørve, 2023-04-16)

#134

Fordi jeg selv er ramt af de nye kategoriseringer, og skat beder om at tage stilling på uoplyst grundlag i forhold til hvad det kommer til at betyde for os.

Lotte Holm Christensen (Tåstrup, 2023-04-16)

#137

Ejer en landejendom på 13 hektar med en del paragraf 3 jord. Jorden giver flot natur i et ellers goldt landområde. Vi bruger tid og kræfter på at vedligeholde naturen til fordel for biodiversitet, vildt og fauna

Jannick Korsholm (Engesvang, 2023-04-16)

#140

Vi skal bevare de små ejendomme på landet, som kendetegner vort land. Det skal det være en økonomisk mulighed for mange og ikke kun for de rigeste.

Marianne Sommer (Vejen, 2023-04-16)

#141

Det er et vanvittigt tiltag, der ødelægger menneskers mulighed for at bo på landet med små hobby-dyrehold, som f.eks heste. Det er fuldstændigt urimeligt, at sætte disse mennesker i den situation!

Pia Vang (Brenderup, 2023-04-16)

#144

Jeg skriver under fordi jeg også bliver ramt af denne ordning. Vi skal indsende indsigelser inden 14 dage, men ved ikke præsic hvad vi gør indsigelser imod, da vi ikke ved hvordan det rammer os økonomisk

Dinah Girsel (Langå, 2023-04-16)

#147

Fordi det berør mange jeg kender også endnu en gang hestesporten . Som ikke kan tåle flere restriktioner , det er et erhverv , som politikerne har så travlt med at ødelægge .

Trine Falck Hansen (Odense Sv, 2023-04-16)

#148

Vi har en lille landsted på 3,1 Ha med fredskov på 2,5 Ha det plantede forlig ejer i 2016. Fordi jorden ligger ovenpå grundvandsreserver. Som er i vores alles intresse. Det skal vi nu til at betale i dyredomme for at sikre, så dem i byerne kan få en kop vand 😖😖
Samtidig har vi bopælspligt, så vi er næsten stavnsbundet😭😭😭

Daniem Byskov-Hollænder (Smalby, 2023-04-16)

#149

Vi bor på en landejendom, og bliver berørt, og underskriver fordi den skæve beskatning af folk bosat på landet er urimelig, set i lyset af hvad vi bidrager med på samfundsniveau særligt ift EU's ønsker om at øge biodiversitet og beskyttelse af Klimaet.

Jenny Rahbek (Silkeborg, 2023-04-16)

#152

Bor selv på en ejendom

Rasmus Engesgaard (Kolind, 2023-04-16)

#153

Vi skal sætte pris på dem som vil hjælpe naturen og biodiversiteten - ikke straffe dem.

Rikke Thietje (Gråsten, 2023-04-16)

#158

Jeg synes den nye vurderings metode er helt forkert

Martin Jakobsen (Vejle, 2023-04-16)

#164

Det er grotesk!!!!

Rikke Lyngsdal (Højbjerg, 2023-04-16)

#166

Det er et lyssky foretagende hvor loven er sneget igennem i al hemmelighed. Vi købte vores landejendom for knap 3 år siden og blev ikke informeret om dette - selvom det blev vedtaget i 2017! Det går stik mod DK’s klima mål og er envidere en kæmpe trussel for biodiversiteten. Her er det altså ikke kun mennesker der bliver berørt, men også naturen. Vi får ingen information eller fakta på bordet ift. hvordan og hvor meget det vil ramme os økonomisk. Vi er IKKE og bliver aldrig villaer eller parcelhuse… vi ER landejendomme/smålandbrug!

Astrid Jacobsen (Skibsted, 2023-04-16)

#167

Det er uretfærdigt

Charles Halkjær (Ørnhøj, 2023-04-16)

#169

Det er ikke rimeligt at man ændrer folks ejendomsstatus.
Dem der bor på landet har ikke en parcelhusgrund.
Ejendommene bliver usælgelige og nuværende ejere bliver stavnsbundet. Dermed sker der yderligere affolkning af det yderste af Danmark. Det er diskriminering med en alvorlig samfundsmæssig betragtning.
Uordentligt og ikke gennemtænkt.

Bonde Lene (Lemvig, 2023-04-16)

#174

Det er urimeligt at påføre borgere større skattestigninger - da disse borgere i forvejen har større omkostninger ved at bo på lander

Jens Bols Hansen (Solbjerg, 2023-04-16)

#175

Det er TOTAL urimeligt at ændre status på de små landejendomme. Jeg er landbrug med speciel erhverv..og det har det været i mere end 30 år og vupti så blev vi en erhvervs virksomhed.

Berit Ebbe (Roskilde, 2023-04-16)

#176

Jeg skriver under fordi det er ikk ok sammenligne landet med by område

Morten ranum (Løgstør, 2023-04-16)

#180

Jeg syntes man fratager en muligheden at bosætte sig på landet evt med et lille dyrehold og lignende
Mulighed for at nyde den friske luft og stilheden

Lene Jørgensen (9280, 2023-04-16)

#182

Da det er en tåbelig lov som tydeligvis ikke er tænkt ordentligt gennem..!

Morten Haugaard (Frederiksværk , 2023-04-16)

#183

Vores ejendom er ændret fra landbrug til vila

Susanne Pedersen (Ringsted, 2023-04-16)

#184

Jeg bor på en landejendom med 6 ha jord. Er blevet vurderet som ejerbolig.
Vi driver de 5 ha, hvoraf 4 ha er med kornafgrøder og 1 ha med sletgræs.
Vi driver selv jorden, laver gødningsregnskab, udlægger 4% med brak, søger ha støtte og laver regnskab.
Jeg kan ikke forstå beslutningen, vi driver vores jord som rigtig landbrugsjord.

Birgitte Kristensen (Brenderup Fyn, 2023-04-16)

#185

Vi er blandt de ramte med ny kategori ejerbolig - vi har 8 ha og de 5 ha bliver dyrket intensivt. Vi mener at vi bliver tvunget fra hus og hjem med denne lovgivning samt det kommer til at gå ud over biodiversiteten i Danmark

Thomas Ljungdahl (Slagelse , 2023-04-16)

#186

Jeg skriver under fordi dette kommer til og berør min kæreste og jeg.. vi købte ejendom i 2021 på 4.6 hektar, vi dyrker alt der kan dyrkes fordi det netop er en landbrugsejendom.. og det der ikk kan dyrkes ligger ud i natur (vi ejer også mose) og der blir også himlet op om at der skal være mere natur i danmark!! Det ikke iorden! der er landbrugs pligt på jorden der kan dyrkes.. hvorfor skal den ændres hos skat når den ik blir ændret alle andre steder?? Kan det virkelig være rigtig det her?? Det syntes vi bestemt ikke!!

Maria Hansen (Jyderup, 2023-04-16)

#187

Det kommer til at berører os økonomiske vi har dyrehold og jeg er meget uforstående overfor vi skal have status som parcelhus

Thomas Kiddegaard (Nørre åby , 2023-04-16)

#191

Bor på en reel landejendom, som er blevet kategoriseret som ejerbolig

Maja Christensen (Vejen, 2023-04-16)

#192

Det affolker landet / diversiteten forsvinder

Jane Jane (Saltum , 2023-04-16)

#194

Jeg har en landejendom på 5,5 ha. hvor af 2,5 ha er fredskov og resten er udlagt til græs til vores heste.

Birgitte Nielsen (Storvorde, 2023-04-16)

#199

Jeg er uenig i afgørelsen. Jeg har høstet sletgræs siden køb af ejendom i 2014 og får brugerbetaling på området

Bo Nielsen (Hvalsø, 2023-04-16)

#200

At lave ændringer med tilbagevirkende kraft er fuldstændig utilstedeligt, vel st mærke uden at oplyse de berørte parter om hvad den økonomiske konsekvens bliver.
Hele denne sag virker ganske uigennemtænkt og i mit tilfælde forbundet med ekstremt mange fejl.

Gitte Haupt (Sepstrup, 2023-04-16)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...