Klage vedr. fraværsregistrering på UCN Aalborg, sygeplejerskeuddannelsen

Kommentarer

#202

Jeg stoppede på sygeplejeuddannelsen efter 1. semester, blandt andet pga fraværsregistrering fra 2. semester start

Thea Thingvad (Aalborg , 2023-02-15)

#204

Jeg skriver under, fordi jeg mener vi er ansvarlige for egen læring i sidste ende. Vi lærer alle forskelligt.

Lærke Spejlborg (Aalborg, 2023-02-15)

#206

Jeg mener at ledelsen har lavet en fejl ved at indføre fraværsregistrering, fordi at det frarøver elevernes egen mulighed for at lære, prioritere og tage ansvar.

Derudover synes jeg ikke det er okay, når man har meldt sig ind på studiet uden forhenværende viden omkring fraværsregistrering eller mulighed for at indføre dette. Det besværliggører elevernes hverdag der kan være fyldt med alt fra børn, hospitalsbesøg/lægebesøg, arbejde mv. som ikke kan vælges fra til fordel for deres uddannelse.

Amanda Meldgaard (Aalborg, 2023-02-15)

#210

Det er ikke alle der har samme vilkår og forudsætninger for at tage en uddannelse med fraværsregistrering. Vi er forskellige individer, med forskellige baggrunde og ressourcer, hvilket gør det svært for mange at fuldføre uddannelsen. Eksempelvis dem med børn der kan komme ud for mange situationer der ufrivilligt påvirker deres fravær, eller dem med et sårbart psykisk/fysisk helbred som ikke kan holde til at møde op hver eneste dag.

Cortsen Stephanie (Nørresundby, 2023-02-15)

#215

Jeg synes det tager for meget tid af undervisningen
Vi er voksne mennesker og det er vores eget ansvar at møde op og vedligeholde vores studie

Emma Katrine Krapalis (Aalborg, 2023-02-15)

#217

Det fører ikke til bedre eller flere sygeplejersker ved at underlægge dem fraværsregistrering!

Chris Martin Cwiek (Aalborg Øst, 2023-02-15)

#219

Det er en videregående uddannelse - Vi er voksne mennesker der skal/kan tage ansvar for egen læring

Marlene Vangsgaard (Storvorde , 2023-02-15)

#224

Jeg giver min underskrift fordi, de fraværs regler som eksisterer nå er urimelige

John Kristian Gurijordet (Aalborg, 2023-02-15)

#229

Det er under alt kritik at indfører fravær på voksenudannelse hvor man skal have ansvar for egen læring.
Hvis intentionen er at få flere studerende og fastholde dem som allerede er startet på uddannelsen, så mener jeg at man begår en stor fejl ved at indfører fraværsregistrering. Tværtimod har det nok den modsatte effekt

Cecilie Christiansen (Aalborg , 2023-02-15)

#241

Jeg bliver presset yderligere på mit studie i forhold til privatliv, inflation, enlig mor, og dette vil fremover gøre jeg bliver nødt til at droppe ud af mit studie.

Tenna Oudal Christensen (Nibe, 2023-02-16)

#244

Jeg skriver under, fordi hele håndteringen og beslutningen ikke er optimal.

Ditte Markfoged (Aalborg, 2023-02-16)

#246

Fordi jeg synes, at det ekskluderer en del studerende, og ikke tilgodeser individuelle behov

Anna Clotilde Jacobsen (Pandrup, 2023-02-16)

#247

Jeg er uenig i beslutningen om at indføre fravær på en velfungerende voksen udannelse

Lise Nielsen (Aalborg, 2023-02-16)

#267

Jeg underskriver dette fordi Marit reglerne skal ændres og være ens for alle.

Jeg kender nu flere med Marit og så ændres det senere i deres forløb og de får for meget fravær registreret og bliver enten smidt ud eller forlænges..

Stefan Frost (Svenstrup J, 2023-02-17)

#273

Kender en sygeplejerelev

Allan Agocs (Aalborg, 2023-02-17)

#274

De studerende er voksne ansvarlige mennesker, som snart skal ud og passe på syge og sårbare borgere. Vis dem den tillid, de fortjener og lad være med at lægge sten i vejen for deres vej gennem studiet. Farligheden bliver "testet" både i praktik og ved eksamen, så ingen grund til yderligere registrering. Grisen bliver ikke tungere af at blive vejet !

Susanne Wilk (Nykøbing F, 2023-02-17)

#280

Fordi skolen har håndteret det forkert, og uden varsel og ordentlig information.

Danni Grønbæk (Svenstrup J, 2023-02-17)

#285

Er 2. Semester studerende. Jeg søgte ind i Aalborg fordi det var er af de få steder hvor der ikke var fraværsregistrering . Jeg startede sommeren 22 lige efter en langtidssygmelding med stress, og startede kun på det tidspunkt fordi jeg havde muligheden for at tage en dag eller 2 hjemme i mit eget tempo når tingene blev for stressende, da jeg stadig kæmper med mit stress.
Med en fraværsregistrering hængende over hovedet bliver jeg mere presset end jeg i forvejen er og det nedsætter min læring, hukommelse, motivationen til at læse, koncentrationen og muligheden for at passe på mig selv psykisk. Derfor synes jeg at den skal fjernes igen.

Stine Tølløse (Aalborg , 2023-02-17)

#289

Meningen med videregående uddannelser er, at man skal lære at prioritere sin tid, så man får det mest mulige ud af sin læring. Dermed er det en fuldstændig åndssvag beslutning, at tage denne mulighed fra de studerende. Dette er voksende mennesker der selv kan styre hvornår de har behov for at møde op og hvornår de har behov for at læse selv, det er noget UCN må lære at acceptere.

Josephine Mølgaard (Aalborg , 2023-02-17)

#291

Jeg skriver under fordi jeg støtter oppunder at fraværsregistrering ikke skal være forbundet med høyere utdanning. Studenter har egent ansvar for læring, og skal ikke bli tvunget til å måtte velge mellom f.eks. sykt familiemedlem, selvstendig sykdom (reg. fravær) eller utdanningen.
Fraværsregistrering fører til at flere studenter som dropper ut, ennå flere stressa og mindre glade, dårligere studiemiljø på campus og dårlig forhold mellom studenter og forelesere.

Frode Stenrud (Aalborg, 2023-02-17)

#292

Ansvar for egen læring

Cecilie rask Andersen (9000 Aalborg , 2023-02-17)

#293

Det er lort

Klara Jensen (Aalborg, 2023-02-18)

#294

Det tager for meget tid af undervisningen. Derudover kan det give den modsatte effekt til at holde motivationen til studiet.

Sofie Lee Kærgaard (Aalborg, 2023-02-18)

#295

Jeg synes det er voksne mennesker der kan tage vare på sig selv, og selv klarer at tage ansvar for egen læring.
At skolen kan melde ud hvad er obligatorisk og at kun der er det mødepligt.
Samt mødepligt i gruppearbejde som de selv aftaler.

Katrina Højgaard (Aalborg, 2023-02-18)

#301

Det er en uddannelse for voksne mennesker, og fraværsregistrering er for børn

Line Knudsen (Aalborg, 2023-02-18)

#302

Uddannelsen er for voksne, ansvarlige mennesker, der skal kunne tage vare for egen læring - og senere kunne tage ansvar for selvstændigt arbejde i praksis. Ved at frarøve studerende muligheden for at strukturere efter, hvad der giver mening for den enkelte, kan/vil kommende kollegaer vælge faget fra. Dem der lærer bedst på andre måder en at sidde skoleret for en underviser, bliver ikke imødekommet ved fraværsregistrering.

Maibritt Bertelsen (Aalborg, 2023-02-18)

#311

Jeg synes vilkårene omkring fraværsregistrering er for dårlige. Fraværsregistrering resulterer i at vi studerende møder op til undervisning syge. Jeg har selv siddet heropppe tre dage med feber og flere medstuderende på mit hold har smittet hinanden med halsbetændelse, fordi man ikke kunne blive hjemme uden at overskride fraværsgrænsen. Jeg ønsker at der kan skelnes mellem lovligt og ulovligt fravær og at sygdom kan undskyldes ved en lægeerklæring.

Anna Marie Clausen Hakonsen (Aalborg Øst, 2023-02-20)

#317

Det er en voksen uddannelse

Pernille Dam (Aalborg, 2023-02-21)

#322

Der er manglende begrundelse og faktuelle data for deres argumenter ift til deres beslutning om at fraværsregistere.
Yderlige synes jeg også at det er at forskelsbehandle os sygeplejestudernede når de andre uddannelser på skolen ikke har fraværsregistereing.
Desuden går man på en videregående uddannelse og er voksen nok til at varetage eget ansvar for sit studie.

Charlotte Samd (9000, 2023-02-27)

#340

Ville HADE hvis det var mig + min veninde går på sygeplejen

Emilie Brændstrup (Aalborg, 2023-03-06)

#342

Det burde være en voksen uddannelse. Føler at der bliver set ned på os. At vi ikke er gamle nok til at tage en voksen beslutning.. Intet bliver løst med tvang..
Ledelsen må i stedet finde kompetente undervisere, som ikke bare har kedelige powerpoints fra coronatiden..

.. .. (Aalborg, 2023-03-06)

#344

Vi går på en videregående uddannelse hvor vi selv har ansvaret for egen læring. Hvis vi så skal være tvunget til at være på skolen, kunne man i det mindste sørge for at man kan høre underviseren og ikke borren fra diverse håndværker

Anne-Sofie Eberhardt (Aalborg, 2023-03-07)

#345

Jeg skriver under da jeg støtter på om tiltaget, og da jeg som studerene igennem UCN også stiller mig undrene for fraværsregistreringenene, da vi som voksne mennesker er indtrår på en vidergåendene uddannelse.

Michele Djørup Hansen (Aalborg, 2023-03-07)

#346

Jeg er selv 6. semester std. så det påvirker ikke mig, men synes det er latterligt, at alle nytilkomne studerende og dem under 6. semester skal tages sådan om, at de ikke længere kan være selvstændige på en voksenuddanelse.

Julie Rahbek Lasborg (Aalborg, 2023-03-07)

#347

Fordi jeg kender folk som er stresset over fraværsregistreringen, og det er frusterende at se dem møde op syge, fordi fraværs satsen er så lav

Frederik Larsen (Aalborg, 2023-03-07)

#353

Jeg er helt enig i at det ikke er optimalt at ofte har sidet 4 mennesker til undervisning, det er spild af ressourcer og underviserens tid. Min oplevelse er dog at det er en tendens der er kommet som følge af corona nedlukningen, så det er værd at undersøge om det gør sig gældende for de nyopstartede. Det kunne jo være UCN skulle tage en mere innovativ tilgang til undervisningen og uddannelsen frem for at fratage de studerende ansvaret for egen læring.

Karoline Karlsen (Aalborg , 2023-03-09)

#354

Jeg skriver under fordi vi studerende kan selv tage ansvar for vores eget studie og synes at UCN skal afskaffe fraværsregistrering på alle deres uddannelser.

Katrina Rógvadóttir (AALBORG, 2023-03-10)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...