Klage vedr. fraværsregistrering på UCN Aalborg, sygeplejerskeuddannelsen

Kommentarer

#4

Fordi det er et voksen skole, ikke folkeskole

Katrina Lindberg Boassen (Aalborg, 2023-02-14)

#5

Jeg er studerende på 1. Semester på ucn og er enige i argumenterne for afskaffelse af fraværsregistrering

Louise Poulsen (Aalborg, 2023-02-14)

#6

Jeg ønsker ikke fraværsregistrering.
Det frarøvning af eget ansvar.

Sabrina Faust Jacobsen (Aalborg, 2023-02-14)

#8

Jeg ønsker ikke fraværsregistrering til undervisningen, de fratager os ansvaret

Anne-Sofie Christensen (Aalborg, 2023-02-14)

#9

Fordi det er en videregående uddannelse hvor vi selv har ansvar for egen læring

Emilie Michelsen (Aalborg, 2023-02-14)

#11

Vi er voksne mennesker

Sofie Gydesen (Aalborg , 2023-02-14)

#15

Det er en voksenuddannelse, vi har ansvar for egen læring og lærer på forskellige måder, vi burde have lov til selv at bedømme hvilken undervisning vi har behov for.

Emma Toft (Aalborg, 2023-02-14)

#17

Jeg støtter dette forslag

Mathias Olesen (Aalborg, 2023-02-14)

#18

Jeg skriver under, fordi det ikke var de vilkår, som jeg meldte mig ind på uddannelsen under. Det er blevet tvang og ingen ansvar for egen læring

Kristine Mønsted Lykholt (Aalborg , 2023-02-14)

#22

Fordi det ikke er at tænke på den enkelte.

Mette Agnethe Thomasen (Aalborg, 2023-02-14)

#23

Jeg skriver under fordi at indførelsen og håndteringen af fraværregistrering ikke stemmer overens med grunden til jeg startede på uddannelsen og at det påvirker alle studerende i en negativ retning, i en så grad at folk dropper ud af uddannelsen pga dette.

Sigbrit Gyldenkærne (Aalborg, 2023-02-14)

#24

Det kan ikke være rigtigt, at man får fravær for læge- eller hospitalsbesøg

Nanna Guldbrandt (Aalborg, 2023-02-14)

#27

Jeg er ikke enig i, at der bør registreres fravær på sygeplejerskeuddannelsen i Aalborg. Det går stik imod “ansvar for egen læring”-princippet samt de forudsætninger vi søgte ind på uddannelsen under.

Emma Vittrup Biegel (Aalborg, 2023-02-14)

#30

Fraværet giver os ikke mulighed for at være voksne mennesker med ansvar for egen læring. Det sætter eleverne i én boks uden mulighed for at benytte den enkelte elevs foretrukne læringsform. Reglen ekskluderer samtidig elever med særlige udfordringer, såvel som elever med børn.
Reglen har allerede resulteret i frafald og mistrivsel blandt flere elever. Samtidig ligger erstatningsdokumentet et pres på elever, som ellers læser fint op og klarer sig godt til eksaminer, da kravene hertil er uspecifikke og forvirrende. Flere elever møder op selvom de er halvsyge, hvilket skaber stor smittefare.
Underviserne har endnu ikke styr på kravene til erstatningsdokumentet (eksempelvis hvordan man skriver noter til fremlæggelser eller "ryste sammen arrengement").
Hvis man så endelig skal indføre fravær, bør der være "lovligt fravær", da man ikke skal presses til at lave et erstatningsdokument, hvis ens nærmeste familiemedlem for eksempel er dødt og skal begraves eller hvis man eksempelvis skal til læge og kan påvise dette osv..

Maria Kold Kristiansen (Aalborg, 2023-02-14)

#34

Vi er voksne mennesker og kan selv tage vare på vores uddannelse

Phuong Le (Aalborg , 2023-02-14)

#37

Jeg mener ikke at det kan passe, at os som er startet på uddannelsen under de forudsætninger af, at der ikke er fraværsregistrering kan få vores privatliv til at hænge sammen, nu skal presses til det yderste mere end vi er i forvejen på et studie.
Jeg har i en periode læst hjemmefra nogle dage, eller er taget hjem før tid, for at kunne nå på arbejde og arbejde ekstra, for at kunne få det hele til at hænge sammen økonomisk.

Marie-Louise Lowe (Aalborg , 2023-02-14)

#40

Vi er voksne og selvstændige mennesker

Max Oliver Møller Christensen (Aalborg , 2023-02-14)

#48

Jeg går på uddannelsen

Leah Bjerregaard (Aalborg, 2023-02-14)

#56

Passer ikke til dette uddannelsesniveu

Berglind Jonsdottir (Aalborg, 2023-02-14)

#58

Jeg er enig i at fraværsregistreringen er blevet håndteret uprofessionelt af ledelsen på UCN Campus Selma Lagerløfsvej, og at indførelsen er blevet udført respektløst og uden at lytte til de studerende.

Marie-louise Røtvold (Aalborg, 2023-02-14)

#64

Jeg er enig.

Mikkel Krogfelt (Aalborg, 2023-02-14)

#65

Jeg skriver under fordi, at jeg i forbindelse med mit sygdomsforløb er begyndt i noget rehabilitering, som jeg får fravær for. Ydermere kontroller på sygehuset. Derudover søgte jeg ind på studiet under andre forudsætninger, nemlig INGEN fraværsregistrering.

Julie Sole (Aalborg, 2023-02-14)

#67

Da jeg synes, at der er en enorm læring og færdighed i selv at have ansvaret og kunne strukturere sin læring

Christina Sivesgaard (Brønderslev, 2023-02-14)

#68

Jeg ikke synes fraværsregistrering burde indføres på UCN sygeplejerskeuddannelsen. Man burde møde op af egen fri vilje.

Line Crüger (Aalborg, 2023-02-14)

#78

Jeg synes det er unødvendigt og forkert at prøve at fastholde studerende på uddannelsen, ved at lave skole til tvang.

Caroline Bølkov (Aalborg, 2023-02-14)

#95

Fordi jeg mener det her er en videregåendeudannelse, for voksne mennesker. Og den individuelle studerende skal have mulighed for at have sine egne læringsstile, og dermed er det under alt kritik at indfører fraværs registrering når undervisningen har en så ringe kvalitet.

Mathilde Pedersen (Aalborg, 2023-02-14)

#96

Jeg føler, at klagen er yderst berettiget.

Charlotte Egested Rank (Aalborg, 2023-02-14)

#97

Jeg er igang med en voksenuddannelse, i et erhverv hvor det er vigtig at man tager rigtig meget ansvar. Derfor mener jeg selv, at vi bør tage ansvar for vores fremmøde på UCN’s sygeplejeuddannelse. Jeg mener at det er forkert at tage ansvaret for egen uddannelse fra os, når vi nu skal ud og tage et stort ansvar igennem selve uddannelsens klinikperioder, og som uddannede sygeplejersker efter endt uddannelse.

Winni Thisted (Aalborg, 2023-02-14)

#98

Jeg skriver under, da fraværsregistreringen fjerner muligheden for at tage ansvar for egen læring. Samt er dette en videregående uddannelse, hvor vi er voksne mennesker. Men må fraværsregistreringen fjernes dette. Det fjerner også muligheden for at lære på den måde hvor på den enkelt studerende lærer bedst.
Dertil er undervisningsniveauet ikke af den bedste kvalitet.
Vi står nu i en situation hvor vi skal møde op lige meget hvad, dette gælder både sygdom, lægebesøg og andet. Det er ikke i orden.

Emilie Frandsen (Aalborg, 2023-02-14)

#102

Jeg valgte uddannelsen i Aalborg fordi den gav frihed i forhold til mødepligt, ellers havde jeg valgt skolen i Hjørring, da jeg synes der tilbydes bedrer undervisning og praktiksteder.

Cecilie Strøm Nielsen (Aalborg, 2023-02-14)

#106

Vi er en voksenuddannelse og tager ansvar for egen læring. Desuden tager fraværsregistrering undervisning tid. Eksamener vil vurdere om den enkelte studerende har den fyldestgørende viden til at fortsætte uddannelse

Feliks Svendsen (Aalborg, 2023-02-14)

#108

Jeg skriver under fordi jeg har været nødsaget til at blive opereret akut. Det der har bekymret mig mest har været hvor meget fravær jeg får, og ikke hvordan mit helbred er.
Jeg syntes der være regler hvor man kan få dispensation, hvor ens ve og vel, bør tilgodeses, og man med ro i sindet kan tage fri, for at tage sig af sit helbred.
Det er trods alt sygeplejerskeuddannelsen.

Camille Raal Jensen (Aars, 2023-02-14)

#113

Jeg er ikke enig i de nye regler. Jeg synes det er for latterligt - det er en voksenuddannelse, så giv os selv muligheden for at bestemme!!

Emilie Dræby (Aalborg, 2023-02-14)

#129

Jeg skriver under fordi indførelsen af fraværregistrering ikke stemmer over ens med princippet “ansvar for egen læring”.

Helena Birk (Aalborg Ø, 2023-02-14)

#130

Det er vigtigt at overveje de negative konsekvenser ved at gennemføre fraværsregistrering på Ucn for sygeplejerskestuderende, før man træffer en beslutning. Ved at implementere en sådan registrering uden at tage højde for disse konsekvenser risikerer man at underminere elevernes motivation og trivsel, og det kan i sidste ende have en negativ effekt på deres læring. Det er vigtigt at anerkende, at universitetsstuderende er voksne mennesker, der er ansvarlige for deres egen læring og fremgang. En fraværsregistrering, der føles som en overvågning, kan underminere elevernes følelse af ansvar og autonomi, og det kan være negativt for deres trivsel og motivation. Derfor kan det være en god ide at overveje alternative måder at fremme fremmøde og engagement, der tager hensyn til elevernes behov og forudsætninger, uden at det føles som en overvågning.

Nadia M (aalborgøst, 2023-02-14)

#138

Jeg går regelmæssigt til kæbekirug og har 2 børn med astma og et af dem er opereret i hjertet. Så en del lægetider, tandlæge tider og tider til mig selv. Jeg har været vant til at læse meget hjemmefra når jeg havde meget at se til, at jeg nu er tvunget til fremmøde fordi jeg ellers skal lave ekstra arbejde, synes jeg er uoverskueligt. Så hvis mit fravær når over 10%, skal jeg udover det Press jeg har i forvejen, skrive erstatningsopgave, lige op til eksamen. Det stresser mig meget i mig hverdag.

Ala chaker (Aalborg , 2023-02-15)

#139

I fratager os ansvaret for egen læring.

Ida Marie Marcussen (Aalborg, 2023-02-15)

#152

Sygeplejerskeuddannelsen er en voksen- og videregående uddannelse, hvor man har ansvar for egen læring. Ergo burde man ikke have fraværsregistrering ligesom, der ej heller er det på samtlige andre bacheloruddannelser på universitetsniveau.

Sara Urban Wagner (Aalborg SØ, 2023-02-15)

#158

Vi går på en videregående uddannelse og er voksne mennesker, der alle kommer der af samme grund.
En dygtig sygeplejerske lærer at håndtere og prioritere sin tid mest nyttigt og jeg synes ikke det stemmer overens med, at nogen højrere oppe varetager vores prioritering under uddannelsen - for hvordan skal vi så lære det, hvis ikke vi selv har muligheden for at vælge til og fra, alt efter hvad den enkelte studerende mener der er relevant at møde op til eller ej.
Jeg har personligt erfaret, at det bestemt ikke er alle undervisere jeg får lige meget ud af at modtage undervisning fra.

Ida Svendsen (Aalborg , 2023-02-15)

#162

Jeg skriver under fordi:
- man burde kigge ind af ift undervisning, flere lektioner møder mange op pga god forlæser hvorimod der møder få op til dem som læser op fra et pp.

- hvis man mener at belægget for fraværs registrering er faldne karakter, og man ikke synes dette er acceptabelt, så må man hæve kravene for eksamen

- man sænker chancen for at der vil uddannelsen møder op til flere timer men med lavere fokus fordi man møder op til timer man ikke ellers havde prioteret eller har kapacitet til at læse på en 8-16 dag

Maria Frederiksen (Aalborg, 2023-02-15)

#175

Jeg skriver under, fordi jeg mener at man som voksen burde have ansvar for egen læring.

Ariana Gracanin (Aalborg, 2023-02-15)

#181

- Til tider mangel på kompetent undervisning, hvor man havde fået mindst ligeså meget ud af at læse hjemmefra
- Os med børn (ingen omsorgsdage eller barnets 1. sygedag)
- Os kronisk syge som har MANGE ambulante besøg på sygehuset, men ikke ønsker at stoppe på uddannelsen.
- Læring for eget ansvar!
- Flere vil møde syge i skole i frygt for fravær, men når man er syg, så SKAL man blive hjemme

MEN IGEN ALTOVERSKYGGENDE - til tider, mangel på kompetent undervisning!

emilie trehin (aalborg, 2023-02-15)

#186

Fordi der er noget grundlæggende galt med Sygeplejerskeuddannelsen. Skolen behandler et symptom, med fraværende elever, ved at tvinge folk i skole. I stedet for at gøre det mere attraktiv og fordelagtigt at være i skolen.

Emil Thulstrup (Nørresundby, 2023-02-15)

#187

Fordi jeg ønsker selv at kunne studere hvad der passer ind i min hverdag og funktion.

Marie Kristensen (Aalborg, 2023-02-15)

#188

Da jeg har valgt at starte mit drømmestudie, men at det på ingen måde skulle være en tvang at møde op. Elever møder op nu med sygdom, og måske perioder i deres liv hvor en lang skoledag ikke bringer godt til det psykiske. Det kan godt være, at dette fraværs show bringer nogle postive tal på bordet, så skolen kan se godt ud udefra, men dette gør ikke skolen bedre. Det som er det vigtigeste på skolen er de elever som trives med deres skolegang, og kan få sig en ordenligt uddannelse.

Når det så er sagt, så skal der også tænkes omkring hvad er fair fravær? Er det fair at læren kommer 5 min forsent uden fravær, men en elev ikke kan komme 5 min forsent pga en bus som er forsinket, eller et barn som skal passes i en instituion. Lærerne kan altid finde undskyldninger, men dette gør dem ikke noget.
Dette er kun en byrde for eleverne, og jeg håber virkelig dette kan tages op til overvejelse om det skal laves om på, for det psykiske hos eleverne gavnes ikke positivt fremover.

Ida Marie Fevre Visby (Aalborg, 2023-02-15)

#190

Fordi man skærer alle over i en kam. Der bliver ikke taget højde for de elever der rent faktisk klarer sig godt, og scorer topkarakterer til alle eksamenerne. Og jeg mener, at det er grundlæggende forkert, at man ikke finder ud af, hvorfor folk ikke er her ved en samtale, fremfor at man lader dem skrive erstatningselement med det samme. Der kan være mange gode årsager til, at man ikke kommer. Bl.a. inkompetent undervisning, som endda er blevet klaget over. Derudover kan folk døje med alverdens psykisk pres, andet somatisk sygdom, børn osv. De siger at man skal tage ansvar for egen læring, men ved at indføre fraværsregistrering fratager de os muligheden for at tage ansvar for egen læring

Katrine Hvid Faurskov (Aalborg, 2023-02-15)

#194

Jeg lærer bedst derhjemme

Annika Jensen (Aalborg, 2023-02-15)

#196

Fordi fraværet ikke skyldes dovenskab eller lign,, men at enten læreren eller undervisningen i de lektioner med fravær ikke giver mening/lærer noget brugbart fra sig, men at læse litteraturen og arbejde med det på egen hånd giver langt bedre forståelse, hvorfor man prioriterer tiden til dette i stedet for lektionerne. Fraværsregistrering er ikke løsningen på dette problem.

Mathilde Sadolin (Aalborg, 2023-02-15)

#197

Jeg skriver under, fordi jeg står fast på at det er en voksen uddannelse og man bør kunne tage vare for sig selv og sin uddannelse

Sofie Olesen (Aalborg , 2023-02-15)

#199

Jeg skriver under fordi jeg mener vi er voksne mennesker og det forventes vi kan tage ansvar for vores egen uddannelse og studietid samt egen læring, men vi bliver ikke behandlet derefter.

Josephine Jensen (Aalborg, 2023-02-15)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...