Nej til feriecenter - Ja til nyt strandhotel ved Vejers Strand

Kommentarer

#612

Ich liebe Vejers,finde es sollte seine Natürlichkeit behalten

Anke Richter (Springe, 2022-10-14)

#614

Ich möchte, dass sich das Stadtbild nur wenig verändert, der Charm erhalten bleibt. Feriencenter wäre vermutlich laut, viele Menschen, Kinder usw.

Sigrid Pünjer (Wiemersdorf , 2022-10-14)

#623

Wir verbingen schon seit über 20 Jahren unseren Urlaub in Vejers und sind froh, dass dieser Ort noch seinen ursprünglichen Charakter erhalten hat und nicht so unsäglich verunstaltet wurde, wie beispielsweise Blavand und in Teilen auch HenneStrand. Wir wollen gerne, dass das so bleibt.

Rainer Krause (Esslingen, 2022-10-14)

#624

Seit vielen Jahren sind wir mindestens einmal im Jahr in Vejers Strand und genießen dies, gerade weil es nicht den üblichen "Touristen -Rummel" gibt. Eine Bebauung wie geplant, würde die ganze Idylle zerstören und all die Stammgäste vertreiben. Weniger ist mehr!

Axel Kröner (Balzheim, 2022-10-14)

#626

Ich unterschreibe, weil ich die Pläne für ein Ferienzentrum absolut nicht akzeptieren kann. Man verschandelt damit einen wunderschönen beschaulichen Ort wie Vejers Strand.

Gisa Ernst (Wuppertal, 2022-10-14)

#634

Vejers soll seinen schönen Charm behalten.

Natascha Lukas (Deutschland , 2022-10-14)

#636

Jeg skriver under fordi jeg gerne vil bevare et Vejers Strand der ikke bliver for turistet, da byen slet ikke er gearet til det. Det er så mange andre steder ved Vestkysten hvor man kan bo i et feriehus, så ser slet ingen grund til vi får i Vejers.
Et lille hyggeligt hotel vil være okay, Strandhotellet som det så ud i begyndelsen.

Anne Rasmussen (Herning , 2022-10-14)

#638

Vi skal passe på den skrøbelige natur vi har
Den er ved at være slidt ned

Anne-Grethe Kjærsgaard (Esbjerg , 2022-10-14)

#641

Jeg finder det at bygge et "feriecenter" på en af Danmarks bedste strandgrunde forkert. Jeg finder, der begunstiges en bygherres indtjening under dække af at "øge omsætningsmulighederne for Vejers forretningsliv. Placeringen er tværtimod ødelæggende for Vejers miljøet og risikerer at åbne for fremtidige nye overtrædelser af frednings-natur-og lokalplaner. Byg et smukt lavt længe-hotel.

Lise Hjorth-Knudsen (Gentofte, 2022-10-14)

#645

Jeg lejer sommerhus ved Vejers Strand. Det fantastiske er netop, at der IKKE ligger et feriecenter, som skæmmer som så mange andre steder ved kysten. Et smukt badehotel med respekt for naturen, men ikke mere.

Yvonne Jeppesen (Kastrup, 2022-10-14)

#646

Mine morforældre havde sommerhus i mange år på kræmmervej. Vi kommer der ofte og ønsker at bevare den rolige atmosfære, et fint Strandhotel eller intet, ja tak. Et feriecenter, med medfølgende mer-turisme nej tak.

Jannie Nymann (Dalby , 2022-10-14)

#647

Jeg er for en strandhotel med værelser IKKE store ferielejligheder med køkken til 6 personer
Nej til feriecenter til 197 personer

Elsebeth Hansen (6818 Årre, 2022-10-14)

#648

Jeg har kommet i Vejers rigtig mange gange, og har også sommerhus der.
Og jeg er utrolig bange ved at byen ender med at blive en kopi af blåvand, hvilket vil sige massere af store udlejningsmål.
Og alt for mange tourister som byen ikke kan rumme…
Derfor stemmer jeg nej til dette, for ikke at ødelægge det som Vejers er og står for.

Marcus Østergaard (Give, 2022-10-14)

#649

Vejrers Strand skal forblive det rolige, stille Vejrs Strand som vi alle foretrækker. Der skal ikke noget stort monstrum til at skænde hverken Vejers, klitter og miljø.

Iris Svensson (Fredericia, 2022-10-14)

#653

Ich unterschreibe, weil ich Verjers so liebe, wie es ist. Ich liebe die Ruhe, genieße die Entschleunigung und hoffe, dass Vejers kein zweites Blavand wird, da dann der ganze Charme des kleinen gemütlichen Ortes verloren geht.

Annette Böttcher (Eschershausen , 2022-10-14)

#662

…weil sich die Welt immer schneller dreht und man Vejers deshalb als Ruhepol braucht…

Jens Homann (Kronau, 2022-10-15)

#664

Weil Vejers Strand ein kleiner idyllischer Ort bleiben soll! Ein kleines Strandhotel passt besser in das Ortsbild, als so ein nobler Klotz!!

Sabine Piepkorn (Hamburg , 2022-10-15)

#665

Jeg skriver under, fordi:
1. For at bevare Vejers som Vejers er- hav og natur. Jeg ønsker at bevare den unikke natur bevares. Hvor man forsat kan komme og nyden i ro, som den er.
2. At vi ikke begår samme fejl, som i syd Europa - der ikke kan rumme flere store hoteller og feriecentre, der har ødelagt store arealer og modtager alt, alt for mange turister.
3. Siger ja tak til et badehotel bygget i Vestkyststil.

Mvh,
Birthe Ruba

Birthe Ruba (Vejrup, 2022-10-15)

#666

Ich komme seit 35 Jahren nach Vejers und eine solche Anlage würde den Charme von Vejers kaputt machen. Hier soll kein Tourismusboom wie in Blavand entstehen und diese hohen Gebäude passen kein Stück ins hyggelige Vejers.

Inga Wichmann (Bergkamen , 2022-10-15)

#667

Dette mastodontbyggeri passer overhovedet ikke ind i Vejers Strand, som i årevis har været plejet og passet med nænsom hånd.

Thomas Bindslev (Dragør, 2022-10-15)

#670

Er kommet til Vejers i over 50 år. Vejers vil miste noget af sit oprindelige DNA hvis der bliver bygget højt og tæt på vejen til stranden.

Bodil Hansen (Fredericia, 2022-10-15)

#671

Vejers passer bedst ind med et strandhotel

Annette Annette Frejo Jorgensen (Esbjerg, 2022-10-15)

#677

Min familie har haft sommerhus i Vejers siden 1958, og vi ønsker ikke byen omdannet til et feriecenter. Vi har ikke noget imod et godt solidt hotel, som kan trække flere turister til.

Ole Puggaard (Horsens, 2022-10-16)

#678

ønsker ikke "feriecenter" men strandhotel samt overholdelse af den nuværende lokalplan.

Henry Pedersen (Ølgoid, 2022-10-16)

#681

Keine Ferienanlage

Wolfgang Engewicht (Np, 2022-10-16)

#685

Mit unserer Familie kommen wir seit über 35 Jahren nach Blåvand. Die negative Bauentwicklung in Blåvand sollte sich in Vejers nicht wiederholen, sondern als mahnendes Beispiel dienen.

Michael te Heesen (Bottrop, 2022-10-16)

#694

Det er for højt og for stort der skal heller ikke røres ved de klitter. Det er fredet område omkring.

René Lauersen (Ørnhøj , 2022-10-16)

#695

Jeg er fuldstændig enig med jer i jeres betragtninger, Vejers Stand er et særligt sted som skal bevare sin særegenhed og have et fint smukt hotel i pagt med sin omgivelser, i stedet for endnu et stort feriecenter.

charlotte Søeborg Ohlsen (København , 2022-10-16)

#696

Varde Kommune skal ikke begå samme fejl, som så mange andre steder i landet, hvor man har ladet grimme byggerier opføre i kampen for turister. Varde Kommune skal holde fast i sin strategi om ‘bedre turisme’ og i stedet lade et nyt strandhotel, som passer ind i landskabet, opføre.

Ane Kristiansen (København N, 2022-10-16)

#701

Vejers muss Vejers bleiben und keine große Ferienabfertigung werden

Nico Wölm (Rellingen, 2022-10-17)

#703

Jeg har sommerhus i Vejers området. Udover beskrivelsen på underskriftssiden omkring hvad beboere ønsker og ikke ønsker, vil jeg gerne tilføje nedenstående.
Som det nævnes har vi brug for bedre turisme, ikke mere turisme. "Mere" og ringere turisme tilgodeser kun spekulanter som Slaikjær familien og skader oplevelsen af området for alle os andre. "mere" turisme betyder mere tysk monokultur turisme med en finansiel formået der gør at de enten tager alt hvad de skal bruge med hjemmefra (Aldi i Hamborg) eller hvis de endelig skal købe noget så er det det armeste af det armeste. Det er også dette problem der er baggrunden for at Blåvand og Vejers stort set kun har lavkvalitet grillbarer og sådant at tilbyde på restaurant området (man kan ikke kalde noget at det der er i Vejeres for restaurant). De bibringer således ikke meget til vore økonomi bortset fra leje indtægter til Slaikjær. Hvis vi derimod forlanger at der bygges en pendant til Svinkløv Badehotel (lignende) så får vi turister der bruger flere penge på mere kvalitet i vort område. Dette vil så medføre bedre udvalg af både restaurant og aktiviteter.

Jens Holger Nielsen (Aalborg, 2022-10-17)

#704

Beboer i Vejers indtil 1977

Michael Aaberg Flade (Videbæk, 2022-10-17)

#713

Det er ikke et strandhotel - og det skal det jo være. Er for grimt og stort, ødelægger miljøet.

Katrine Pedersen (Brønderslev, 2022-10-17)

#716

Vejers skal bevare sin integritet som nyggelig badeby uden tivolisering. Ja tak til et flot badehotel indenfor den nuværende lokalplans rammer. Nej tak til et ferieresort med hytteby.

Hans Hille (Oksbøl, 2022-10-17)

#717

Jeg mener, at hvis man vælger at bygge et feriecenter med fritliggende huse, så svarer det til et udstykke den store grund, som det gamle Strandhotel har ligget på, til sommerhusgrunde, hvilket jo er i strid med reglen om, at der ikke må udstykkes nye sommerhusgrunde i det kystnære område. Derfor synes jeg, der skal bygges et hotel og ikke et feriecenter på en af Danmarks smukkeste lokationer.
Desuden synes jeg Varde kommune skal kræve at byggeriet overholder lokalplanen.

Anette Lindhardt (Esbjerg, 2022-10-18)

#718

Har sommerhus i Vejers siden 1970, altså i 52 år, og uerhørt vigtigt er at Vejers beholder sin egenart og ikke bliver et turistinferno men at t.ex. et nyt stranhotel indpasses i naturen og ikke ødelægger Vejers Strands egenart!

Carstem Karkov (Mönsterås, 2022-10-18)

#719

Jeg mener at det gamle hotel skal erstattes af et nyt
Feriehytter er normalt defineret ved at være max 35 kvm - der for er det sommerhuse og ikke hytter, som er projekteret

Anne Birgit Kruse (7250, 2022-10-18)

#720

Det er et strandhotel og ikke et feriecenter, der er behov for i Vejers.
Bygningen skal fortsat trækkes væk fra Vejers Havvej, så der fortsat er mulighed for at turistbusser, lastbiler m.v. kan vende ganske som i dag.
De forlydende der har været om at åbne Sydvej for gennemgående trafik, vil ødelægge den fred og ro, som er på begge sider af Vejers Havvej.

Mogens Westen (6093 Sjølund, 2022-10-18)

#721

pga. manglende visualisering. De 2 kæmpe kasser vil fuldstændigt ødelægge den smukke adgang til stranden man kunne blive mødt med

Jan Bruun (Esbjerg, 2022-10-18)

#722

vi skal bevare parkerings pladsen. vi skal have et nyt strandhotel, ikke et feriecenter .

Flemming Knudsen (Årre, 2022-10-18)

#723

Jeg synes simpelthen feriecenterbygningerne er utrolig grimme.

Laila Christiansen (Vojens, 2022-10-18)

#725

Vejers muss so ruhig bleiben wie es ist! Das macht es einzigartig….
Wer Trubel will kann Blavand oder Henne buchen.
Wenn jetzt noch ein Feriencenter kommt verliert Vejers seinen Charakter und die Oase geht verloren - dann gibt es für Gäste die Ruhe suchen kaum noch etwas.
Schauen Sie sich stilvolle, kleine Badehotels an wie z.B. Svinklöv oder Dyvig. So etwas würde zu Vejers passen und den Ort aufwerten !!

Renate Petersen (Hamburg, 2022-10-18)

#726

Jeg skriver under på at jeg ønsker at der bliver bygget et velintegreret strandhotel i Vejers Strand.

Birgitte Vagn-Hansen (Aarhus C, 2022-10-18)

#727

Jeg ønsker en bebyggelse der falder smukt ind i landskabet

Poul Andersen (Odense N, 2022-10-18)

#729

Jeg skriver under fordi jeg ikke Vejers skal blive et nyt rædselsfuldt Blåvand. Der er så grimt, usmageligt og overrendt i Blåvand. Der skal ikke gives dispensationer til højt byggeri eller overskridelse af kvm-byggeri. Vi skal ikke have et feriecenter i Vejers.

Elly Rørbæk Petersen (Kolding, 2022-10-18)

#732

Jeg ønsker et badehotel, som falder ind i landskabet og ikke bliver dominerede i forhold til resten af byen og sommerhusene. Gerne en smule gammeldags. Ikke et kæmpe bombastisk feriecenter med fokus på 6 personer lejligheder.

Birgitte Andersen (Esbjerg, 2022-10-18)

#733

Jeg skriver under fordi jeg gerne vil halve et strandhotel og ikke et feriecenter. Ingen bygning i nærheden af Vejers Havvej og ingen bygning med havudsigt.

Aase Ebbesen (Herning, 2022-10-18)

#735

Det bliver alt for stort og der kommer til at mangle parkering

Solveig Ormstrup (VARDE, 2022-10-18)

#739

Meget enig i kritik af planerne,der foreligger.

Kurt Mortensen (Kjellerup, 2022-10-18)

#741

Ønsker et hotell tilpasset omgivelsene. Varde kommune bør sette krav om at det avholdes en arkitektkonkurranse for å få fram de beste ideer.

Nils Jon Evensen (Bergen, 2022-10-18)

#742

Henning Nørby Pedersen

Henning Nørby Pedersen (Ribe, 2022-10-18)

#745

Nyt Strandhotel - bedre turisme

Kurt Skare (Vejen, 2022-10-18)

#749

Har sommerhus i Vejers, og ønsker ikke et nyt Blåvand, men et Strandhotel der passer ind i området.

Birgitte Linck (Vonge, 2022-10-18)

#750

Jeg har sommerhus i Vejers. Jeg kommer hvert år. Er kommet i Vejers i over 60 år. Og haft sommerhus her siden 1985. Jeg kan slet ikke forestille mig det projekt der nu ser ud til st være på tale. Jeg støtter helt grundejerforeningen der ønsker et strandhotel der passer bedre ind i naturen og Ikke dominerer byen og ødelægger udsigten og nedkørslen til stranden.

Hjordis Bierman (Bradenton, 2022-10-18)

#751

Jeg ønsker et strandhotel som passer til Vejers og ikke en foreslået løsning som vil gøre at Vejers natur bliver ødelagt ligesom i Henne ved nedkørslen til stranden. Samt at der ikke må reduceres i p-pladser, da stranden kan være håbløs.

Tommy Dohrmann (6400 Sønderborg , 2022-10-18)

#754

støtter op om at der max. kommer et strandhotel

Jan Hansen (Esbjerg V, 2022-10-18)

#757

Vi har og har haft sommerhus i Vejers siden vores blev bygget tilbage i 1934 og vi mener ikke projektet er i Vejers Strands historiske ånd. Der bør drages paralleller til det oprindelige strandhotel i træ og stråtag.
Det virker for bombastisk og falder ikke ind i naturen/omgivelserne.

Claus Jessen (Haderslev, 2022-10-18)

#758

byggeriet er alt for høj og massiv

Finn Vesterholm (Kolding, 2022-10-19)

#767

Bortset fra, at højden på den nye bygning er uakceptabel, kan jeg ikke affinde mig med, at den nye bygning skal dominere området så meget. Hvorfor i alverden skal den gå helt ud til vejen?

Helle Samuels (Clophill, 2022-10-20)

#770

Kæmpesommerhuse på denne beliggenhed vil ødelægge det specielle og unikke miljø i
vejers
Vejnettet er ikke bygget til et så voldsomt byggeri

kaj Jespersen (Vejen, 2022-10-20)

#772

Jeg skriver under som ejer af et sommerhus på Åvej og er mod det bastante byggeri der lige nu, forudsat ændring af lokalplan, er i et ideoplæg. Vi har brug for et mindre nyt strandhotel som passer ind i Vejers.

John Andersen (Esbjerg V, 2022-10-20)

#773

Jag önskar att man respekterar naturen och byn i Vejers och att man gör hållbara vall.
Less is more

Amy Krüger (Håknamåla , 2022-10-20)

#774

Jeg er enig i begrundelsen for underskriftindsamlingen og håber det bliver et smukt strandhotel der ligger tilbage på grunden og ikke en masse rækkehuse som ikke hører til på Vejers strand.

Alice Kiilerich (Kolding, 2022-10-20)

#776

Ja tak til et smukt strandhotel i harmoni med den smukke natur og som opføres indenfor rammerne af den eksisterende lokalplan.
Lyt til de forslag der er omkring løsning af de trafikale forhold.
Håber Varde Kommune udviser rettidig omhu og bevarer mangfoldigheden i turismen langs Vestkysten med Vejers som et fristed og med autentisk Vejers DNA.

Jacob Rahbek (Sdr. Felding, 2022-10-20)

#777

Jeg synes godt om, at der sker en udvikling af og i Vejers, gerne med et nyt badehotel / strandhotel. Grundarealet er så stort, at der ikke er behov for delvis fjernelse af klitter og det bliver er NEJ tak til, at hotellet må få tilladelse til at kunne bygge tættere på havet. Strandbeskyttelses linjer skal fastholdes på de nuværende vilkår.
Nej tak til udstykning af sommerhuse etc. på grunden.

Mogens Jørgensen (Morud, 2022-10-20)

#780

Jeg skriver under fordi, at jeg har sommerhus i Vejers (Ternevej), - og altid har elsket Vejers for den ro, natur og anderledes autentiske Vesterhavsby den er, som (heldigvis) ikke er blevet ødelagt af det (set med mine øjne) overdrevne forretningsliv/"cirkus"!, alt for mange turister, biler og alt for ofte decideret kø rundt i byen, som der eks.vis opleves i Blåvand.
Vi købte netop sommerhuset på daværende tidspunkt fordi Vejers er rolig og anderledes end Blåvand, - og syntes det vil være synd at Vejers så skulle ødelægges med en overdreven turist-udvikling, som kun vil tjene det ene formål, at give en privat erhvervsdrivende lidt ekstra indtjening/profit på et feriecenter fremfor et pænt og mondænt hotel i klitterne, - og der vil være rigtig mange som vil blive generet heraf.

Søren Juul (Hedensted, 2022-10-21)

#786

Jeg skriver under, fordi det er utroligt vigtigt at passe på naturen. Det yderste klitområde bør friholdes for byggeri, og et nyt strandhotel skal bygges inden for området, hvor det gamle lå (ligger).
En enkelt forretningsmands økonomiske interesser skal ikke vægtes højere end allemandsretten til vores fælles klit- og strandlandskab.

S. Nielsen (Vejers Strand, 2022-10-21)

#790

Jeg som sommerhusejer i Vejers ønsker den æstetisk og miljømæssige bedste løsning. Dette er ikke tilfældet i det nuværende forslag

Ulrik Pedersen (København, 2022-10-21)

#791

Jeg skriver under fordi jeg ønsker adgangen til stranden bevaret med dominerende klitter.

Roll Præstegaard (Vilslev, 2022-10-21)

#792

Det er et strandhotel, der var formålet og IKKE et sammenstuvet feriecenter.

Verner Hansen (Varde, 2022-10-21)

#794

Det eksisterende projekt har arkitektonisk intet med vestkysten at gøre, og er optimeret med hensyn til profit fra gæster, der gerne vil have havudsigt…

Steffen Iversen (Hillerød, 2022-10-21)

#795

Det vil være en skandale, hvis projektbyggeriet ødelægger en fantastisk herlighedsværdi. Danskere rejser hertil hver sommer fra hele landet for at opleve sommeren ved Vejers.

Connie Nielsen (Hillerød, 2022-10-21)

#796

Jeg er medejer af et sommerhus i Vejers Strand. Jeg er enig i at et feriecenter skal være arkitektonisk tilpasset den centrale placering mellem by og strand. Visionerne mangler. Nej til kunstige klitter og grimme store bygninger helt ude af stil med byggestilen i byen.

Birte Kastoft (Københaavn, 2022-10-22)

#797

Voldtægt af naturen!

Kirsten Poppe Bülow (Hillerød, 2022-10-22)

#798

Der er nok feriecentre i området, Vejers er bevaringsværdig.

Amalie Kammeyer Schrøder (Virum, 2022-10-22)