Solceller på naturskønne, kystnære arealer - NEJ TAK

Kommentarer

#602

Det skæmmer øen, og vil være til gene for naboer m.m

(Dragør , 2019-05-12)

#605

Ødelæg nu ikke vores smukke ø.

(Brundby, 2019-05-12)

#619

Jeg syntes det vil ødelægge vores smukke natur med alt det glas.

(Tranebjerg, 2019-05-12)

#622

At jeg syntes det vil ødelægge den smukke natur der er rundt omkring på øen

(Hellerup, 2019-05-12)

#624

Jeg går ind for alternativ energi og et renere miljø, men vi har brug for mere natur og smukke omgivelser. Solseller hører til på tage af huse og industri, vindmøller skal ud på havet hvor de genere mindst muligt.

(HiHillerød , 2019-05-12)

#630

Som sommerhusejer ønsker man ikke at holde ferie i et stort sort landskab. De må kunne sættes på kommunens tage, virksomheder etc.

(Hornbæk, 2019-05-13)

#633

Samsø er et af de allerskønneste steder på jorden. Vedvarende energi må simpelthen placeres andre steder.

(Hedensted, 2019-05-13)

#635

Vi kommer ofte på Samsø , ferie hvert år i 8/14 dage , det vil være så forfærdelig , at solcellerne vil ødelægge , den smukke natur , udsigt vi ser på Samsø .
Så jeg håber , at protesterne , imod den placering som er på ved til at blive godkendt , får politikerne til at ændre placeringen så den bliver , hvor mange samsinger har fremlagt forslag til .
Altså på sydøen .

(Randers sø, 2019-05-13)

#637

Vi skal ikke ødelægge Samsø med 3-4 solcelleparker.

(Samsø, 2019-05-13)

#646

det er ubærligt at tænke på, at øjet ikke fortsat skal finde balsam for sjælen ved synet af disse smukke landskabslinjer. Jeg bor på Samsø for at slippe for motorveje o.l. med al deres forstyrrende og stressende støj. Solcelleanlægget er det første invaliderende indgreb i denne landskabsoase. Det definitive dødsstød bliver Motorvejsbroen, hvis den, Gud forbyde det, kommer.

(Tanderup, 2019-05-15)

#647

Jeg elsker Samsø og dens uspolerede natur. Solcelleparker er som udgangspunkt en god ting, men de skal placeres med omtanke og hvor der er et reelt behov

(Kjellerup, 2019-05-15)

#648

En enkelt storbonde skal ikke tjene på fællesskabet.

(Samsø, 2019-05-16)

#649

Solcelleparken vil ødelægge landskabet og gøre det grimt

(Pillemark, 2019-05-16)

#650

... jeg ikke ønsker midtøen overplastret med solcellemarker, og jeg mener ikke, at dette skal danne præcedens andre stedeŕ, hvor der er bevaringsværdig natur. Godsejeren kunne i stedet udnytte sine vidtstrakte områder på sydøen. Desuden burde det være en betingelse, at strømmen udnyttes på Samsø og ikke blot eksporteres af rent profitmæssige årsager og for at modregne i det dieselgriseri, som den vedtagne fodgængerfærge vil forårsage. Det er muligt, at godsejeren påberåber sig konservativ ideologi, men hans handlinger er snarere ultra-liberalistiske. Konservatismens grundlægger, Edmund Burke, understregede i høj grad de formuendes pligt til at tage hensyn til lokalsamfundet (og det gjorde liberalismens grundlægger Adam Smith faktisk også, når man læser ham grundigt).

(Pillemark, 2019-05-16)

#658

Det er tosset at save den gren over, man selv sidder på. Samsø skal også i fremtiden i vidt omfang(og måske mere og mere) leve af turisme, og det turisterne kommer efter, er roen og den smukke natur, både det dyrkede og det naturlige landskab. Turisterne kommer ikke for at se på store, grimme og larmende industrianlæg. For slet ikke at tale om de fastboende, der bliver ofre for naboens grådighed. (Jeg går ud fra, at den landmand, der nu ansøger om tilladelse til solcellepark, selv bor langt fra stedet, hvor den skal anlægges!). Hvis en landmand får lov til at lave solcellepark, er kommunen af ligebehandlingshensyn forpligtet til at give mange andre ansøgere samme tilladelse. Man åbner en Pandoras æske med helt uoverskuelige konsekvenser. Hvis der skal laves solcelleparker, bør det være på dårlige jorde langt fra menneskers boliger. Så måske burde foretagsomme landmænd vende blikket mod dårlige jorde i Vestjylland med granplantager, der pga. stigende temperaturer er blevet urentable.

(Hellerup/Besser, 2019-05-17)

#659

Godsejeren kan placere dem hjemme hvor han selv bor.

(Samsø, 2019-05-17)

#661

Er fritidssamsing

(Aabenraa, 2019-05-17)

#665

Naturen er det altafgørende for Samsøs image.

(Samsø, 2019-05-19)

#666

Samsø er en smuk ø. Hvis der kommer solceller på markarne omkring Østerby, bliver det grimt. Det bliver måske også bare en begyndelse og vil til sidst ødelægge totalt en smuk ø.
Vi behøver skønhed i dette lille land.

(Gilleleje, 2019-05-20)

#667

Jeg har boet på Samsø og kommer der stadig ofte .
Jeg mener helt klart at det vil være destruktivt for turismen, med så store arealer med solceller

(Århus, 2019-05-20)

#668

Det er et fuldstændigt vanvittigt projekt som vil være en skændsel for Samsø!

(Samsø, 2019-05-21)

#670

Er der nogen som har tænkt tanke færdig, hvordan vores gamle veje klare de mange tons af materiale der skal transporters væk. husene i landsbyren falder sammen. Der er også tale om en skolevej. Hvem tager ansvar???? Hvis et barn blive kørt ned af en tung lastbil med de så vigtige råstoffer. Der må kunne findes et. alternativ.

(Stenløse, 2019-05-23)

#680

Skriver under fordi sol i Danmark er der ikke meget af.
Og fordi Samsø allerede har et stort vindmølle rædsel, som åbenbart ikke er godt nok længere.
Holdninger og udvikling giver alt for mange af den slags hovedløse belastende projekter. Tænk over hvad der går af spild af tid og penge landsbasis, bare alene på snakken. Der er åbenbart ikke allerede lært nok, så der fortsættes med nye initativer. Som spoler de få arealer der er efterhånden er tilbage af vores allesammens lille naturskønneland.
– Solcelleanlæg ol. høre ikke til udenfor byerne, hvor de stor energiforbruger ikke befinder sig. Hvis snakken om bæredygtighed skal holde er det – OP PÅ DERES EGET TAG! Der SKAL IKKE ødelægges mere land og natur, NU MÅ DET STOPPES!

(Kerteminde, 2019-06-12)

#682

Solceller på bygninger! Bevar den smukke natur på Samsø, det er derfor vi turister kommer der!

(Holbæk, 2019-06-17)

#684

Fordi jeg er enig i at det giver ikke mening at plastre 80 hektar natur til. Der findes andre grønne løsninger - det går jeg stærkt ind for.

(Nordby, 2019-07-09)

#688

Det er hul i hovedet at ødelægge landskabet i kampen for et bedre klima. Vi kæmper jo netop for landskabet og jorden når vi kæmper for klimaet.

(Virum, 2019-07-14)

#696

Da jeg synes ikke at sådan et anlæg har sin rette plads på øen, hvis det skal sættes op må det på sydøen hvor det næsten ikke generer nogen mennesker

(Brundby , 2019-07-15)

#700

Forfærdeligt at lægge et anlæg, hvor man ødelægger naturlig andres virksomhed. Solceller er ikke bæredygtigt, når der kun tænkes profit....

(Mårup Østerstrand , 2019-07-23)

#709

Jeg er enig i at det vil se grimt ud med en solcellepark på Bisgård marker

(Samsø, 2019-08-15)

#714

Jeg kommer fra samsø og synes det er ærgerligt at der skal ødelægges naturarealer uden grund.

(Odder, 2019-08-31)

#717

Fordi det er synd at store arealer af flot natur bliver dækket af grimme plader. Sæt dem på tagene, hvor man ikke kan se dem

(Aarhus , 2019-09-01)

#718

Right Idea, wrong place.

(Them, 2019-09-10)

#721

Jeg er imod uhensigtsmæssige og uskønne placeringer i naturen, hvor andre placeringer er mulige og til gene for færrest mulige.

(Toftebjerg, 2020-01-22)

#722

Øens natur ikke skal ødelægges af en grådig godsejer

(Ans By, 2020-02-17)

#724

Solceller hører ikke hjemme i naturskønne områder . Der burde kigges på solceller i industri områder der er mange ubrugt tagarealer.

(2500 Valby, 2020-02-17)

#725

Vi skal have en bevidst strategi for, hvor solceller og vindmøller sættes op. Det kan ikke overlades til den enkelte lodsejer at dækker store arealer til med hverken solceller eller plastik iøvrigt. Men vi skal have masser af solceller og arbejde hurtigt for vedvarende energi, så vi må også acceptere, at noget af det dukker op i vores nærhed. Så ja til fornuftige rammer for opsætning af anlæg.

(Odense SV, 2020-02-18)

#727

Karen Elsborg

(Århus C, 2020-02-19)

#728

Naturen skal ikke ødelægges

(Samsø, 2020-02-19)

#732

Som fritidssamsing håber jeg på Samsøs unikke smukke natur må bevares.

(Århus, 2020-02-21)

#733

Jeg er for bæredygtige løsninger. Bæredygtighed handler om mennesket og naturen. Vi skal gentænke industrien - ikke skabe mere af den.

(Åbyhøj, 2020-02-21)

#734

Fordi jeg er tilhænger af at bevare naturen på bedst mulig måde. Læg anlægget tæt op til anden industri der det alligevel ikke bor nogle.

(København, 2020-02-21)

#746

Dette kæmpe anlæg hører ikke til midt l Samsøs smukke natur.
Læg det langs motorveje, på hustage eller andre steder, hvor det ikke ødelægger naturoplevelser.

(Århus, 2020-10-16)

#747

Jeg skriver inder fordi jeg ikke mener at et så stort anlæg bør placeres på Samsø. Anlæg som disse skal placeres langs motorveje samt der hvor strømmen skal bruges.

(Århus, 2020-10-23)

#749

Kan de ikke plasere deres colceller på landmænd natur-tomme marker? Danmark brug for bevare alle naturplaser.

(Holbæk, 2020-11-02)

#751

De Naturskønne grunde burde gives tilbage til naturen. Vi har rigtig mange hustage i Danmark, der jan sikkert laves aftaler med husejere, firmaer osv...
Mvh Mette

(københavn, 2020-11-23)

#752

Jeg skriver under fordi kommunerne med deres medvirken til den ukontrollerede udbygning af jordbaseret solenergi, direkte modarbejder landkabs- og naturinteresser samt ikke mindst den strategi danske førende forskere, herunder Aalborg Universitet, Gate 21, Forsk VE m.fl. peger på som helt afgørende for den mest hensigtsmæssige for vores grønne omstilling.

En udbygning af PV ud over det anbefalede bidrager kun til tvangseksport af den overskydende energi, som ikke vil kunne udnyttes på et i forvejen overfyldt marked, så længe energien ikke kan gemmes.

Rapporten peger på at offshore vindkraft i Danmark er langt billigere end PV med den mætning af VE markedet vi allerede har og som allerede udgør godt 50%.

(Næstved, 2020-12-11)

#753

Jeg elsker Samsø for øens smukke landskab og natur, og det ville være ekstremt synd, hvis netop dette blev ødelagt ved at blive dækket af solceller - også forhold til fx insekter, som har brug for planter til at overleve.

(Hårup, 2020-12-27)

#755

Jeg skriver under fordi det ikke har min interesse at Samsø’s landskab skal ødelægges af stor hektar solcellepark. I stedet skal naturen fredes.

(Ørby , 2021-01-23)

#761

Vi i Ålsrode er ligeledes truet af, at byen måske bliver indhegnet af 190 Ha. med solceller.
Det er vi ikke begejstrede for. Folketinget må beslutte sig til at lave overordnede retningslinjer for, hvordan solcellerne kan placeres uden at genere borgerne.

(Ålsrode; 8500 Grenaa, 2021-03-29)

#763

Vi skal have et smukt Danmark, også i fremtiden.

(8500 Grenaa, 2021-03-30)

#765

Vores natur bliver ødelagt af vindmøller ,solceller og nedgravet affald fra dem. Hvad med at bruge bølgerne til at lave el.

(Hjørring, 2021-04-05)

#766

Solcellerne skal op på tagene af bygninger, og ikke i naturen.

(Haderslev, 2021-05-06)