Til Børne- og Socialministeren

Kommentarer

#206

Jeg syntes der er alt for lidt fokus på børnene, det være sig gældende på rigtig mange ting, har et barn det dårligt skal der straks være nogen der tager sig af det barn inden det er for sent.

(Aarup, 2019-01-21)

#209

Fordi det er forfærdelig hvordan kommunerne ødelægger børnene og slet ikke overholder loven

(nysted, 2019-01-21)

#210

jeg selv er et svingdørsbarn som det offentlige ødelagde

(fredericia, 2019-01-21)

#212

det er helt urimelige vilkår og vanrøgt, at fjerne et barn p.g.a. økonomi. Plejefamilier skal da ikke nedsættes i løn, når de gør et super arbejde og bare fordi kommunen skal spare, det er grotesk.

(Frederikssund, 2019-01-21)

#213

Det er helt urimeligt at rykke et barn ud af trygge rammer.

(8920 Randers , 2019-01-21)

#215

Jeg skriver under fordi, at jeg synes at det er helt uacceptabelt, at flytte denne dreng fra den plejefamilie, som han heldigvis er glad for, og trives i mvh Tonny Ekbøl

(Trunderup, 2019-01-21)

#221

Jeg mener, at drengen bliver udsat for et kommunalt overgreb og svigt, som er utilstedeligt

(Nykøbing F, 2019-01-21)

#223

Det vigtigste her i livet er vores børns tav de skal være trygge og glade i deres dagligdag

(København N, 2019-01-21)

#224

Jeg skriver under fordi barnets tarv er vigtigt.
Det er vigtigt at de kommunale medarbejdere følger loven og at det største hensyn er barnets.
Det er vigtigt med åben, respektfuld kommunikation i alle led mellem alle parter. Det må aldrig blive en personlig fejde

(8250, 2019-01-21)

#229

Det er helt uhørt, at fjerne barnet mod hans vilje og mod plejefamiliensog familiens vilje. Han skal have lov til , at blive der

(Dragør, 2019-01-21)

#233

Vil hjælpe hvor jeg kan og hvor der er brug for det.

(Aars, 2019-01-21)

#234

Kommuner skal behandle børn ordentligt

(Haderslev, 2019-01-21)

#237

Denne behandling af et skrøbeligt barn er så uretfærdigt. Hvordan kan dette barns ve og vel ødelægges for at spare lidt penge?

(Hjallerup, 2019-01-21)

#241

Disse børn som finder langt om længe tryghed hos pleje forældre skal ikke svigtes igen og igen !

(Greve , 2019-01-21)

#244

At der ikke er nogen der tager børnrnrs parti eller lytter til dem men at man kun gør det for at spare penge

(Kolind, 2019-01-22)

#248

Jeg synes at kommunerne skal overholde lovgivningen.

(Kolding, 2019-01-22)

#252

Børnene er Danmarks fremtid.

(Brædstrup, 2019-01-22)

#254

At nu skal vore politikere se på hvad det er men byder plejebørn,

(Vodskov , 2019-01-22)

#255

Jeg er enig at der sker for mange fejl i vores system

(Broager , 2019-01-22)

#258

Vi kæmper selv for min forlovedes 12 årige dreng som kommunen vil ha sendt på et opholdssted..

(Sorø, 2019-01-22)

#261

Børn skal behandles med respekt og kærlighed.

(Nykøbing Falster, 2019-01-22)

#266

De udsatte børn har fortjent langt bedre.

(Gram, 2019-01-22)

#271

Jeg skriver under fordi jeg synes at det er forkasteligt at børn ufrivillig skal fjernes fra pleje familier, hvor de har det godt undet accept fra forældes side

(Sakskøbing , 2019-01-22)

#273

Jeg ligger også og kemper med Guldborgsund kommune

(Nykøbing Falster , 2019-01-22)

#276

Børnenes rettigheder skal overholdes.. Børnene skal sættes før kommunernes følelser og budget

(Albertslund , 2019-01-22)

#284

Behøves der en forklaring til denne sag? Absurd!

(Nykøbing Falster , 2019-01-22)

#287

Jeg skriver under fordi ret skal være ret. Der skal gøres hvad der er i barnets tarv!

(Ollerup, 2019-01-22)

#288

Kapitel 16:
https://www.facebook.com/groups/kapitel16/
https://www.facebook.com/kapitel16/
Fokus er straffelovens kapitel 16 om forbrydelser i offentlig tjeneste eller hverv som embedsmand, afdelingsleder, socialrådgiver eller sagsbehandler i en kommune, styrelse eller lignende, hvor en borger bliver klemt.

(Slagelse, 2019-01-22)

#294

Jeg skriver under fordi jeg selv har stået i næsten samme situation men ingen lyttet på min far, plejefamilien, eller mig selv kommuner ødelægger os de svigter os gang på jeg er så træt at dette system jeg føler 110% med din søn ved hvad han går igennem lige nu og bekrymre kommunen sig NEJ***** de børn de kan sejle deres egen sø jeg er 21 idag det er 11 år siden jeg måtte forlade min plejefamilie mod TVANG jeg ville krave erstatning hvis jeg kunne af Herlev KOMMUNE.

(Nykøbing Sjælland, 2019-01-22)

#295

Jeg er selv en af de forældre kommunen gør hvad de vil og indrømmer blandt de kun ønsker at fjerne børnene men de har ikke nok til at må gøre det. Så de prøver at få en til at knægge ved at gøre en stresse el fremprovokere en deperation jeg havde for nogle år tilbage. Hvilken der ikke er lykkes. De reg ik på diverse klager man sender til kommunen og de har nu meldt mig til ankestyrrelsen og om vendt. Her tager ankestyrrelsen kommunens Pati med at de ik behøver at regere på klager hvis de ik skønner der er et problem

(Sakskøbing, 2019-01-23)

#302

Jeg skriver under fordi jeg har empati for familier og børn der er udsat for dette.

(Frederiksberg, 2019-01-23)

#303

Det er fuldstændig absurd at fjerne et barn på den måde uden nogen ordentlig grund. I ødelægger barnet fuldstændig. Var det ikke mening i skulle have et ansvar for at børn og unge ikke boede et sted som var til fare for dem? Hvorfor så fjerne drengen? Det bliver til fare for ham at blive fjernet. I vil derfor være skyld i og bringe et barns sundhed i fare!

(Stoholm, 2019-01-23)

#304

Vi har lov i danmark

(Slagelse, 2019-01-23)

#306

Der skal strammes op.
Barnets tarv først.

(Rønnede, 2019-01-23)

#312

Jeg har bemærket fejlene på børneområdet længe jvf “hjælp Oliver nu”

(Hørsholm, 2019-01-23)

#313

Fordi vi som samfund burde begynde at varetage barnets tarv og ikke tænke i kroner og øre. Synes svigt er blevet en hverdagsforteelse og barnets reform er glemt.

(København Ø, 2019-01-23)

#314

Det offentlige skal til at tage sig sammen og opføre sig ordentligt

(Holstebro, 2019-01-23)

#315

Dette galskab må høre op - vi skal i den grad passe på vores unge og ikke lade dem bare blive brikker i et spil

(Sakskøbing, 2019-01-23)

#317

Jeg mener alle børn skal høres, og behandles på bedste måde, ALTID.

(Vejle, 2019-01-24)

#319

Børns tarv, at de trivedes i deres vante omgivelser

(Storvorde , 2019-01-26)

#323

Der skal laves store ændringer på børne området. Det skal ikke være kommunernes ansvar at anbringe børn, men derimod et regionsråd med eksperter inden for området. Langt de fleste sagsbehandlere er slet ikke kompetente nok inden for dette, til at træffe beslutninger der i så stor grad kan ødelægge familier. Der udover skal der føres større tilsyn med forløbet af denne slags sager. Og bør oprettes et forældre klage nævn.

(Ølsted , 2019-02-10)

#324

Jeg skriver under fordi at det sejler total på børneområdet i hele landet!

Dette må ændres og det kan kun gå for langsomt, alt for mange familier som lever et ordenligt liv, men bliver ødelagt af forvaltningerne rundt om i Danmark.

(Hørsholm, 2019-02-10)

#325

Jeg skriver under fordi jeg har familie, der er i en tvangsanbringesles sag.

(Fredensborg, 2019-02-10)

#326

Jeg skriver under da jeg selv kæmper med Aalborg kommune men uden held har to børn som er blevet total ødelagt af anbringelsen

(Pandrup, 2019-02-18)

#328

Føler at jeg selv blev svigtet af systemet som barn.

(Hadsten, 2019-02-21)

#329

Jeg underskriver, da jeg er fuldstændig enig. Systemet må retænkes, så der kommer hurtigere hjælp, og forældre ikke skal opleve at være projektleder, og skal kæmpe for at få hjælp.

(Ringsted, 2019-03-16)

#330

Jeg skriver under fordi alt for mange børn ikke bliver hørt. Fordi det offentlige bare holder sammen så sker der en fejl vil ingen indrømme det, hvilket går ud over børnene. I sidste ende bliver det dyrt for samfundet at hjælpe alle dem der gennem deres opvækst, med det offentliges velsignelse, bliver udsat for både fysisk og psykisk vold.

(Lynge, 2019-04-01)

#332

Børnene bliver ognoreret og det samme gør de som gør opmærksom på fejlene i kommunerne

(Herlev, 2019-05-05)

#333

Der mangler love og regler på området

(Redsted , 2019-05-05)

#334

Fordi jeg selv er ramt af deres svineri.

(Ramme, 2019-05-05)

#335

Jeg skriver under da jeg har en søn som er anbragt og bliver ikke lyttet til

(Skanderborg, 2019-05-06)

#337

Fordi jeg selv kæmper med tvangfjerelse af mine 2 sønner og 1 bort adoption af min datter
Guldborgsund kommune og Lolland kommune

(Tjennemarke, 2019-05-08)

#338

Børns rettigheder ikk blir hørt

(Odense SV, 2019-05-10)

#339

Børn ikke skal være en ulempe for systemet !!!

(Brønderslev, 2019-05-13)

#341

For systemet er lig med lort...
Især Fåborg Midtfyen kommune.....

(Assens, 2019-05-17)

#343

at børneområdet skal laves om fordi har fået tvangsfjernet to børn. en på 2 måneder og en på 10 år som har boet ved os altid

(5750, 2019-05-18)

#346

Der er virkelig mange fejl hos kommunen

(Stedsved, 2019-05-21)

#349

Fordi jeg selv lever under noget forfærdeligt system rod og det går ud over min 14 årige dreng

(4900, 2019-05-21)

#350

Jeg skriver under fordi jeg er en af dem der har fået fjernet børn på løgn i Jammerbugt kommune.

(Fjerritslev , 2019-05-21)

#352

Jeg vælger at skrive under da jeg er mor til 4 anbragte børn og hvor jeg ikke har fået hjælpende som man bryder give inden man vælger at fjerne mine børn

(Lundby, 2019-05-22)

#356

Fordi jeg er fuldstændig enig børne og unge området sejler

(Nysted, 2019-05-22)

#357

Føler kommune har fået for meget magt og vi som forældre ikke selv har et valg mere men vi skal ha studerende eksame i hvordan man er forældre før men kan ha børn snart her i Danmark

(Ballerup, 2019-05-22)

#358

Jeg har en kamp med kommunen min datter var i plejefamilie i Ca. 7 år og nu på døgninstitutioner og kommunen hverken høre eller vil se på hvordan jeg har udviklet mig mens hun var i plejefamilie fik jeg intet indblik i hvad der skete i hendes liv hos dem og kommunen løber fra alle aftaler stort set.. Jeg havde ikke en chance eller nået hjælp til at komme på benene efter faren flyttet og jeg fik valget med tvang eller frivilligt.

(Dalmose, 2019-05-22)

#361

Jeg er bedsteforældre til et anbragt barn

(Hedehusene, 2019-05-25)

#365

Jeg syndes der skal nye regler til inde for børne områdetisær omkringanbringelses sager. Da jeg ved at min kommune i min sag, går ud fra papirer som er lavet i 2006. Selvom der er lavet nye papireri år. Så er der både chikane og magtmisbrug indover..

(8930 Randers nø , 2019-05-30)

#366

Fordi børneområdet svømmer og jeg ønsker min familie samlet igen! Mine nevøer og niece er fejlanbragte, men kommunen vil ikke hjemsende den, fordi de ikke vil indrømme, at de har begået en fejl!

(Holsted, 2019-05-30)

#367

Min søn blev taget med tvang

(Struer, 2019-05-30)

#368

Vi har en datter med handicap. I steden for at vi fik den rigtige hjælp. Blev vores 2 små børn tvangsfjernet

(Søndersø , 2019-05-30)

#370

MAGTMISBRUGET HOS MYNDIGHEDERNE MINDER I DEN GRAD OM ET DIKTATUR - DET SKAL STOPPES NU.
FAMILIER BLIVER ØDELAGTE OG DE ENESTE TABERE HER, ER BØRNENE.
BARNETS TARV?? DET ER SGU IKKE- EKSISTERENDE

(Slagelse, 2019-05-30)

#371

Har selv 2 børn der er anbragt, hvoraf datteren er anbragt uden grundlag fra kommunen

(Rødding , 2019-05-30)

#372

Jeg syns man skal kigge på hvordan vi forælder til anbragte børn bliver behandlet af kommunerne De er hamrende ligeglad med os og gør ikke noget for at vi kan få vores børn hjem igen

(Holsted, 2019-05-30)

#374

Jeg skriver under fordi at kommunerne ville have vi Samarbejder men det gør de ikk og så fordi at jeg gerne ville have at de nogle gange lytter til os forældre som kender vores børn bedst håber det bliver lavet om og håber at vi får hjælp i sted for at tvangsfjerne børn og unge

(Vissenbjerg , 2019-05-30)

#375

Jeg kæmper urimelige for begge mine børn. En med autisme, og en med Børneleddegigt.

(Slagelse, 2019-05-30)

#378

Jeg har 4 børn anbragte uberettiget og som lider af magtanvendelse fra personalet i deres inst.
Magtanvendelser = Omsorgssvigt = Vold

(Ullerslev, 2019-05-30)

#379

Mine 2 dejlige drenge er også anbragt

(Ringe, 2019-05-30)

#380

Har selv børn

(Slagelse , 2019-05-30)

#383

Har fået anbragt søn på ufuldstændig sg lov brud frataget kontakt.
Manipulation af dokumenter manglende. Dokument støtte person ja hele pakken om retningslinier og grundlag for anb. Brud på grundlovens p77 manglende inddragelse manglende samarbejde med konsulenter, manglende rettigheder forhindring af at jeg kan gennemføre en sag jeg fra start har været samarbejds villig. Afgørelse truffet bag ryggen uden info om dette. Ankestyrelsen har truffet afg uden min advokat og jeg til stede

(6840 Oksbøl, 2019-05-30)

#385

Fordi det er nødvendigt

(Vordingborg , 2019-05-30)

#386

Har 2 børn anbragt, har været igennem en fku som viste at mine drenge skulle hjem og bo igen, kommunen valgte at klage over fku til psykolognævnet. Jeg bad kommunen om hjælp i sin tid, og det der kom ud af det, var at mine skønne drenge blev anbragt. Har fået min søn på 13 år hjemgivet for 2 år siden og han stortrives nu. Kommunen kunne ikke få ham i trivsel og udvikling, han stak af hele tiden og søgte hjem til mig. Så hvorfor kan hans to mindre brødre ikke også komme hjem?
Kommunen fik deres egen psykolog til at lave en udredning på mine to drenge og den viste at mine drenge har massive vanskeligheder. Den gik stik imod fku, hvorfor mon? Fordi de ville fastholde anbringelsen på mine drenge.
Håber virkelig der sker noget på dette her børneområde i alle kommuner for nok er nok!!!!!

(Tårs, 2019-05-30)

#387

Der er ingen konsekvenser for kommunerne, når de ødelægger børn og unge og deres familier, med lovbrud efter lovbrud.

(Hjørring, 2019-05-30)

#388

Der sker ALT for mange fejl og børn / familier ødelægges for altid. Der er Alt for mange inkompetente og følelseskolde sagsbehandlere. I nogle sager oplever jeg det, som udenforstående, nærmest som om man går efter en person, uden at se på sagen.

(København, 2019-05-30)

#392

Jeg er kusine til en som har fået fjernet sine børn

(Ringe, 2019-05-30)

#394

Jeg støtter familier dem der har brug for hjælp i kampen mod kommunen

(Aabenraa, 2019-05-30)

#395

Anne hermansen

(Askeby, 2019-05-30)

#399

Jeg skriver under fordi at jeg derved håber at der kommer mere fokus på alle de fejl der bliver begået i systemet på det her område

(Odense, 2019-05-30)

#400

Skriver under fordi at nu skal der ryddes op indenfor børne og unge området fratag kommuner noget af deres magt ,da de tydeligt ikke har de kompetencer der skal til.

(farum, 2019-05-30)