Til Børne- og Socialministeren

Kommentarer

#1

Jeg skriver under fordi området omkring udsatte og anbragte børn efter min mening er en skamplet på nationens ære.

(2200 københavn N, 2018-01-30)

#2

Slagelse kommune fjerner børn uden først at forsøge at hjælpe i hjemmet, uden at lave forældre handleplan, lækker sager til andre klienter og bestiller fku'er og andre undersøgelser med forudbestemt indhold/konklusion. Samt at ankestyrelsen bare lader dem fortsætte med dette uden så meget som at kommentere disse lovovertrædelser.

(Slagelse, 2018-01-30)

#3

Kommunerne skal tage ansvar om hvad de laver, og Hvis flere end 300 børn er fejl anbragt grundet fejl syn på sag.

(Esbjerg, 2018-01-30)

#4

fordi der bør ikkke kunne ske tvangsfjernelse af børn fordi det er billigst. Alle muligjeder skal være udtømte. Ingen må have økono.isk andel i børn tvangsfjernes.

(Korsør, 2018-01-30)

#6

Uretmæssig tvangsfjernelse

(4180, 2018-01-30)

#7

Der er for mange kommuner, der tager hensyn til økonomi og ikke det enkelte menneske, eller børns behov. For mange uretmæssige fjernelser af børn, hele dette emne, burde kulegraves og lovgivning fornyes.

(Ringsted, 2018-01-30)

#10

Mine børn og jeg er blevet fejlbehandlet i stor stil af haderslev kommune ...

(Haderslev , 2018-01-30)

#15

Jeg skriver under, da for mange sagsbehandler løber fra deres ansvar. når det ikke går som de gerne vil have det.

(Gudme, 2018-01-30)

#17

Nok er nok!!!

(Skive, 2018-01-30)

#19

Der er nogen som skal stilles til ansvar for de fejl der er på området.

(Vojens , 2018-01-31)

#23

Der skal til at være styr på de anbringelser

(Aalestrup , 2018-01-31)

#24

skriver under på dette fordi jeg ved hvor hårdt det rammer de berørte famillier og fordi at jeg støtter en bekendt og hendes søster som jeg ved kæmper
en lang kamp for at få en Nevø/søn hjem..

(Kalundborg, 2018-01-31)

#28

Jeg skriver fordi jeg syntes at det er forfærdeligt at nogen for taget deres barn på baggrund af for tiden i stedet for og ligge frem ad kigger de tilbage hvilket jeg syntes er forkert alle folk burde have en chance til at bevise hvad de kan. Ligemeget hvilken fortid de må bære på

(Ribe, 2018-01-31)

#30

Jeg vil kæmpe for bedsteforældre og børns rettigheder

(Roskilde, 2018-01-31)

#31

Jeg skriver under fordi de at når de kommer med løgne og Ikke gøre deres job så skal de kunne skraffes.
De skal Ikke havde lov til og til alt.

(Frederiks, 2018-01-31)

#33

Jeg sammen med min datter bliver mishandlet juridisk m.v. af Ikast-Brande Kommune samt diverse løgn og injurier der fastholder min datter anbragt på løgn m.v.

(Brande, 2018-01-31)

#35

Fordi socialrådgivere bør kunne stilles til ansvar og have en form for bestalling der kan fratages dem ligesom læger og advokater har. De kan lave fatale fejl og har med mennesker at gøre.

(Bagsværd, 2018-01-31)

#45

mine børnebørn er fjernet på et meget spinkelt grundlag

(slagelse, 2018-01-31)

#46

At systemet ikke fungerer på børn og unge området. Og man ikke får den hjælp, som man er berettiget, før de har besluttet sig for tvang.

(Spøttrup, 2018-01-31)

#48

Jeg skriver under fordi jeg har en søn anbragt i Slagelse kommune og at kommunen ikke overholder loven

(Christiansfeld , 2018-01-31)

#50

Fordi det er et kæmpe problem på landsplan.

(Ålsgårde , 2018-01-31)

#63

At mange sagsbehandler ikke ser på børnesko ve og vel

(Thyholm, 2018-02-01)

#73

Min daværende kæreste og mig vi fik hjælp til at blive gravide, tilbudt 6 gange, lykkedes i første forsøg.. Vi blev lovet min 6 uger på barsel gangen efter fødslen og ved tvivl 6 måneder på obs hjem, vi skulle bare lige gøre dit og dit først... Det glemte Middelfart kommune at overholde, ud af det oplever jeg at jeg bare er systemets rugemoder...undskyldning er jeg kan ikke de forskellige ting fordi jeg er gammel adoptivbarn...

(5591 Gelsted , 2018-02-07)

#74

Usandheder fra sagsbehandler og teamleder i papirerne, tror retssystemet på, også selvom det er tykke løgne som slet ikke har hold i virkeligheden - og det går ud over de familier som render ind i problemer vedr. at deres børn tvangsfjernes, trods de ikke burde have været det, da andre muligheder var bedre.

(Varde, 2018-02-13)

#75

Forde mig og kone fik barn fjernet på pga løgne fra sagsbehandler

(Esbjerg, 2018-02-13)

#78

Børneområdet har været udsat for svigt de sidste 10 til 11 år, en hel del mennesker, som er ansat i denne store industri, er ved at ødelægge det vi kalder trygt børneliv, fordi de har så travlt med at blive ved fadet, og hele området er blevet så forskruet så det gør ondt, den ene løgn oveni i den anden, samt undersøgelser der stritter i hver sine retninger, det er blevet et sygt og mudret område, og midt i det, sidder vores kæreste eje, jeg bliver dårlig ved st tænke nøje over det.
Børneministrene er på skift blevet indfanget af en mudret tilgang, til det der skulle være et godt børneliv, og være beskytter for børnene, foreningen far har sat sin giftpil lige i midten af det område, ved st sprede en masse usandheder om mødre.!!!

(Rønne, 2018-03-01)

#79

Står i det dagligt med familier som bliver frataget alt.

(Nørager, 2018-03-07)

#80

Det danske system virker ikke ej heler det “samarbejde” der burde være EU lande imellem.

(Svendborg , 2018-03-09)

#82

Jeg kæmper for at staten overholder deres egne love omkring børn og deres ret til 2

forældre. Lige nu overholdes loven ikke.

(Århus, 2018-03-14)

#83

Det er vigtigt for os alle og for Danmarks fremtid at have gode sunde borgere og stabile familier

(Lynge, 2018-03-14)

#84

Jeg skriver under da systemet er noget lort og at os forældrender har børn i pleje bliver behandlet dårligt af systemet og hvor alle os kæmper og kæmper men hvori kommunerne er hverken til at hugge eller stik i

(Nakskov, 2018-03-15)

#85

Jeg skriver under,fordi jeg oplever svigt på svigt i kommunalt regi - lovgivningen overholdes ikke, forældre besværliggøres, udtalelser fra barnets specialister underkendes, kommunens egne fastsatte sagsbehandlingstider holdes heller ikke. Der er ingen retssikkerhed mere, og hvem betaler prisen - det gør vores sårbare børn og dernæst hele familier

(Odense, 2018-03-16)

#86

Fordi det slet og ret er en skandale og en menneskerettighedskatastrofe af de helt store det som faar lov at foregaa på boerneomraadet idag og gennem de seneste aar, saa mange boern mister uberrrettiget deres foaeldre og familier pga kommunernes systemvold og angiveri forfattet på falske udsagn, det maa hoere op nu, det er saa store forbrydelser som denne regering er med til at lade foregaa, det skal ganske enkelt stoppes NU

(Tikoeb, 2018-03-18)

#88

jeg skriver under, fordi jeg selv mærker hvordan området svømmer

(ringsted, 2018-03-19)

#89

Skilsmisse området, findes en metode, fjern far metoden.
Som laver så meget psykisk vold, imod børnene og faren.

At metoden, er set i mange drabssager.
Som plandlagt optakt.

(Kalundborg 4400, 2018-03-31)

#93

Jeg skriver under fordi at børn og unge afd. Ikke tager os alvorligt. Min søn skulle udredes for autisme men de tog ham fra mig. Min datter skulle jeg have hjælp til. Men de tog hende fra mig. Og nu mit barnebarn. Bare fordi man beder om hjælp. De gider ikke at hjælpe i vores kommune. Som en sagsbehandlere sagde til mig. Nu har ikke det i hænderne mere glemmer aldrig hendes ord. Så håber så meget det kommer op. Jeg har selv kontaktet ombudsmanden. Og nu skal jeg sende en masse papirer det gør jeg gerne. Hvis de også kan hjælpe mit barnebarn.

(Tranekær, 2018-04-11)

#94

Systemet trænger til at blive justeret så familierne kan få fred for alt den overvågning m.m

(Brovst, 2018-04-11)

#95

Jeg skriver under fordi at jeg er enig i at der skal gøres noget, det kan ikke passe at familier bliver ødelagt på grund af fejl i kommunen, men at børn der burde blive fjerne ikke bliver og børn der ikke burde bliver, og det er det de vil i denne sag og det er så unfair for alle parter

(Aalborg , 2018-04-12)

#100

Fordi jeg selv har været kastet rundt i systemet, og det sidder dybt inde i mig.
Jeg blev ved et snuptag fjernet fra den fam. som havde rummelighed nok til mig.
Jeg skulle bestemt ikke have lov til at få et barn hvis jeg blev mentalundersøgt.
Min datter går i dag i gymnasiet og gør det rigtig godt, så jeg er overbevist om at jeg også har gjort det godt.
Så jeg vil hermed skrive under på at de små dejlige børn kan vække noget i alle.
Min nevø er ved at få fjernet sin søn som jeg kan se trives og jeg kan også se at min nevø er blevet voksen.

(Ishøj, 2018-04-12)

#102

Det ses jo tydeligt de gør alt for tilpasse kommunen.
Giv dem ro og en chance. De har jo ikke haft en chance. Alle voksne skændes.
Der er langt større tilfælde, hbor man nurde skride ind, men der bliver intet gjort.

(Aabybro , 2018-04-13)

#109

Jeg underskriver fordi. At der ikke bliver taget nok seriøst omkring det med unge og børn. Men jeg giver her med min underskrift.

(Hjørring , 2018-04-14)

#110

Mit oldebarn blev fjernet torsdag pga dårlig i tæt øjenkontakt.....

(Brovst, 2018-04-16)

#112

Jeg skriver under på denne Formel fordi jeg synes det er rigtig uretfærdigt at tage et par forælders barn fordi folk siger at barnet ikke har øjne kontakt med dem selv om at der er masser af øjne kontakt.

(Brovst, 2018-04-18)

#119

jeg syntes i skal åbne øjnene for de børn der bliver fjernet, uberettiget.Og samtidig, burde der være mere kontrol af plejefamillier, det sker alt for tit børnene bliver udsat, for lidt af hvert i plejefamillier.

(Jægerspris, 2018-04-18)

#123

Skriver under fordi - jeg fik frataget fuld forældremyndighed via en korrupt sagsbehandler - Han nægter at samarbejde og hver gang slipper han afsted med det-
Mine børn har bedt om en 7/7 ordning - mere tid med deres mor og han får lov til at suspender mit samvær med mine børn har ikke set dem i 13 uger nu og før det havde jeg kun minimum samvær -
At myndigheder kan være så kolde overfor mor og børn tilknytning er skræmmende og ikke i orden -

(København N, 2018-04-18)

#124

Fordi jeg er enig i at der skal høres noget for at sanktionere kommunerne og deres ansatte

(Kastrup, 2018-04-18)

#127

Det danske system ødelægger min familie.Mine børn blev født i Danmark, og for tre år siden blev de smidt ud af landet,Jeg blev også smidt ud,men vi kæmper stadig.Vores sag er ikke den eneste, mange familier lider.Dette bør stoppes.
https://www.facebook.com/Lena-og-Marko-1574637202659533/

(Frederiksværk, 2018-04-24)

#132

Har dsv fået min søn anbragt i dag

(Kalundborg , 2018-05-17)

#133

Ulovligheder skal stoppes, og pengene som fosser ud fra området bør bruges langt bedre. Der skal andre til at lave evalueringerne og sagsbehandler og lign bør kunne stilles til ansvar for deres arbejde og kunne fyres når de ikke holder sig til lovene-ligesom alle andre. Danmark er et forfærdeligt land at bo i

(Skanderborg, 2018-05-22)

#135

Her har i min underskrift Charlotte Thisted

(Nykøbing Falster, 2018-06-06)

#136

Jeg skriver under fordi jeg selv oplever hvor mange fejl kommunerne og i det hele taget fejl på børneområdet.
Det er vores børn det går ud over det er ikke i orden

(Sorø, 2018-06-10)

#137

Nu skal det stoppes, der er ødelagt så mange børn, og deres familier, af mennesker der ikke ved, hvilke følger det har, for at de selv kan beholde deres stillinger. Det værste er, de kalder det, barnets tarv.

(Åkirkeby, 2018-06-11)

#138

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.sundayguardianlive.com%2Fpeople-society%2Fabandoned-adoptive-family-betrayed-state&h=ATNe8IVKpLj47sYstGuq-c24U9Zo_f-FzJYy0UcCPnr3AXpgditlueJT-Ma2jAVXYOi3OLFnJiRkN-4NhkTFh8aWFgOVqcC1vp3R_3Ie4tdWKywAvhKjgg fordi det her er min sag

(Midddelfart, 2018-06-13)

#139

Jeg skrive under på at der blive fjernet børn på for lidt grundlag og man skal ikke ødelægge familie,man skal have lov til at bevise at man kan være forældre men det får man ikke lov til i systemet,

(Vejen, 2018-07-27)

#141

Jeg har fået anbragt mit barn

(Vejen, 2018-07-28)

#143

Jeg fik et barn frivillig anbragt efter en løgn fra sagsbehandler mit andet barn blev efter at være blevet 9 dage gammel tvangsfjernet grundet den ældste er anbragt

(Karup, 2018-09-27)

#152

Jeg vil godt hjælpe folk i denne er svære situation

(Abildå , 2018-10-28)

#153

Fordi det er så vigtigt!

(Krejbjerg, 2018-10-28)

#155

Fordi I fjerne børn fra familier uden grundlag.

(Jebjerg , 2018-10-29)

#160

Vi skal passe på vores alles fremtid, nemlig vores børn❤️

(Højby, 2019-01-02)

#161

Fordi jeg selv har en barn i familiepleje som er taget unden grun
17 dage med min datter
Fugt og skimmelsvamp

(Frederikshavn , 2019-01-05)

#162

Har tidligere været i dialog med ministeren, og fik bare en sludder for en sladder,om kommunerne skal følge loven.

(Brøndby, 2019-01-05)

#166

Det skal gøres noget NU

(Torshavn, 2019-01-05)

#169

Jeg kæmper for min søn lige nu ❤️

(Slagelse , 2019-01-21)

#171

Jeg kender personligt en dreng, som har fået ødelagt hele sin hverdag, ved at blive flyttet fra en fantastisk og omsorgsfuld plejefamilie.

(Sakskøbing , 2019-01-21)

#175

A human Rights issue which must and needs to be sorted out, how punety Danmark er blevet!

(Yarragon, 2019-01-21)

#176

Det. Må være slut med kommunalt magtmisbrug der lader borgerne i stikken.
Det er på tide at man tænker på trivsel og ikke kun på økonomi

(Frederiksberg, 2019-01-21)

#177

Det er et barns liv det drejer sig om!! Det er grotesk at dette sker, det mentalitet på u lands stadie

(Kokkedal , 2019-01-21)

#178

Mine forældre er plejeforældre og selv står i samme situation hvor Guldborgsund Kommune bryder loven og tvinger deres 12-årige plejebarn til at flytte på en institution fordi de krævede at få en forklaring på deres lønnedsættelse men de ikke kunne give dem dette.

(Nykøbing F., 2019-01-21)

#180

Jeg er flere gange blevet bevidst om at Guldborgsund, ikke er ansvarlige over for de ansvar de har på børn og unge, jeg ved godt det er en belastet kommune, men så må de få hjælp udefra.

De lukker øjnene, de her unge kan ikke tåle at blive flytter, der er virkelig en mangel på viden eller total ignorance omkring hvad det her har af konsekvenser for disse mennesker.

Det bliver kun en kæmpe udgift på sigt

Ydermere var det også Guldborgsund der ignorerede, anmeldelserne om børnene fra Faderhuset.

Der må sidde nogle politikere som ikke på nogen måde har sst sig ind hvor store konsekvenser de her svigt har for børnene, og deres udvikling..

Ellers er det her virkelig alvorligt, set fra hvilke personlige værdier og menneskesyn de valgte politikere har.

(Lyngby, 2019-01-21)

#182

Nu må du se at vise hvorfor du er blevet valgt! Pas nu på vores børn og på de plejefamilier, der løfter en kæmpe opgave for samfundet!

Træd i karakter - det er det mindste du kan gøre.
På forhånd tak!

(Snekkersten, 2019-01-21)

#184

Jeg har haft 2 børn anbragt i Guldborgsunds Kommune og nu et lille barnebarn. Kommunens rådgiver er ikke til at få kontakt med, desuden har det taget 2 år at vurdere om jeg måtte deltage i nogle af samværet. Der bliver løjet over for os og vi bliver nedgjort, vi bliver talt ned til osv.

(Kalundborg , 2019-01-21)

#186

Det er vigtigt at faa sat dette område paa dagsordenen. De involverede parter maa tage deres ansvar seriøst.

(Holbæk, 2019-01-21)

#189

Burde de mennesker der er uddannet til at arbejde med børn, og for børn, ikke blive løbende efteruddannet, mindst en gang om året ?

(København, 2019-01-21)

#190

Mine svigerforældre er ved at få flået deres plejebarn gennem mere end 6 år væk uden grund.

(Nykøbing F, 2019-01-21)

#195

Der simpelthen skal ryddes op og reformeres på dette uhyrlige område, der ødelægger uskyldige børn, deres forældre og øvrige familie

(Tureby, 2019-01-21)

#199

Det er forkasteligt hvordan man bare kan kaste børn rundt i systemet. Ingen høre på hvad børnene siger eller føler.

(Løsning, 2019-01-21)

#200

Min mand og jeg har desværre oplevet lignende umenneskelige lemfældighed overfor et søskendepar vi havde i pleje. Det var frygteligt for os at opleve de to børn blive hentet imod deres ønske, samtidig med, at vi fik forbud mod at kontakte dem. Et kæmpe offfentligt omsorgssvigt, hvor vi og børnene bare var brikker i et system, uden mulighed for at blive hørt. Jeg føler med de implicerede og håber på en god løsning for drengen, hans far og plejefamllien.

(København, 2019-01-21)