Stop diskrimination af dansk-internationale familier!

Kommentarer

#1403

Jeg skriver under fordi lovgivningen er urimelig.

(Birkerød, 2017-11-05)

#1407

Jeg underskriver dette brev, fordi jeg er en af dem, der lige præcis lider under disse urimelige regler.
Jeg føler mig konstant usikker på om, jeg fortsat kan blive sammen med min danske mand og vores nu 1,5 årige dansk fødte datter.
Jeg håber af hele mit hjerte, at der snart sker en ændring i disse forhold og krav til permanent opholdstilladelse, så man kan kigge fremad og leve sit liv i fred sammen med sin familie.

(Vanløse, 2017-11-08)

#1408

Jeg skriver under på brevet, fordi jeg er frustreret, sur og skuffet over, at jeg som dansker ikke kan leve i mit eget hjemland sammen med min kone fra Brasilien, uden at skulle opfylde en lang række krav. Vi lever konstant med frygten for, at vi får afslag på min kones opholdstilladelse. Vi har en datter på 1,5 år, som er født her i landet og jeg begriber ikke hvorfor, vores lille familie hele tiden skal mindes om, at vi ikke trygt kan bo og opholde os her i mit hjemland uden frygt for, at der måske en dag bliver lavet om på en regel eller et krav, der gør at vi er nødt til at flytte til et andet land.
Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor man ikke kan lave nogle simple fair krav til familier som os, hvor man som her til kommende, integrere sig og lever efter de danske normer!?

(Vanløse, 2017-11-08)

#1411

Fordi man har en rette til at vælge den person man skal gifte sige med og bo sammen med uden at en politiker skal bestemme. Det er en menneske rettighed.

(Hornbæk, 2017-11-10)

#1412

Jeg skriver under fordi jeg har flere veninder, der har fundet kærligheden uden for EU-grænser og kæmper urimeligt meget for at skabe en fremtid sammen her i Danmark, hvor de vil bidrage til vores fælles samfund og fremtid.

(Aalborg, 2017-11-11)

#1413

Jeg har en udelandsk kæreste som jeg er nervøs for at tage med hjem til danmark, da det ser ud til i smider hvem som helst ud. Sådan burde det ikke være!

(Kallithea, 2017-11-12)

#1419

Jeg skriver under fordi jeg vil gerne gøre en forskel for blandet ægteskaber her i Danmark ligesom jeg og min mand.

(Taastrup, 2017-11-13)

#1425

Fordi jeg personligt kan sætte mig ind i hvordan det føles når en urimelig lov påvirker hele ens hverdag; Jeg er en dansk statsborger født i Danmark med familie, venner og netværk i Danmark der pludselig i lovens betydning ikke længere er nok tilknyttet til Danmark til at kunne bosætte mig i mit fædreland med min ægtefælle og faderen til mine børn.....

(Bodrum, 2017-11-19)

#1430

Helt igennem nederdraegtig forfoelgelse af mine bedste venner. Det vil aldrig nogen sinde blive glemt. og det er danmark - hyklerriget.

(Khon Kaen, 2017-12-08)

#1439

Jeg synes ikke at det fair at det må gøre det dem vil

(Taastrup, 2018-01-05)

#1441

Jeg er tvunget til at bo i udlandet med min udenlandske ægtefælle.

(Frederiksberg C, 2018-01-05)

#1446

Jeg underskrive fordi jeg har en ægtefælle i udlandet og jeg mener at de forhold der er i Danmark er dybt problematisk og at vi bliver udsat for diskrimination

( Skjern, 2018-01-05)

#1459

Jeg er lykkeligt gift med mit livs kærlighed på 13 år. Min mand er cubaner og er her stadig på midlertidig opholdstilladelse.Størstedelen af de år han har været her har han forsørget sig selv og været aktiv i det lokale kulturliv ved mange kulturnætter og som salsa instruktør for en masse glade danskere.Min mand har gjort en særlig indsats for at lære de unge at kende på mit arbejde som er indenfor handicapområdet og han er venner med dem alle og har lavet dansetimer med dem og de elsker ham og beundrer ham allesammen. Men at være udlænding i Danmark har sin bagside. Vi skal træde meget varsomt i forhold til hvilke valg vi tager og altid lægge en anselig mængde penge til side for at være sikre på der er penge nok til næste gang vi skal forlænge hans opholdstilladelse eller have oprettet en tilbagerejsetilladelse når han er igang med at afvente svaret på den forlængede opholdstilladelse som kan tage over 6 måneder at få svar på.Mange af mine venner og bekendte forstår slet ikke vores verden,de tror min mand for længst har fået mindst permanent opholdstilladelse ,de fleste mener han for længe siden må være dansk statsborger ligeså..Men nogle gange slår virkeligheden til og det er svært at opfylde kravene i forhold til eks den permanente opholdstilladelse.Der kan være alvorlig sygdom hos forældrene som gør at han må rejse akut hjem og desværre ikke kunne få orlov på en måned fra sit job og derved mistede sit job.(Man har kun en mor!) Derved når han ikke at opfylde kravet om arbejdende år og selv forsørgelse denne omgang Så blev jeg syg for 1 år siden p.g.a stress og vi skulle være meget på passelige med hvordan evt hjælp fra kommunen i forhold til vores økonomi skulle sammensættes.Der er altid det her pres på skuldrene når livet slår sine slag som de gør for os alle uanset hvor vi bor og lever. Hvad sker der for vores situation nu,går det her ud over næste gang opholdstilladelsen skal forlænges etc .Utallige bankrådgivere og sagsbehandlere har udtalt "Du har jo selv valgt det" Ja ,jeg har selv valgt at ville gifte mig med kærligheden i mit liv,som mange andre danskere har valgt.Men jeg har ikke valgt endsige stemt for alle de regler der er vokset op i årene der er gået imens og før vi var gift med hinanden.Jeg har ikke valgt at blive mistænkeliggjort fordi jeg spørger ydelses kontoret på min lokale kommune om mine rettigheder i forhold til hvad jeg må modtage af hjælp i fald der er alvorlige problemer økonomisk som følge af arbejdsløshed eller langtidssygdom. Nogle gange taler vi meget om plan B.Og det handler om at emigrere eller opholde sig kun en måned om året i Danmark og resten i udlandet eller på Cuba istedet. Det sidste er desværre meget kompliceret for mig da Cuba heller ikke er ukompliceret at samarbejde med , så vi har "valgt en kompliceret kombination af lande" men det er jo ikke det vi har valgt da vi sagde ja,vi valgte hinanden og hinandens kærlighed.Helt grundlæggende, det alle andre mennesker også gør.Følelsen af ikke at være accepteret som almindelig dansker og herboende udlænding her i Danmark er der ikke 100%..Hvor længe orker vi at føle os mistænkeliggjort og fremmede her i mit eget land?

(Hillerød, 2018-01-06)

#1473

Kærligheden ikke kender grænser og kærligheden mellem mennesker skal have lov at leve og udfolde sig frit. Ingen mennesker. hellerr ikke de i Folketinget eller i Udlændingestyrelsen har ret til at agere Gud eller agere dommer over andre menneskers følelser. og liv på den måde som det sker i Danmark i de sidste snart mange år.

(København SV, 2018-01-07)

#1474

Jeg skriver under fordi jeg selv er en af de, der er fangede i det her sjæledræbende system og jeg ønsker ikke for min værste fjende, at de skal opleve det og langt mindre, at almindelige, søde og venlige mennesker diskrimineres på denne måde nogensinde mere.

(Haderslev, 2018-01-07)

#1475

Jeg skriver under fordi jeg gerne vil kunne give mine børn en tryg opvækst med begge forældre. Og fordi jeg mener at den måde dansk-internationale familier bliver behandlet på er et stigende demokratisk problem.

(Århus, 2018-01-07)

#1480

Jeg efterhånden har lagt et sted mellem 8 og 10 mio i skatter og afgifter.
Jeg forsørger min udenlandske ægtefælle og mine børn, og samtidig er hendes fortsatte midlertidige opholdstilladelse betinget af, at jeg ikke trækker så meget som e krone i de ydelser, som skatteydere ellers via skatten har forsikret sig til.
Vi ligger ingen til last, men tænker ofte at man er mere fri i ægtefællens fødeland Peru, samtidig med at man skal se sine skattekroner her blive ødslet væk på migranter, som igen og igen beviser at de slet ikke har fortjent at være her, og oveni får familiesammenføring på skatteydernes regning.

(Årslev, 2018-01-07)

#1484

Jeg underskriver da mine søskende alle har blandet ægteskaber

(Værløse, 2018-01-07)

#1486

Min datter er gift med en amerikaner og det er forfærdeligt at se hvad de går igennem som familiesammenførte

(Skive, 2018-01-07)

#1489

Jeg skriver under fordi jeg er chilensk gift og gerne vil have samme rettigheder som alle andre danskere.

(København, 2018-01-07)

#1491

Det smerter at Danmark er et af få lande der ofte udviser danske børns internationale mødre.

(Hillerød, 2018-01-08)

#1495

Jeg er enig !

(Farum , 2018-01-10)

#1497

Min familie også kommer fra flere lande.

(Varde, 2018-01-14)

#1498

Jer er selv gift med en såkaldt ikke-vestlig indvandrer fra Kina, og har derfor selv oplevet nogle af konsekvenserne.

(Thorning, 2018-01-14)

#1502

Jeg selv kæmper for at få min ægtefælle til DK efter 7 års ægteskab.

(Århus , 2018-01-14)

#1503

Fordi reglerne rammer skævt. Der er tale om omvendt diskrimination.

(København, 2018-01-14)

#1507

Lovgivningen er absurd og urimelig!

(Nordborg, 2018-01-15)

#1508

Jeg er Ameriknsk gift og har 2 drenge med min amerikanske mand. Vi er for nyligt flyttet til Danmark. Jeg synes det er fair nok at stille krav, men jeg synes flere krav er meningsløse og synes det er hårdt at gå med et konstant pres og vide, at såfremt der sker mig noget, så må min mand, mine børns far, forlade os, når vi har brug for ham allermest!
Det er længe der kommer til at gå, før vi ikke skal bekymre os om krav, fornyelser, usikkerhed som familie længere.
Mange andre familier står i samme situation eller værre. Vi var heldige at mit erhverv står på positivlisten, mange er ikke så heldige og har ikke mulighed for at bosætte sig i deres hjemland med deres ægtefælle. Det er ikke rart at føle sig uønsket af sit eget land.

(Viborg, 2018-01-15)

#1510

Min datter var adskilt fra sinfar indtil hun fyldte 8 år, det har sat sine spor på hende ? Vi frygter hele tiden at han en dag for frataget sin opholdstilladelse. Det er hårdt nok for de voksne, men ville ødelægge vores smukke datter!

(Svendborg, 2018-01-17)

#1515

INGEN under hendes kongelige højhed dronning Margrethe II's land. Fortjener en sådan en behandling. Jeg arbejder selv på en afskaffelse af demokratiet til fordel for monarkiet. Alle er frie over loven og loven dømmer ikke folk på hud farve eller afstamningsland, kun et menneskes handling. Loven bør repræsentere Dronningen, hendes efterfølgere og landets samlede interesser.

(Gedser, 2018-01-25)

#1517

Min kæreste er fra Colombia, og jeg er til daglig bekymret for, om vi nogensinde kan få lov at leve et liv sammen i Danmark. Derfor tilslutter jeg mig fuldt og fast alt det, der står skrevet i dette brev.

(København , 2018-02-06)

#1519

Det må være enhver danskers ret at kunne leve frit i sit eget land med sin ægtefælle og børn/stedbørn uanset hvor han/hun kommer fra !

(Viborg, 2018-02-06)

#1523

Fordi jeg er træt af at Danmark straffer danskere der tager ud og oplever verden og vender hjem med ikke bare international erfaring men måske også en ægtefælle der kunne berige landet. Hvorfor skal kærlighed straffes og reguleres på den urimelige måde?

(Frederiksberg, 2018-02-06)

#1526

Det er grotesk, at dansk-internationale familier skal lide under strammere og strammere udlændingeregler. Vi bliver straffet for at have forelsket os i en udlænding, og I straffer vores børn. Det kan ikke være rigtigt, at man må søge udenfor Danmarks grænser for at kunne trække vejret. Vi er også danskere, der betaler skat, bidrager til samfundet og har gjort det i årevis Nu må det ganske enkelt stoppe!

(Aarhus, 2018-02-07)

#1534

Da jeg kæmpe med det her

(Valby, 2018-02-07)

#1539

Jeg skriver under da jeg er gift med en tyrkisk mand.. Jeg synes det er uretfærdigt at i et land som Danmark at jeg ikke har muligheden for selv at vælge hvem jeg elsker og have muligheden for at være sammen med ham.

(Viborg, 2018-02-07)

#1540

Er selv familiesammenført og vi føler os efterhånden truet her i det land jeg selv er født og opvokset i.
Syns Danmark skal til at tage sig lidt sammen
Vi er rigtigt MANGE der bliver ramt af det her vores ægtefælle os selv og vores børn.
Man burde ikke sættes under regler bare fordi man forelsker sig i et andet menneske fra en anden kultur med en anden hudfarve.
Føj Danmark jeg skammer mig og er SÅ flov over at være dansker det her SKAL stoppe!!!

(Kolding , 2018-02-07)

#1543

Jeg skriver under fordi det er så uretfærdigt at familier skal leve deres liv i frygt for at ens ægtefælde ikke kan få lov til at blive sammen med sin familie pga dumme regler.
Kæmper min datter og svigersøn sag og ikke mindst mine to små børnebørn

(Kolding, 2018-02-07)

#1544

Jeg er gift med en new zealandsk mand og vi har et barn sammen og et på vej. Vi lider som andre internationale familier under den konstante stress og uvished om fremtiden. Vi er meget beviste om, at vi ikke har samme rettigheder som andre til trods for at vi betaler skat på lige fod med alle andre. Særligt det seneste forslag om optjeningskrav (7 år) for at kunne modtage dagpenge er helt og aldeles vanvittigt og efterlader familier som vores fuldstændig UDEN sikkerhedsnet. Skulle man komme i den situation, at man mister sit job, vil man hverken kunne modtage dagpenge eller kontanthjælp (da ansøgning om forlængelse af opholdstilladelse herved ville blive afvist). Hvad er det for en hetz at køre mod helt almindelige familier?

(Roskilde, 2018-02-07)

#1549

Jeg skriver under fordi jeg synes det er så syndt at i splitter fleree hundrede familier fra hinanden. Jeg forstår udmærket godt i ikke vil have mere udlændinge stop at tage flytninger og at de skal søge asyl men at i stopper familiesammenføring det bare ikke okay flere og flere flygter fra deres eget land kun pga Danmark ikke vil have sammenførte familier. Danmark burde nu acceptere det. Hvor ligger ytringsfrihed ved at man vælger selv den man vil have og kæmper for at der kan ske familiesammenføring men alligevel nægter i det jeg synes i skal snakke om de regler og at i ikke burde stramme det op fordi det skader kun jeres egne befolkninger

(Kbh, 2018-02-07)

#1552

Fordi det her ikke længere kan være rigtigt at vi skal stå model til! Vi lever en gang og bør selv vælge hvem vi ønsker at dele dette liv med. Vi passer os selv ligger ikke samfundet til last beder ingen om hjælp. Det eneste vi ønsker er et liv i fred og ro uden at blive jagtet og latterlig gjort som 3 rangs mennesker. Hva fanden er det for noget svineri

(Skovby, 2018-02-07)

#1559

Mig og min mand vil gerne kunne leve uden frygt for at han måske bliver smidt ud .. og for at hjælpe alle de andre som også har det sådan ..

(Kolding, 2018-02-07)

#1561

Det kan ikke være rigtig at der i årevis skal køres hetz på muslimer, udlændinge og dansk/internationale familier udelukkende for nogle magtbegærlige politikeres skyld

(Frederikshavn, 2018-02-07)

#1563

Det er dybt tragisk for de ægtepar,Der kommer i klemme.

(Esbjerg , 2018-02-07)

#1566

Jeg skriver under fordi jeg er gift med en udlænding og har 3 børn

(Mårslet, 2018-02-07)

#1568

Pga. den hel sindsyge poliik.

(Brøndby Srand, 2018-02-07)

#1577

Jeg er enig i ovenstånde klager

(Aarhus C, 2018-02-07)

#1582

Jeg er fuldstændig enig i alt der bliver skrevet.

(Slagelse , 2018-02-07)

#1590

jeg er bosat i tyskland, da min kone ikke kan opfylde de himmelråbende krav der stilles. tror i dag ikke jeg nogensinde vil flytte hjem, for det jeg møder fra 90 procent af den danske polik er nærmest rasistisk. og det ønsker jeg ikke vores 3 årige datter vokser op i.. og det skræmmer mig så mange i dk kan stemme dansk folkeparti, det danmark der lever for evigt i mit hjerte er desværre ikke det danmark man ser i dag, det danmark hvor man deler med de svage, det danmark som tager hånd om dem som ikke kan klare sig selv. det danmark der møder en med åbne arme, det er blevet til utopia, danmark er i dag sig selv nærmest, og dette er desværre ikke kun politisk set. men man mæder det også på gaden og i butikker. tonen i aviserne, og den frygt der komme i borgerne af politikernes malen frygten på væggen, det skaber alt sammen en frygt for altig fremmed, jeg har boet i filippiner i godt 5 år. og ca 1 år i tyskland. og jeg kan dermed sige at begge disse lande er langt mere fremmed venlige, dog kan man sige kan man ikke tale tysk så man lidt på måsen hernede, .

(harrislee, 2018-02-07)

#1593

Jeg er familiesammenført med en advokat fra Costa Rica og vi lider under disse stressende og uretfærdige regler og der er ingen fremtidig sikkerhed for min mand og datters forhold!

(København , 2018-02-07)

#1594

Jeg skriver under fordi det at være familiesammenført i Danmark har en negativ påvirkning i vores hverdag. Ændringer i lovgivningen skaber en utryghed for os som familie. Vi venter vores første barn, og hvad der burde være ren glæde, er nu også frustration og fortvivlelse om hvad fremtiden bringer for vores lille familiefamilie. Til tider føler jeg mig ikke velkommen og hversat i mit eget land - Danmark.

(Randers, 2018-02-07)

#1597

Det er for langt ude

(Holmegaard, 2018-02-07)

#1598

Jeg skriver under fordi mit største ønske er, at få min datter, svigersøn og børnebørn hjem til Danmark fra Israel. Jeg finder de danske regler så urimelig, og de betyder desværre at min datter og familie desværre næsten er ved at opgive det.

(Thisted, 2018-02-07)