Bevar Røde Rose 2

Mandag den 6. maj 2024 annoncerede Københavns Kommune, at den ville reducere i antallet af institutionspladser ved at nedlægge institutioner som følge af et fald i antallet af børn i kommunen.

En af dem er Røde Rose 2, en traditionsrig udflytterbørnehave med 24 børn, som har sit daglige liv i skoven nær Bastrup sø. Børnehaven udmærker sig ved at tilbyde børnene en hverdag i grønne og trygge omgivelser, der inspirerer til leg og udvikling, fællesskab og frihed, og hvor dygtige og dedikerede pædagoger hver dag skaber de bedste rammer for at nære børnenes nysgerrighed, robusthed og trivsel.

IMG_48572.jpeg

Børnehavens busordning kommer ikke kun Røde Rose 2's børn til gavn, da børnehaven også gerne tager andre institutioner med på tur, så byens børn kan komme ud i skoven.

Istedet for fokusere på udfordrede institutioner med stor personaleomsætning og tomme pladser, har Københavns Kommune lagt op til at nedlægge en af Københavns mest søgte dagsinstitutioner.

Ikke kun bliver 24 børns liv vendt op og ned pga. en ny ukendt hverdag, men København bliver også for fremtiden et frirum fattigere for børn, der trives i naturen, og familier der ønsker, at et liv i hovedstaden kan gå hånd i hånd med et børneliv med jord under neglene.

Ved at underskrive bakker du op om at institutionen fortsat kan få lov at eksistere.

IMG202401051047492.jpeg

Gunnar Havsteen-Mikkelsen, forælder til barn i børnehaven    Kontakt forfatteren af dette andragende

Ved at underskrive accepterer jeg, at Gunnar Havsteen-Mikkelsen, forælder til barn i børnehaven vil kunne se alle de informationer jeg angiver på denne formular.

Jeg giver samtykke til behandling af de oplysninger jeg angiver i denne formular, til følgende formål: