Sløjfning af gangbro over banen i Fårup

Randers kommune har til hensigt permanent at fjerne gangbroen i bunden af Bakkevænget 8990 Fårup. Dette fordi man har forsømt at vedligeholde den eksisterende. Banedanmark har ved en gennemgang af broen fundet den i så dårlig stand at den ikke må benyttes og skal fjernes.

I stedet for en ny, vil man i stedet gøre den nuværende løsninge, hvor fodgænger skal dele broen med anden tung trafik permanemt. Dette skal løses ved lysregulering eller hastighedsgrænse på 30 km/t, samt forlængelse af fortov.

Dette mener vi er en meget dårlig løsning, specielt set i lyset af at gangbroen er den primære rute for skolebørn, fodgænger og "små" cyklister der skal over banen i Fårup. Jernbanegade er rundt i svinget meget smal i forvejen, så med anlæggelse af nyt fortov, vist med grønt på billede, må der forventes kamp om pladsen når busser og lastbiler til og fra Industrien mødes i svinget med farer for de bløde trafikanter.

20240508_162259.jpg20240508_163137.jpg

Borgerforeningen for Fårup og Omegn    Kontakt forfatteren af dette andragende

Ved at underskrive accepterer jeg, at Borgerforeningen for Fårup og Omegn vil kunne se alle de informationer jeg angiver på denne formular.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.

Jeg giver samtykke til behandling af de oplysninger jeg angiver i denne formular, til følgende formål: