Stop diskrimination af dansk-internationale familier!

Kommentarer

#1003

Der er råd til at bruge 40 milliader kroner til at bistå landet baseret på etnisk udrensning med den fejlplacerede frihedsgudinde (spørg indianerne) - men ikke råd til for en infinitesimal del af beløbet at hjælpe medmennesker i nød.

(Gentofte, 2017-10-13)

#1004

Vi som familie føler os under hårdt pres for at opnå familie sammenføring. Det er en konstant skygge at leve i uvidenhed om vi kan få lov at bo sammen i Danmark og hvilke regler og kræve der konstant skal efterleves eller opfyldes. Vi vil bare gerne have lov at leve sammen som en familie i Danmark. I tryghed og i vished om at vi har en fremtid her

(Køge, 2017-10-13)

#1006

jeg skriver under fordi det danske udlæninge lov er umeneskelig og lovgivningen er kommer ud af sine propotioner

(holbæk, 2017-10-13)

#1010

Nok er nok og det er på tide politikere lytter til det danske folk og udviser respekt for deres vælgere.

(Søborg, Hovedstaden, Danmark, 2017-10-13)

#1013

Den danske lovgivning på området er mega uretfærdig.

(Broager , 2017-10-13)

#1016

jeg skriver under fordi, det er en menneske retighed at være istand til at leve med ens hustru eller ægteman i et af de lande i hvor de er statsborgere.

(Jacksonville Florida, 2017-10-13)

#1019

Jeg er lige midt i den situation og jeg er rasende over, at jeg ikke har samme rettigheder bare fordi min mand kommer fra et land uden for EU

(Greve, 2017-10-13)

#1021

Min søster er gift med en Tuneser. Jeg kender til deres problemer.

(Hornslet, 2017-10-13)

#1023

Fordi Kærlighed har ikke nogle grænser,

(Grindsted, 2017-10-13)

#1026

Jeg kan ikke overskue min familiesammenføring, så jeg har sat den på standby, håber det bliver mere overskueligt fremover.

(Herning, 2017-10-13)

#1027

En racistisk regering skal ikke få lov at skille os ad!

(århus, 2017-10-13)

#1031

Systemet er meget uretfærdigt
i








Iskulle skamme jer
i skulle prøve det selv på egen krop

(Marstal, 2017-10-13)

#1032

Fordi jeg synes loven er totalt vanvittig.

(Torrig l, 2017-10-13)

#1039

Loven er unfair

(Hørning, 2017-10-13)

#1041

Familier skal blive sammen og ikke udvises i vore rige samfund

(Silkeborg, 2017-10-13)

#1047

Jeg skriver under fordi Jeg er enig i ovenstående.

Reglerne og måden de bliver forvaltet på rammer helt skævt, og skader alle os danskere der har fundet kærligheden udenfor EU.

(Flensburg , 2017-10-13)

#1051

Jeg har selv været igennem møllen - endda som veluddannet og med veluddannet partner. Tror på kærlighedens frie bevægelighed

(København, 2017-10-14)

#1052

Mennesker skal til en hver tid have lov til at være sammen med den de elsker og vil leve sammen med uanset hvem og hvor.Der kan være rimelige regler med lidt betænkningstid,men mangfoldighed mennesker på kloden imellem vil altid være bedre.

(5230 Odense M, 2017-10-14)

#1053

Min kone og jeg har fælles barn, vi fik afslag af udlændingestyrelsen. De danske udlændingelove om familiesammenføring er uretfærdige, urimelige, krænkende og uhumane.
Kærlighed har ingen grænser, det er utroligt at lovene kan blive ved at blive mere og mere stramme og samtidig mere og mere uetiske og ligeglade med loyale statsborgere og at splitte familier.

(Aalborg SØ, 2017-10-14)

#1055

Jeg selv har oplevet mange urimelige og unødvendige gebyrer ifm familiesammenføring af min egen hustru. Desuden en meget mangelfuld undervisning og logik omkring det danske sprog. Endelig fordi jeg vil støtte den helt generelle klage over de alt for stramme og tragiske regler.

(København, 2017-10-14)

#1056

jeg er selv ramt af den danske udlændinge lov.
og har været nødt til at opgive at leve sammen med min brasilianske kæreste.

(Jyllinge, 2017-10-14)

#1057

Denne sag bør rejse for Eu's Menneskerettighedsdomstol http://justitsministeriet.dk/arbejdsomraader/international/menneskerettigheder/saadan-klager-du

(Slagelse, 2017-10-14)

#1060

Jeg skriver under, fordi den nuværende udlændingelov er diskriminerende. Jeg er gift med en afrikaner, og jeg har oplevet systemets mistro og diskrimination. Det føles som et overgreb på vores ret til at leve det liv, vi ønsker - som familie med to børn. Der er altid en stressfaktor, som hedder dansk udlændingelogvinvig. Hvad bliver de nye tiltag - hvad får de af betydning for os?
Min mand bekymrer sig for, om han altid kan få lov at blive i Dk - tænk hvis jeg dør?
Vi bekymrer os for, om vi kan få lov, at få besøg af hans familie - hans søn?
Vi bekymrer os om, hvad det kan have af frygtelige konsekvenser, hvis vi glemmer at overholde en tidsfrist eller vi af uvisse årsager kommer til at lave en fejl i systemet.
Det er uværdigt.

(Slagelse, 2017-10-14)

#1063

Jeg er dansker bosiddende i Malmø med min congolesiske mand og to danske børn, efter over ti års ægteskab og bopæl i udlandet flyttede vi 'hjem' for at være tæt på mine gamle forældre, men med de danske regler er det jo halsløs gerning at bosætte sig i Danmark. Det er galimatias at man tvinger ressource stærke danske statsborgere til at bo udenfor Danmark, hvilket ikke er til fordel for den danske stat og samfund heller! Stop vanviddet!

(Malmø, 2017-10-14)

#1064

Du har ramt plet og jeg har mange gange været totalt uforstående over de afgørelser der kommer fra udlændinge styrelsen.

(Lystrup, 2017-10-14)

#1073

Jeg er eller kommer i de beskrevne sitiuationer

(Ikast, 2017-10-14)

#1075

jeg vil gerne støtte fordi jeg selve er gift med en fra Ukraine

(hobro, 2017-10-14)

#1076

Jeg skriver under fordi jeg ikke finder det rimeligt, at min familie rammes af dette absurde regelsæt, mens mine veninder med "danske" eller europæiske mænd kan udleve deres familieliv i ro og fred. Usikkerheden om hvordan Udlændingestyrelsen nu vælger at praktisere reglerne, når de behandler lige netop vores ansøgning om forlængelse osv. er ødelæggende for både opfattelsen af retsstaten - ligesom det forhold at Udlændingestyrelsen ikke kan vejlede om de regler de praktiserer. Det gør alle andre myndigheder ellers inden for hver deres område.

(Høje Taastrup , 2017-10-14)

#1080

Jeg skriver under fordi jeg som farmor mor og svigermor er så dybt berørt af den lille families manglende trivsel.
Også min egen til æreløse er ved at gå i sort!

(Randers, 2017-10-14)

#1092

Har en igangværende sag om familiesammenføring

(Kolding, 2017-10-14)

#1098

Jeg skrive under fordi, jeg i egen familie mærker de store udfordringer og den modstand, der er i din danske lovgivning, hvis man som dansker gifter sig med en udlænding, og blot vil leve som en ganske almindelig dansk familie.

(Holstebro, 2017-10-15)

#1100

Danmark har valgt et forkert spor der skader Danmark og danskere. Anstændighed og danskhed gør knæfald for en populisme der er drevet af politikernes kortsynede magtbegær.
Jeg ønsker mig et Danmark der er åbent, favnende og husker vore rødder.

(Hurup, 2017-10-15)

#1111

Jeg har oplevet mere Ånge at mine venner har fået problemer og er nød til at cforlade deres fædreland, men aldrig mødt dem som visse polittikkere synes er et problem

(Silkeborg, 2017-10-15)

#1112

Familien har i hele Europas historie og også i udpræget grad i Danmark været anset som hellig, og en krænkelse af familiens ret til samliv har kun kunnet begrundes med alvorlig forbrydelse eller beskyttelse af barnets tarv - indtil nu!

(Lisbjerg, 2017-10-15)

#1116

Jeg kan se hvor meget smerte den nuværende fortolkning volder hos internationale danske familier.

(Århus, 2017-10-15)

#1123

Jeg skriver under, fordi jeg har boet 11 år i Danmark med min mand og vores to børn, jeg har lært dansk og uddannet mig på ny, jeg arbejder fuld tid nu hvor mine børn er blevet lidt ældre, jeg har fulgt alle regler for familiesammenføring siden vi kom til Danmark, jeg har desuden brugt en arv fra mit hjemland til at købe hus i Danmark, men jeg har stadig ikke permanent ophold, og jeg risikerer at blive smidt ud af landet, hvis jeg mister min mand. Hvem og hvad er det lige man ønsker at motivere med den fremgangsmåde?

(København, 2017-10-15)

#1127

Fordi jeg mener at der ligger skjult racisme bag tilknytningskravet. Fordi jeg ikke mener at set er på sin plads for en regering at bestemme hvor et legitimt og velfungerende ægtepar må bo. Fordi jeg mener at det er en forbrydelse at fratage børn af danske forældre de muligheder de kunne have haft i Danmark og fordi jeg synes det er skammeligt at presse velfungerende og veluddannede danskere til at forlade deres fædreland for bestandigt.

(Vildbjerg, 2017-10-15)

#1131

Fordi jeg mener det er det rigtige at understøtte.

(Ikast, 2017-10-15)

#1133

Det her er noget jeg tror på

(Solrød, 2017-10-15)

#1136

Det er ikke rimeligt at vi som Danskere der har betalt skat hele vores liv i Danmark, fordi vi bor en periode udenfor EU, mister vi alle rettigheder i vores fødeland, og specielt at det er næsten umuligt at få vores ægtefæller med hjem til vores fødeland.
Jeg forstår det skal være omkostning neutralt for den danske stat, det kan jo gøres ved bla. At forlange sygeforsikring, og at ægtefælle ikke kan modtage ydelser fra det offentlige system i Danmark

(Cebu, 2017-10-15)

#1139

Jeg skriver under, da det er urimeligt, at familen med dansk og udenlandsk partner, ikke kan få muligheden, at opholde sig i Danmark.
Samtidig ses udenlandske familier bruge vores sociale system til det yderste, uden overhoved at bidrage til samfundet og uden at indordne sig til de danske forhold.
De som ikke vil indordne sig eller ikke bidrager til vores velfærdssystem, høre ikke til i Danmark, men kan blive i landet alligevel. De familier med dansk/udenlandske partner og børn der er danske statsborgere, som bidrager til samfundet, kan ikke få opholdstilladelse.
Det skal ændres, så Dansk/udenlandske partner får muligheden for ophold i Danmark.
Og de som ikke bidrager til det dansk velfærdssystem eller vil indordne sig til det danske system, love og regler, skal ikke have opholdstilladelse.

(Holstebro, 2017-10-15)

#1143

Jeg er gift med en person som ikke kommer fra EU

(Vamdrup, 2017-10-15)

#1146

Jeg er gift med en mand fra Tyrkiet.
Han fik opholdstilladelse i Danmark i 2015 fordi jeg har et barn under 18 år fra et tidligere ægteskab.
På det tidspunkt skulle man være i Danmark i 5 år for at søge permanent opholdstilladelse.
Det ville være muligt 3 måneder inden min datter fylder 18 år.
Sidste år blev kravet ændret til 6 år...og nu er det igen ændret... -denne gang til 8 år.
Som tingene ser ud nu mister min mand sin opholdstilladelse i 2020.
På det tidspunkt har han været i Danmark i 5 1/2 år.
Han har bestået danskprøve 3 med et 10 tal på 14 måneder. 14 dage efter han var færdig med dansk undervisningen havde han fuldtidsarbejde.
Vi bor sammen med mine to piger på 15 og 19 år.
Den dag min datter fylder 18 år bliver han udvist....
Hvad skal jeg så gøre?
Forlade mine børn? Selvom min datter fylder 18 er hun stadig mit barn.... og man har ikke mindre brug for sin mor når man er 18 end man har når man er 17 eller 16.
Det er uforståeligt og fuldstændig urimeligt at jeg om 3 år skal vælge mellem min mand og mine børn.

(Gilleleje , 2017-10-15)

#1157

Stop diskriminationen af danske familier.

(Silkeborg, 2017-10-15)

#1158

Det er på tide at I politikere lærer at der er forskel på danskere der er gift med en udlænding og så alt det andet kriminelle lort som der for lov at blive og ødelægge vores dejlige Danmark..

(Hurup, 2017-10-15)

#1161

alle har ret til at bo sammen med sin familie. Og jeg vil så gerne kunne bo i samme land som min elskede bror og hans ukrainske hustru!

(Birkerød, 2017-10-15)

#1170

Jeg har venner, som er ramt og har famile, som kan blive ramt af den nuværende praksis.

(Rudkøbing, 2017-10-15)

#1175

Jeg skriver under fordi jeg tror på en fri verden.

(Nuuk, 2017-10-15)

#1179

Det er dybt urimelig og asocialt..Vi beskytter forbrydere og smider ordenlige mennesker ud af landet..

(Lystrup, 2017-10-15)

#1183

Det er et umenneskeligt og for et demokratisk samfund totalt uværdigt system, der præger både lovgivning og forvaltning af lovgivningen på dette område.

(Løgumkloster, 2017-10-15)

#1186

Jeg skriver under fordi min søn og sydafrikanske svigerdatter har fået afslag på familiesammenføring i Danmark. De blev genforenet i England i august i år og har lige fået en søn. Savnet er stort og de må undvære det netværk, der skulle hjælpe dem i forbindelse med at de lige er blevet forældre.

(Odder, 2017-10-15)

#1189

Fordi jeg bliver så ked af og flov over at vi som danskere har så stort et snæversyn og så lille en gæstfrihed.

(Aarhus, 2017-10-15)

#1192

Jeg skriver under fordi min svigerinde, der har været gift med min bror i 34 år, har fået inddraget sin permanente opholdstilladelse. Det er meget svært at forlige sig med at et fantastisk menneske, der er en så stor del af min familie, ikke må være her i mit land.

(Nykøbing Mors, 2017-10-15)

#1197

Jeg skriver under fordi jeg er enig i ovennævnte udsagn.

(Ålvik, 2017-10-15)

#1199

Det er rigtigt og er gift med udlænding.

(Middelfart , 2017-10-15)