Nej tak! Vi ønsker ikke at der skal udlægges en erhvervsgrund med risiko/miljøklasse- faktor 5 i Vig byzone.

I kommuneplanen 2021-2033 planlægger Odsherred kommune ny erhvervsgrund ( 7E10) i et område med særlige drikkevandsinteresser for Vig og omegn. Erhvervsgrunden har en risikofaktor 5, hvilket betyder tilladelse til virksomhed/anlæg, som er ret belastende for omgivelserne. Og som derfor bør placeres i industriområder. Erhvervsområdet ligger ganske tæt ved nuværende boliger, ligesom der er udlagt et perspektivområde nordost for Vig Bakke til yderligere bolig- og byudvikling. Ligeledes ligger grunden tæt op ad et rekreativt område. Hvor der sommeren igennem samles flere tusinde mennesker flere gange om ugen.

Vi ønsker at omhandlende erhvervsgrund 7E10 tages ud af kommuneplanen ud fra et forsigtighedsprincip. Vi henviser til den for nyligt skete katastrofe i Egebjerg, hvor der i et erhvervsområde, tæt ved byen , - med samme miljøklasse 5, - for 2. gang eksploderede.Kort_på_placering_af_sygehusvaskeri_Side_1.jpg

Jeg giver med min underskrift Maria Nicolajsen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.