Grænsekontrol nu

En nationalstats vigtigste opgave er at beskytte sine borgere og opretholde lov og orden.

Danmark er stadig en nationalstat!

Hvordan varetages denne opgave så af den danske stat?

De love og forordninger, der bliver vedtaget, er de med til at opfylde ovenstående formål, eller nedbryder de det?

I kraft af Danmarks EU medlemsskab og status som Schengenland, er Danmarks grænsekontrol rykket væk fra egne grænser og ud til EU's yderste grænser og det medfører en uhindret adgang til landet af kriminelle personer og organisationer, som har fået adgang til EU eller i forvejen er EU borgere. Dette opleves i Danmark som en stigende kriminalitet begået af tilrejsende udlændinge.

Da den tidligere regering indførte en grænsekontrol ved rigets grænser, var der stor opstandelse hos mange danske politikere, som i bund og grund ikke er enige i nationalstatens opgave som angivet ovenfor. Der var en massiv grad af hykleri og stor opstandelse i udlandet, specielt hos vore EU partnere og specielt hos dem, som i forvejen har en grænsekontrol (fx Sverige, Tyskland).

Kritikere af grænsekontrollen fremførte, at den ikke virkede, og at vi ville få et dårligt omdømme i udlandet. Med andre ord var man villig til at sælge ud af Danmarks sikkerhed til gengæld for et selvdefineret bedre omdømme. Men den slags tale er hørt før, og der er ingen tvivl om hvor værdipolitisk sagen var, specielt fordi, at forslaget oprindeligt kom fra Dansk Folkeparti.

Da grænsekontrollen blev ophævet, efter at den nye regering var tiltrådt, var forslaget, at de kriminelle skulle fanges inde i landet! Man mente helt alvorligt, at det var bedre at undersøge 43.094 km2 end at kontrollere en grænse. Dette er ikke kun utroværdigt, det er landsskadeligt og spild af samfundets ressourcer, og det fremgik også klart efterfølgende, da man skar ned på politiets ressourcer, stort set lige efter grænsekontrollen var ophævet.

En folkeafstemning er en sjælden hændelse i disse tider. Politikerne er tilsyneladende bange for, at folket bliver hørt for meget, og især stemme imod deres egne idéer og forslag. Demokratiet har det skidt, og sygdomstegnet er manglende direkte indflydelse fra borgerne. EU er døden nær på dette område.

Underskriftsindsamlinger er efterhånden et af de få tilbageværende midler, hvor borgerne kan udtrykke deres mening direkte. Vi skulle have haft en folkeafstemning om grænsekontrollen. Det fik vi ikke.

Derfor denne underskriftsindsamling.

Det er meningen at underskrifterne skal præsenteres for den ansvarlige minister ved folketingets åbning efter sommerferien.

Så hvis du er enig i nationalstatens formål, at Danmark skal vedblive at være en nationalstat, og at en øget grænsekontrol vil fremme dette formål, så vil jeg opfordre dig til at skrive under og videresende denne opfordring til alle du kender.