Frihed til live musikken i Aarhus.

Aarhus har de sidste 100 års tid været meget kendt for vores musikliv.
I Aarhus ved man hvordan live musik skal stables på benene, vi har nogle rigtige gode spillesteder og værtshuse med livemusik, jeg nævner en række her. Escobar, Atlas/Voxhall, Backstage, HeadQuarters, Gyngen, Train ,Radar, Fatter Eskil etc.
Men vi er løbet ind i et problem, problemet består i at folk bosætter sig i nogle af landets mest kendte kulturalle gader, såsom Skolegade, Frederiksalle, Åboulevarden etc. Efter de har boet der noget tid, så forventer de at gaderne og livet fungere på samme præmisser som alle andre steder, men det gør det altså ikke. Når man flytter ned i den centrale midtby, så burde man da kunne acceptere og leve med at der er fest i gaden.

Live musik spilles typisk i tidsperioden 19-01.00, jeg mener selv at det er acceptabelt at spillesteder og værtshuse har lov til at afholde koncerter torsdag, fredag og lørdag, eller sågar i hverdagene hvis det er tidligt.

Grunden til at jeg har lavet den her underskriftindsamling er at jeg ikke mener at man kan tillade sig at klage over liv i gaden, i Danmarks anden største by, mere specifikt drejer det sig om Værtshuset/Spillestedet Escobar, som har fået klager over deres tirsdags arrangement Hells Kitchen, som de ellers har kørt relativt problemfrit i 10 år. Det er synd og skam at man bliver nødt til at lukke ned for et arrangement som har kørt så solidt og stabilt som Hells Kitchen har. Aarhus skal fortsat være kendt som et sted hvor folk kan få lov til at tage ud og få en koncert oplevelse til en billig penge. Så hvis du som jeg, også synes at det er noget pjat at påbyde forbud mod livemusik på Escobar, så set din underskrift og jeg vil sørge for at den kommer videre til rette sted.

Med Venlig Hilsen.
Martin Angelo Sunesen.
Førtidspensionist og Musiker/Sanger.
Jeg taler ikke på vegne af nævnte spillesteder/værtshuse, men udelukkende som kulturforbruger.

En lille video der forklare lidt.

Martin Angelo Sunesen    Kontakt forfatteren af dette andragende