Restaurant Vejlegården

Quoted post

A.H.H

#67 Nu må galskaben snart stoppe

2012-09-06 14:48

Nu bliver der nævnt rigtig mange gange at folk synes det er en tåbelig underskriftindsamling, samt at Amin er med til at underminere den danske model, og dertil har jeg egentlig kun at sige at mit indtryk af amin via medierne har været at han ikke ønsker at underminere den danske model, han siger bare det rigtig mange tænker, nemlig at den danske model trænger til fornyelse. Det vi oplever her er en virksomhed som ønsker fornyelse. Vi danskere er et folkefærd der ofte bliver forskrækkede for forandringer vi måske ikke forstår fuldt ud, men i det her tilfælde er der så mange regler og så meget vi måske ikke forstår fuldt ud som gør at nogle pr. automatik tænker at det er dårligt nyt. Hvis Amin ønsker at hjælpe os med at fornye den danske model, så lad ham. Jeg synes det er udmattende at høre om folk der udtaler sig om denne sag som ikke har forstand på emnet. Før konflikten hørte vi aldrig til begrebet, og mange mennesker kendte måske ikke engang til det. Nu er det et ord selv de mindste børn kender. Hvad angår vejlegården samt personalet så havde jeg i lørdags en rigtig positiv oplevelse hvor betjeningen var smilende og i godt humør. Det så umiddelbart ikke ud til at de smilte fordi de var påtvunget det, men lige så meget fordi de selv ønskede det på trods af en ellers travl aften for dem. Hvis disse tjenere var utilfredse så ville man formegentlig kunne mærke det på dem, og da dette ikke var tilfældet så må man jo gå ud fra at de er helt ok med deres situation på arbejdspladsen. I Vejle findes der restauranter hvor der ingen overenskomst er overhovedet. En af disse har jeg forsøgt at søge job hos som tjener. Min løn ville være 100 DKR i timen, mine arbejdstimer ville være ALLE DAGE, MANDAG - SØNDAG fra 15-21, uden tillæg i weekenden. Hvorfor har 3F ikke kigget på virksomheden. Det er ikke en lille restaurant men nærmere dobbelt så stor som Vejlegården.
Hvad angår at det er en tåbelig underskriftindsamling der kan fuskes med synes jeg er noget mærkeligt noget at sige, den er jo ikke anderledes end dem man kan skrive under på, på gaden?

Og til AMIN SKOV - Efter min positive oplevelse i weekenden med dit skønne personale samt den rigtig gode mad har det vakt en smule undring hvorfor dine ansatte ikke har udtalt sig om hvordan det har det på arbejdspladsen. Jeg savner at få af vide i medierne hvordan de har det med udtalelser og citater fra dem - ikke fordi jeg tror de har det skidt men fordi jeg tror de har det godt, og nogle vil måske undre sig hvorfor de er så passive i denne konflikt. Jeg takker for en god aften i lørdags og ser frem til at spise der igen snart. Held og lykke med kampen, jeg håber du opnår dit mål.

Svar

ikke underskrift fra mig

#76 Re: Nu må galskaben snart stoppe

2012-09-06 23:13:46

#67: A.H.H - Nu må galskaben snart stoppe

betaler Amin tillæg for aften og weekend?