Restaurant Vejlegården

Quoted post

Steffen

#65 Re: Re: Hvad?

2012-09-06 13:32

#6: Amin Skov Badrbeigi - Re: Hvad?

Du siger tit det ikke har med økonomi at gøre Amin. Men hvordan forventer du at nogen skal tro på det, når det hele i sidste ende betyder flere penge for dig hvis du ikke har og mindre hvis du har overenskomst med 3F? Det er jo logik. Når man læser (og forstår) de 2 overenskomster, er der for mig INGEN tvivl om hvilken tjener de ansatte bedst. Tillad mig at spørge hvad en af dine ansatte skal gøre hvis de en dag brækker et ben og skal være sygemeldt i mere end 8 uger? Bare ærgeligt? Du nævner tidligere forpagtere som undskyldning for ikke at efterfølge deres krav på tilgodehavende. Er det ikke der du bryder reglerne om virksomhedsoverdragelse?     nærmere bestemt § 2. Overdrages en virksomhed eller en del heraf, indtræder erhververen umiddelbart i de rettigheder og forpligtelser, der bestod på overtagelsestidspunktet i henhold til 1) kollektiv overenskomst og aftale, 2) bestemmelser om løn- og arbejdsforhold, der er fastsat eller godkendt af offentlig myndighed og 3) individuel aftale om løn- og arbejdsforhold.

Du snakker om frihed men ser stort på dine nuværende og fremtidige ansatte.

Jeg ønsker på ingen måde at din restaurant skal køre videre fordi du vil lave MINE grundlæggende forhold om. Hvis du ikke kan køre dit firma (det være både din restaurant og dit rengøringsfirma) under lovlige forhold er det måske fordi der ikke er behov for dem. Jeg elsker frihed mere end noget andet på den her jord men jeg har meget meget svært ved at se DIN frihedskamp. Der er kun 1 vinder og det er jo arbejdsgivere. Mens alle andre bare skal håbe at folk som dig er i godt humør når der skal handles løn. Lad være med at lyv Amin og så indrøm det HAR noget med penge at gøre. Det ville klæde dig senere.

Svar

A.H.N

#68 Re: Re: Re: Hvad?

2012-09-06 14:53:26

#65: Steffen - Re: Re: Hvad?

Steffen... Nu nævner du en rigtig flot paragraf, og når du nu har styr på det som du jo påstår, så burde du også vide at hvis restuationen har været 100% lukket imellem overtagelsen så overtager han ikke gæld! Amin startede UDEN ansatte og ansatte derefter! ERGO så overtog han ikke den tidligere ansatte samt gælden fra den tidligere arbejdsgiver. 

Men det vidste du vel godt ik? Du har jo styr på paragrafferne!

Gubbernik

#107 Re: Re: Re: Hvad?

2013-01-20 16:44:25

#65: Steffen - Re: Re: Hvad?

Hvor ved du fra at der er tale om at Amin har købt konkursboet og derved overtaget konkursboets økonomiske forpligtigelser? Vi er mange der har spurgt til det men ingen kan svare. Hvorfor har 3-F ikke kørt en sag om virksomhedsoverdragelse? Hvis der er tale om virksomhedsoverdragelse er det jo en nem sag og burde ikke tage så lang tid at få behandlet ved domstelen. Men mon ikke der er tale om en nystartet/ny forpagter virksomhed? Hvem ville være så dum at købe et konkursbo og overtage alle gældsforpligtigelser? Måske en fra 3-F?