STOP ”PAS-TVANG” PÅ DANSKE CAMPINGPLADSER

Quoted post

Kun af og til

#10 Underskrift af BÅDE pas og gebyrer

2012-04-08 09:09

Citat fra Anette på Campingferie:
"Dejligt at se, at gruppe og underskrifter er kommet fin fra start. - Dette er ikke min underskrift indsamling, det er VORES. Alle som skriver under...har andel i brudskabet og resultat."

Hvis man spørger ude i det danske sommerland (jo sommeren kommer nok) vil man erfare at, kun ganske få af de danske campister kender til "camping på nettet" og at sådan en indsamling kun samler den "hårde kerne" som huserer på campingferie.dk. Måske et par enkelte fra Facebook, men eller tror jeg at, gennemsnitscampisten køber sit campingpas - camperer og er ellers totalt uvidende OG ligeglade med Sten, F. Bruun, Keld, Flouberg og hvad de ellers hedder på campingferie. De er iøvrigt meget heldige campister, disse uvidende.

Der er to ting i denne afstemning.
Campingpas og gebyrer og disse to ting BURDE have hver deres afstemning, for dybest set kan det være underordnet om vi betaler den klatskilling for dette kort, men at man skal have den udvidede kædestrammereksamen i brug for at, gennemskue div. gebyrer, er noget snavs og dét mener jeg har en højere prioritet end campingpasset. Heldigvis er der steder man kan komme, hvor priserne ikke nødvendigvis er lave, men gennemskuelige.

Svar

Anette Tracz Knudsen
Underskriftindsamleren

#11 Re: Underskrift af BÅDE pas og gebyrer

2012-04-08 12:28:58

#10: Kun af og til - Underskrift af BÅDE pas og gebyrer

Gebyr er absolut blevet en glidebane og et ta' selv bord. Noget som vi helt klart bør gøre noget ved.

Det er bare ikke nemt, eller fornufting, at blande de pas og gebyr  sammen. Campingpas er et KRAV fra Campingrådet, først og fremmest overfor campingpladserne. De er pålagt at kontrollere og sælge campingpas, til de turister der ikke har et, eller ikke har et af de rigtigt.  Denne underskrift indsamling retter sig alene mod campingrådets krav, både til pladserne og til campisterne. Et krav som der ikke findes nogen anden grund til at sælge/kærve, end at det giver en ekstra indtægt.

Gebyr, det er noget hver enkelt plads SELV bestemmer. Der er tilsyneladende helt frit slag for opfindsomheden og ffor grådigheden. Men en protest mod gebyer junglen er  rettet imod campingpladserne, altså hver enkelt forretning.

Jeg støtter, at nogen tager fat i gebyerne....!!!!

mvh