Ja til ægteskabet - nej til kønsneutrale ægteskaber

Quoted post

Bareslehm

#166 Re: Re: Re: Transseksualitet (Psykoseksuel Kønsidentitet) .

2012-03-24 18:19

#163: Søren Munk - Re: Re: Transseksualitet (Psykoseksuel Kønsidentitet) .

Jamen, jeg er skam udmeldt, og forstår egentlig ikke at så mange stadig er medlemmer. Hvis kirken begyndte at udsende girokort istedet for at pengene blev opkrævet over skatten, så skulle du se medlemstallet falde med hundredtusinde på et enkelt år. Det er jo faktisk ret dyrt at være medlem, i forhold til hvor lidt de fleste anvender kirken.

Så vil jeg igen gerne benægte at jeg har nogen former for homofobi. Jeg kender ikke personligt særlig mange homoseksuelle, mens synes ganske fint om dem jeg kender. Jeg stemte på Bondam til overborgmestervalget, jeg lytter til Elton Johns musik osv. Men det betyder altså ikke at jeg behøver at mene at homoseksuelle skal kunne vies i en kirke.

Det er mildest talt irriterende så fordomsfuld du selv er over for kristne og andre som ikke deler din overbevisning. Som du udlægger det må man nødvendigvis være homofob hvis man er uenig med dig.

Svar

Søren Munk

#167 Re: Re: Re: Re: Transseksualitet (Psykoseksuel Kønsidentitet) .

2012-03-26 22:51:28

#166: Bareslehm - Re: Re: Re: Transseksualitet (Psykoseksuel Kønsidentitet) .

Hej Bareslehm,

Dejligt at du kan blive irriteret over mine fordomme, så kan du sikkert sætte dig ind hvor irriteret jeg er over kristne der med biblen i hånden retfærdiggør fordomme over homoseksuelle.

Den amerikanske konservative valgkamp er et godt eksempel hvor Rick Santurum's nærmest har slået sig op på at være mest fjendsk mod homoseksuelle;

Gay people, whose sexuality Rick Santorum has famously compared to bestiality, "You know, man on child, man on dog, or whatever the case may be."

Han påstår også som dig at han har da ikke noget imod homoseksuelle..........

Kirken er for homofober hvad offentlige svømmehaller er for pædofile.

Det er mig ufatteligt hvor langt kristne får lov til at gå i deres nedsættende og fordømmende omtale af homoseksuelle, at gemme sig bag sin tro retfærdiggør ikke i mine øjne at behandle homoseksuelle på denne måde.

...jeg er ked af det, men at du høre Elton John, hvad i alverden retfærdiggør det, jeg høre også Bob Marley (mega homofob)