Ja til ægteskabet - nej til kønsneutrale ægteskaber

Quoted post

Anne D. Hansen

#157 Transseksualitet (Psykoseksuel Kønsidentitet) .

2012-03-04 21:43

Hvad betyder det så for et "menneske" som mig?.
Jeg er transseksuel

(læg mærke til Transseksuel og transvestisme adskiller sig VÆSENLIGT! - Transseksualitet går ud på at skifte køn, hormonale behandlinger og kønsskifte hvor derimod transvestisme kan være en fetish for homomiljøet eller bare en seksuel lyst om man er homoseksuel eller biseksuel eller for den sagsskyld hetero!)

Men hvad betyder det her, jeg er født mand, jeg føler jeg er kvinde, jeg er i uoverenstemmelse med min sjæl, mit sind, til det køn jeg født som men hvor jeg føler mig som det modsatte,
betyder det så at jeg heller ikke kan blive "gift" i dansk kirke efter jeg har skiftet køn?,
betyder det at fordi jeg "ikke" kan få "børn" at jeg så ikke kan være i et partnerskab til en mand fordi jeg engang selv har været det?.
husk lige på at jeg betaler LIGESÅ meget skat som alle andre, dvs jeg også betaler Kirkeskat og er døbt!!! så har jeg godt nok også ret til at blive gift i en statskirke jeg har været med til at betale skat til!.

Det eneste folk opnår ved det her er oprør!, ligesom da man ville tage ungdomshuset fra de autonome, og Christinia fra dem som boede og levede der.
i får med følelse at gøre!.

Alle skal have samme rettigheder!! , Homseksuel, biseksuel, transseksuelle, transvestiter, heteroseksuelle, det spiller absolut ingen rolle hvad man er som menneske!,

Hvis som de fleste herinde har skrevet at de har ret til at krænke homoseksuelle
betyder det så også jeg har ret til at svine de kristne?. eller for den sagsskyld jer som er imod os?.. det er vel retfærdighed at forsvare sin egen situation, hvis jeg bliver stødt skal jeg så holde mig tilbage og lade folk som "jer" bestemme hvordan mit liv skal se ud i fremtiden altså mht ægteskab? er udemærket godt klar over vi godt kan få partnerskab, men eftersom at skat går til kirke, veje, førtidspension, kontanthjælp alt hvad vi danskere og andre mennesker benytter os af i dagens løb og betaler for som skatteyder!, så har VI alle og ALLE ret til ægteskab, kirke eller ej! der skal ikke gøres forskel! og desuden skal der være plads til forskellighed, hvis du har en mening som kan støde et andet menneske så hold den for dig selv.
du kunne hurtigt komme galt afsted, hvem ved!!!! -.-

Svar

Bareslehm

#161 Re: Transseksualitet (Psykoseksuel Kønsidentitet) .

2012-03-06 23:37:09

#157: Anne D. Hansen - Transseksualitet (Psykoseksuel Kønsidentitet) .

Hej Anne

Jeg vil lige påpege at folkekirken ikke er en statskirke, men netop en folkekirke, og der er en juridisk forskel der.

Jeg mener heller ikke at skatte argumentet er holdbart.

Det her er jo en kombination af et juridisk og religiøst funderet spørgsmål: Hvad er ligestilling, og står ligestilling over religionsfrihed?

Jeg mener ikke at ligestilling går forud for religionsfrihed, da det jo også er en form for diskriminering af de religiøse mennesker. Idéelt ser er der ikke nogen modsætning mellem disse to, men vi ved jo begge at dette ikke er en idéel verden. I dette tilfælde mener jeg at ligestillingen kræver at homoseksuelle kan blive viet, mens religionsfriheden nægter dem denne vielse i kirken. hvorfor det fornuftige kompromis er vielse på rådhuset, hvorved de juridisk er ligestillede, og religionsfriheden blevet respekteret.