Igangsæt forsøg med Ubetinget Basis Indkomst

Quoted post

Astrid

#12

2016-02-29 07:49

Jeg har skrevet under, fordi Basisinkomst vil give mennesker bedre mulighed for at passe på dem, de elsker mest. Jeg har valgt at blive hjemme og passe vores 3 meget små børn (bliver forsørget af min mand) Det er de færreste, der har den mulighed. Basisinkomst vil gøre hverdagen lettere for børnefamilierne og give gladere børn, som får lov at opleve en dagligdag hjemme med enten mor eller far, i stedet for de meget dårlige daginstitutioner, vi har i dag (jeg er pædagog og har arbejdet i en hel del af disse).

Jeg er tilgengæld uenig i præmissen, at der ikke er arbejde til alle. Vi skal i stedet udvide vores ret snævre opfattelse af, hvad et arbejde er. Det vil give opbakning til os, der tager sig af familien på fuldtid.

Vi er blevet så vant til, at at skulle klare alting alene og løbe stærkere, at vi har glemt, at for bare få år siden, var vi mange flere til at tage del i arbejdet. Også i hjemmet, hvor der ofte var en "ung pige i huset". Det kunne vi - uanset køn - have råd til igen med basisinkomst.

 

 

Svar


Gæst

#13 Re:

2016-02-29 17:30:10

#12: Astrid -  

 Enig :-) vi har en snæver definition af hvad arbejde er, hvilket også går igen i den tekst jeg har formuleret. Arbejdet med at få en familie til at fungere bør belønnes.