NEJ TAK - TIL TVUNGET-BAD I FOLKESKOLEN

Quoted post


Gæst

#315 Hvad med svømning?

2015-06-25 12:12

skal børn så heller ikke længere i bad inden de skal i svømmehallen?

personligt synes jeg det er en syg holdning at have, en måde at sygeliggøre nøgenhed ved at sige børn ikke behøver bade efter idræt. 

Der er nøgenhed over alt og en naturlig indstilling til det bør læres allerede fra barnsben, fx efter idræt eller svømning for at give børn et fornuftigt og oprigtigt billede af hvordan andre mennesker ser ud uden tøj. Det er vigtigt for børn at se alle har forskellige kroppe og især forskellige fra de kroppe der ses i modebladende. 

selv om vi lever i en tid præget af curling børn og curling forældre lever vi dog ikke i Victoriatiden!

alt i alt synes jeg det er et egoistisk forslag lavet en/flere curlingforældre der insisterer på at få sin vilje, selv om det i bund og grund ikke gavner gavner børnene.

Svar


Gæst

#316 Re: Hvad med svømning?

2015-06-25 13:08:00

#315: - Hvad med svømning? 

 Mange kommer aldrig i svømmehal. Desuden er svømmehallen mere moderne end de omklædningsrums der er i folkeskolen. Syntes det er en syg holdning at tvinge andres børn til nøgenhed. Jeg tvinger ingen til at beholde tøjet på. Mener helt sikkert det er en syg kultur mange dansker har. Dansker ønsker at gennemtvinge egne holdninger, desværre giver lovgivning dem ret til at tvinge børn og unge til fællesbad. Tvunget tørklæde, omskæring høre andre kulture til. I Danmark har vi tvunget nøgenhed. Ville ønske vi i Danmark, selv var mere tolerante overfor mindretallet. Så derfor NEJ TAK TIL TVUNGET NØGENHED.


Gæst

#317 Re: Hvad med svømning?

2015-06-25 13:22:17

#315: - Hvad med svømning? 

 Hvergang nogle forældre har en anden holdning end fleretallet så er de straks curlingforældre. Jeg syntes det er dig der er fan af en opdragelse der høre Victoriatidens til. Enhver burde selv have retten til egen krop også børn. Tvang høre ikke hjemme i folkeskolen. Hvorfor mon der er så mange der ønsker at tvinge tøjet af andre. Hvorfor smider de ikke bare tøjet selv og holder deres kæft. Nej danskere tror de ved bedre. Gør badet frivilligt det ville tilgodese alle. Bortset fra de frisindet som ikke tør bade alene.