NEJ TAK - TIL TVUNGET-BAD I FOLKESKOLEN

Quoted post


Gæst

#301

2015-06-20 13:31

Kort efter skolestart i 0. Klasse brød fodvorter frem på min søn efter idrætsbad, han i forvejen følte sig ubehageligt genert over. Dem døjede han med til sommerferien, hvor de gik væk, hvordfter de straks kom frem i 1. klasse efter idrætsbad. Der var flere af klassekammeraterne, både piger og drenge, der også havde dem. Argumentet for det overflødige bad i de små klasser er at skabe en fast tradition til pubertetens mindre overflødige bad. Men det er dels overkill og dels slet ikke noget hjælp til at få et godt forhold til bad. Der har også været uheld og skubberi, der har medført blå mærker. Så, nej tak til tvungen bad; det er ikke spor hygiejnisk, det føles blufærdighedskrænkende for nogle og man er evt. mere udsat. Mvh mor og lærer

Svar

NikiFin

#303 Re:

2015-06-23 09:01:57

#301: -  

 det samme problem havde jeg med min ældste søn. Informerede skolen men de cut my off med "Sorry, det er reglerne". Jeg bukkede hovedet. Nu har han igen fået med svampe. Klagede mig igen over det i skolen og sagte direkte til idrætslæreren at mine børn ikke skal tvinges i bad. Som resultat blev min lille dreng tvunget endnu grovere ved at blive råbt af og truet at hak ikke får sin frokost før han er gået under brusen og skal sidde i baded indtil han smider tøjet og vasker sig. Han blev selvfølgelig forskrækket og tvunget under douchen. Jeg er på kanten at anmelde den episode til politiet