Nej til linjeføring A Beder Bering vejen
Quoted post
Ib |
#152015-01-20 23:14Det er en meget gammel idé/projekt (30-40 år på tegnebrættet), men behovet for vejen er ikke reelt tilstede. Højbjerg borgere har nem adgang til motorvejen via Ringvej syd, som også starter fra Oddervej. Borgere i Mårslet-Tranbjerg området har også meget nem adgang til motorvejen via et stort antal eksisterende tilkørsels muligheder til motorvejen. Borgere i Beder har muligheden at køre ad Tisetvej (forbedres og rettes ud). Hvor mange skal overhovedet til motorvejen dagligt? Der er ikke trafikpropper i området, f.eks på genvejen eller andre tilkørselsveje til motorvejen. Der er ikke sikkerhed for øget trafikmængde i fremtiden. Derfor BRUG PENGENE PÅ NOGLE MERE FORNUFTIGE VEJPROJEKTER/-FORBEDRINGER. Nogle vil benytte vejen, men for få har virkelig brug for vejen, selv for disse borgere er gevinsten tidsmæssigt for lille og pengene kan bruges bedre. SKAL vejen alligevel linjeføres af hensyn til et evt. opstået behov om 20 år, så er det helt oplagt at vælge LINJEFØRING C længst væk fra tætbebyggede områder, Tranbjerg og Mårslet. At landskabet er mere ujævt sydligere eller de få mennekser som bor Ravnholt, som vejen vil genere er for ingenting at regne i sammenligning med de gener som linjeføring A vil påføre et stort antal mennesker i de noget større bebyggelser Tranbjerg og Mårslet. Der er en grund til at linjeføring C er opstået. Da man lavede A og B så byerne syd for Århus anderledes ud.
|
Svar
Gæst |
#16 Re:2015-01-21 13:06:50At der dagligt kører 1500 biler på en lille vej som Ravnholt mener Ib så ikke er et problem. Når der kan måles både 60 og 70 km i timen , på Ravnholtvej fra borger der blandt andet kommer fra Mårslet, ja det mener Ib ikke er et problem. Sjovt nok har Mårslet beboerne strøget om sig med hop så man stort set ikke kan køre i byen eller til brugsen da man kun kan køre 30-40 km i timen hvis ikke bilen skal ødelægges. Hvorfor er det lige Mårslet mener deres børn skal beskyttes og ikke Ravnholts børn? Hvorfor er det lige at Mårslets borger tager skade af røg og støj men ikke Testrup eller Ravnholt's borger? At der ikke var påbegyndt bebyggelse i Tranbjerg og Mårslet da linje B blev opfundet er ganske simpelt ukorrekt. Hvis alle havde øjne som hr. Ib inden de købte og set A linjen , ja så havde de vel ikke købt. C opstod da man manglede et alternativ til A og loven krævede et alternativ. C opstod fordi der var et dyr Internat i vejen og ejeren af dyr Internatet mente ikke hendes dyr kunne tåle støjen.
Det er jo totalt ukorrekt at sige at der ikke mangler en vej. Hvad mon Hovvejens borger mener om den sag. For mig ligner Mårslet og Tranbjergs "nye" rand borger nogle store egoister. Hov overså jeg nogle planer da jeg købte, ups det var ikke så godt, nå vi smider dem over til nogle andre.
Ib mener 120 personer + børn i Ravnholt blot er en lille gruppe mennesker der får ødelagt deres hjem, ved en total deling af byen, det samme med Testrups borger. Det er ærlig talt usmageligt sagt. Hvad ville man mon mene om at den nye vej pløjede tværs gennem Mårslet, det er jo bare en lille by? Mårslet for god afstand til den vej og der bliver taget store hensyn med volde etc. Mårslet har selv en stor mængde biler der stort set ikke kan omkring hinanden om morgenen så måske er det netop godt for Mårslet at den kan få tilkørsel både i nord og syd, hvilket ikke kan ske med andet end A løsningen. Jeg synes ærligt talt de Mårslet borger der har så stor sympati for C-løsningen skulle trække pipen ind og se lidt på hvad de har gang i. Det er ikke skønt at se på.
Hilsen fra en Ravnholt borger der har boet på Ravnholtvej i 35 år og set på hvordan trafiken er vokset dramatisk gennem Ravnholt. Hvordan der køres stærkt og hensynsløst i sving m.v. Selvfølgelig mangler der en vej og selvfølgelig skal det være en vej som ligger tæt på de biler der skal bruge den og det er Mårslet og Tranbjerg m.v. det er der de store mængder biler er. Skal alle ligge og køre ud til C- løsningen er intet jo løst.
|
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Kalaallit Nunaanni nalunaaqquttap kingumut allangortinneqarnissaanut atsiortitseqattaarneq, 10.-22. april 2024 / Underskriftsindsamling i Grønland for at ændre tidszonen tilbage, 10.-22. april 2024
2688 Oprettet: 2024-04-10
Bevar Palads
27180 Oprettet: 2020-05-16
Bevar pølsevogn og p-pladser på Torvet i Sorø.
1049 Oprettet: 2024-04-15
Underskriftsindsamling; Bevar læreruddannelsen i Skive
894 Oprettet: 2024-04-30
Bevar Dagplejen i Gladsaxe Kommune!!! Børne- og undervisningsudvalget skal 2. maj træffe beslutning om, hvorvidt dagplejen, som vi kender den i dag, skal nedlægges. Hjælp os med at bevare dagplejen..
697 Oprettet: 2024-04-16
Få Lidl til Lystrup
699 Oprettet: 2024-04-08
STOP besparelser på vores børns skoler og SFO’er
681 Oprettet: 2024-05-07
Det grønne område ved Vejen Hallen
572 Oprettet: 2024-04-15
Vi foreslår at afholde en folkeafstemning om erstatning til minkavlere
806 Oprettet: 2024-04-05
Behold billedkunst i 1.klasse
1833 Oprettet: 2024-03-27
Akiani qimmilivik naaggaarparput / Nej til hundehold i Akia
415 Oprettet: 2024-04-27
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
1944 Oprettet: 2024-03-26
Bevar overfarten Kulhuse-Sølager
2942 Oprettet: 2024-03-10
Atsiortitsineq: Saunagus Minguik ataannarli / Underskriftindsamling: Bevar Saunagus Minguik
367 Oprettet: 2024-04-26
BEVAR 4H GÅRDEN I PRÆSTØ
364 Oprettet: 2024-05-02
Bevar Baunesletten
740 Oprettet: 2024-04-02
Bevar Sydbyen i Frederikssund - nej til DSB baneterræn
2047 Oprettet: 2024-03-14
Bevar læreruddannelsen i Nørre Nissum og Skive
209 Oprettet: 2024-04-09
Nej tak til, at Augustenborg skov skal være urørt skov!
255 Oprettet: 2024-04-06
Bevar 443 og 444 busserne til Krejbjerg
139 Oprettet: 2024-04-15