Bevar DR Underholdningsorkesteret

Quoted post


Gæst

#778

2014-11-13 09:01

Nu har anstrengelserne så båret frugt og orkestret bliver bevaret. Det sker bla. med støtte fra de borgerlige partier i folketinget. Hvilke partier var det  der pålagde DR de besparelser, der førte til bl.a. nedlæggelsesplaner for orkestet?

Svar


Gæst

#781 Re:

2014-11-26 22:15:09

#778: -  

 Ja, gid det var så vel! Lige nu ser det ud til, at flertallet for at bevare orkestret smuldrer, fordi EL foreslår, at pengene skal komme fra erhvervslicensen, som partiet vil have genindført.

Det vil de borgerlige partier ikke være med til, så vægtskålen vipper op og ned - først til den ene side - derefter til den anden.

Hvordan kan man dog tillade sig at behandle de stakkels musikere på en sådan måde?

Det minder om tortur!

Forleden oplevede jeg i indkøbscentret "Fisketorvet" orkestret under ledelse af dets geniale chefdirigent Adam Fischer opføre bl.a. sidste del af Beethovens niende symfoni med det berømte kor "Freude schöner Götterfunken".

Men det var ikke bare DR Underholdningsorkestret, der spillede. Masser af deres venner fra de øvrige symfoniorkestre spillede med i sympatitilkendegivelse.

Og koret, som bestod af hundredvis af korsangere, støttede også DRUO.

Publikum, som trængtes på alle balkonerne, var ellevilde. De hujede, græd, skreg og klappede. Det var virkelig folket, som ytrede sig!

"Kære" politikere og DR's bestyrelse. I min naivitet har jeg troet, at vi lever i et folkestyre. Men min overbevisning vakler. Hvis I lukker dette unikke orkester, vil I bittert fortryde det. Men da er det for sent!

SKAM JER !