Børn skal ikke tvinges til samvær med en voldelig forælder

Quoted post


Gæst

#4

2014-05-12 19:39

Artiklen viser kun toppen af isbjerget. Hvis virkeligheden kommer for en dag, vil Danmark miste sin position som verdens mindst korrupte land. Uanset om man er mand eller kvinde, skal man være komplet tonedøv for at mene, at Statsforvaltningen passer det arbejde, den er sat i verden for i børnesager.

Svar

Therese

#21 Re: Statsforvaltningen svigter børnene

2014-05-18 20:58:31

#4: -

Enig. I min sag forelå der bekymringer fra psykiatrien i forhold til fars manglende empati og narcissistiske træk. Det er rimelig hardcore indikationer på, at deres noget galt med samværsforælderen. Alligevel blev min datter udleveret til samvær 7 år i træk, indtil hun selv var gammel nok til at fortælle om de seksulle overgreb, hendes far havde udsat hende for, siden hun var 2 år.

Hele vejen igennem har jeg udtrykt min bekymring, og fået at vide, at jeg burde søge psykolog for at lære at håndtere min modvilje mor barnets far!

"modvilje" betød i det her tilfælde, at jeg havde forladt forholdet, fordi faderen kørte psykisk vold, og han og hans far prøvede at tvinge mig til en seksuel "leg". Det var dybt perverst. Alligevel undersøgte ingen faderens forældreevne. Systemet tvang mig i stedet for til at udlevere, så jeg var med til overgrebet på den måde, at jeg ikke kunne beskytte hende, men måtte give hende til hendes far i en 5-9-ordning, selv om hun græd og ikke ville afsted