Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Quoted post


Gæst

#4889

2014-01-26 01:43

Jeg mener helt og aldeles, dette er et tegn på, at vores politiker ikke alene skal have lov til at tage så drastiske beslutninger. Der er noget der siger mig at der måske er nogle aftaler under bordet. Hvem ved?

Med vores nye system med nøglekort kan det ikke være svært at lægge så store beslutninger ud til en form for folkeafstemning.
Det vil hjælpe politikerne med at bevare overblikket, så de ikke sælger Danskernes værdier for billigt, et andet eks er olien i nordsøgen det var en foræring til Mærsk.

Bent Møller Andersen
Pommernsgade Amager

Svar

Fint med U-landsstøtte til DONG's ukyndige ledelse

#4890 Re:

2014-01-26 01:47:17

#4889: -  

 

Jeg støtter fuldt ud det fornuftige og nødvendige i Goldman Sachs' u-landsstøtte til skrantende DONG;-) Alternativet er , at DONG ikke kan investere i vedvarende energi og må fyre flere. DONG's egne "eksperter" (kammerater..) med løn på ca. 18 millioner kr. kunne ikke varsle den såeh simple årsag (som vi andre sagtens kunne se komme: skiffergassen) til, at DONG's overskud på 4 mia. kr. vendtes til ditto underskud hen over éet år. Det nuværende klynkekor i Korsbæk kan ikke tages alvorligt. Enhver blandt de rette vedkommende har kendt til planerne og frasalg siden 2004. De nuværende planer i et år og den indgåede aftale siden oktober.... Den nuværende forargelse skal snarere søges i nationalromantik, eklatant uvidenhed om faktiske forhold, manglende økonomisk/strategisk sans og ikke mindst politisk lobbyisme fra kommercielle konkurrenter til ATP og PFA (dem bag Pension Danmark, der kom med et useriøst bud), som jo også indgår i aftalen med Goldman Sachs. Umuligt, at tage klynkeriers alvorligt, når de senest kunne have indsendt deres eget seriøse bud i oktober 2013.
tandtrolden

#4911 Re:

2014-01-26 03:16:25

#4889: -

Jeg tror - ligesom dig - at der meget vel kan ligge skjulte aftaler om bonuser og gyldne håndtryk til grund for, at man er så forhibbet på at sælge til GS.

Der var engang.......................hvor jeg - åbenbart naivt (!) - havde tillid til de folkevalgte politikere, men med al kammerateri, løgne, fortielse, rejsen på business class mv., som befolkning har været vidne til på Christiansborg i den senere tid, så er min tiltro dalet til nul-punktet.

Det kan da godt være, at oplysninger om salget har været tilgængelig i længere tid, hvorfor det kan undre bl.a. Bjarne C., at ramaskriget først melder sig nu. Men det er der sådan set en god forklaring på, for "almindelige" mennesker er jo nødt til at slide og slæbe dag ud og dag ind for at kunne leve en anstændig tilværelse + for at kunne betale for ministrenes fede lønninger og pensioner. Dertil kommer, at politikerne igen og igen "lægger røgslør ud" i form af nye luksuriøse udskejelser og vennetjenester, så man - pga. forargelse - ganske enkelt bliver overloaded i sit system og ikke kan finde overskud til - i ro og mag - at sætte sig ind tilgængelige dokumenter (og så var der jo lige den dér med, hvor meget eller lidt, man ikke kan læse sig til jvnf. indledningen??!!).

Nu er det fandeme bare nok, og det kan vi kun vise politikerne ved at kæmpe for, at DONG skal forblive på danske hænder!!!.