Tivoli Gardens PROTEST GRUPPE,at TG´s leder Sven er blevet opsagt

Quoted post

Gæst

#58 Gå efter bolden

2014-01-22 17:19

Mange af reaktionerne her går efter Tivolis musikalske ledelse. Men er det virkelig deres skyld at Tivoli Garden skal fornyes? Når jeg har set parader den sidste årrække, så har tilskuerne næsten udelukkende været forældre til garderne. Tivoli er en virksomhed. På samme måde som vi giver robotstøvsugere og kolde afvaskninger til de ældre, så må Tivoli også lave nogle "ærgerlige" økonomiske beslutninger i forsøget på at tjene penge i morgen også. Ingen af de mange reaktioner adresserer sådanne overvejelser. Jeg siger ikke at manden skal eller ikke skal fyres, men i bliver nødt til at droppe person-dyrkelsen og gå efter de mekanismer som trækker billetsalget i den ene eller anden retning. Jeg er sikker på at alle ledere er klar til at fyre en unødvendig arbejder. Hvorfor skulle lederne selv være hævet over sådanne mekanismer?

Svar


Gæst

#65 Re: Gå efter bolden

2014-01-22 18:53:41

#58: Gæst - Gå efter bolden

Du taler som du har forstand til, helt åbenlyst er du sympatisør med en vis Hr. Engelbrecht. Har du overhovedet overvejet at Tivoli-Garden er verdensberømt, at turister fra alle afkroge af verden kommer til den gamle have netop for at se, og høre Garden. Ikke alting i denne verden snurrer om økonomi, der er mange andre aspekter...aspekter som du, og dine lige, aldrig kan gøre sig forhåbninger om at få øje på. Dette er ikke en person-dyrkelse, som du så selvhævdende påstår, men derimod et forsøg på at værne om traditioner, traditioner som denne mand har brugt hele sit liv på at holde i hævd. Ydermere har Svend Hansen så sandelig været mand for adskillige fornyelser gennem årene, så heller ikke der rammer du, selvom du "går efter bolden".

Og for lige at runde min galde af ( personer som dig, giver mig virkelig en dårlig smag i munden ), men prøv, i dit bedrevidende univers, at se lidt bredere, før du begynder at sammeligne en mands livsværk med robotstøvsugere og andet vås. Tivoli er én stor tradition, Carstensens gamle have er ikke som andre såkaldte virksomheder, og bliver det forhåbentlig aldrig. Der er stadig mennesker ( gudskelov ) over hele planeten som ser skønheden, opfatter varmen, ved de bånd som knyttes mellem mennesker som gør noget de brænder for, og det, kan jeg fortælle dig, gør ( eller gjorde ) Sven Hansen. Oveni har han, i alle årene, formået at formidle og cementere den sammenhørighed som altid har kendetegnet Tivoli-Garden, noget som alle, som har haft bare den mindste smule med Garden at gøre, har elsket og beundret ham for.

Prøv om du kan bryde ud af din økonomiske "osteklokke" og lugt til blomsterne, det kunne være du lærte noget.