Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

Quoted post

Gæst

#652

2013-12-03 09:21

Budskabet er altså, at man gerne vil forsørges af alle de andre i landet, der betaler skat, men man vil ikke forsørges af sin sambo?

Svar


Gæst

#657 Re:

2013-12-03 09:56:38

#652: Gæst -

Det er jo ikke et spørgsmål om vilje, lige værd at understrege. Det omhandler mulig tvangssalg af bolig, forældre der er nødt til at flytte fra hinanden, børn der ikke længere kan deltage i sportsaktiviteter osv. osv. Jeg er selv ene, men mit hjerte tvinger mig til at se længere end egen næsetip. Socialbedragere har bestemt ikke min respekt, men mon ikke, vi med det samme skal annullere jul og andre højtider, forbundet med det lidt ekstra, der kendetegner det? For i sidste ende vil det altid være børnene, der rammes hårdest. Ikke noget der hjælper til med at komme hjem til glade forældre osv. Men bottom line...dette tiltag gør mig hunderæd.

Samtidigt med at jeg kan se, at ministre får en meget flot løn, pension til deres dages ende og (undskyld jeg inddrager denne prægtige kvinde), men Helle Virkner fik ligeledes en pension til hun døde, fordi hun havde været gift, med en statsminister. Og det gælder formentlig for alle 179 repræsentanters bedre halvdel. Deres børn får, mener at det er 5.200,- om måneden i børneopsparing, hvilket svarer til det beløb, vi yder unge til dækning af alt.

Hvis det ikke skriger til himlen, ved jeg faktisk ikke hvad der gør?

Det er ikke fordi vi ikke er enige, det er helt ok med mig og en del af demokratiet, men hvor mange af os menigmænd, kan egentlig overskue konsekvenserne af dette.

Jeg har en bekendt, ældre og snart folkepensionist, med 2 børn med psykiske lidelser, der gør, at de har meget svært ved at fastholde og overskue egen bolig - men vurderes til at kunne klare sig selv. Da sønnen stod uden bolig, kunne min ven ikke engang tilbyde sin søn husly, for så blev han modregnet så meget, at hans økonomi, som er stram i forvejen, ville vælte 100 procent. Så vi kan ikke engang hjælpe vores børn mere. Jeg bliver mere og mere frustreret, da jeg har en fornemmelse af, at det er bedragere af systemmet, som har en vis andel i dette ragnarok.

Men tak for det delte, håber at du er åben overfor at læse mine tanker omkring det.

 

 

fox

#713 hov hov

2013-12-05 02:45:04

#652: Gæst -

du ved ikke hvad du skriver om her på denne side , du kender ikke til den virkelighed der er i danmark punkt slut

Flora

#752 Re:

2013-12-06 10:30:32

#652: Gæst -

Samboen betaler da vel også skat??? Så det er iorden at en arbejdende person skal forsørge andre igennem skatten plus hende eller ham de bor sammen??? Hvor stor en beskatning kommer det mon til at svare til???