Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!.


Gæst

#1

2013-11-09 10:38

Regeringen får kamp til stregen!!!

Gæst

#2

2013-11-09 11:23

som arbejdende part rammer det også mig gensidig forsørgelses pligt er statens måde at støtte socialdumpning.

Gæst

#3

2013-11-09 12:11

jeg syntes det er en rigtig god ide,det er jo år 2013 vi skriver, og det er i det fleste tilfælde alle der har eller er på arbejdsmarked, så fordi man bliver ramt af sygdom, skal man da ikke leve på nåde af andre.

Gæst

#4

2013-11-09 13:04

Underskriv og støt

Gæst

#5

2013-11-09 13:46

Jeg synes faktisk, det er en god idé. Den regel har været gældende for gifte par i årevis, hvorfor skulle den så ikke også gælde for dem, der "bare" bor sammen. Det er da mest fair.

Gæst

#6

2013-11-09 13:59

Syntes det dødsygt jeg er 25 og bliver 26 til april jeg er syg og har svært ved at have job har forsøgt i mange mange år og søger og søger min førtids panktion og har fået 3 afslag kommunen tester og tester og skal følge deres regler ja tak det gør heller ikke beder med alt hvad de skriver om mig er stikt modsat at hvad men siger og føler jeg står så dårlig nu og flyttet i et dejligt lille hus lejet sammen med min kærest for 6 mdr siden og jeg sådan set betaler det halve jeg står nu alle rede med så mange tanker om hvorden ender det nu for jeg får jo ikke råd til tøj midisin som er det vigtisk og mad og min hund og 2 kaniner 6 marsvin som er dyr som gør min hverdag noget at stå op til da jeg i nogle tider har der rigtig svært med at være til nogle gange pga syggen og forde jeg ikke blev redet i tide som lille... elsker min kæreste og han er også en god støtte men hvad nu jeg har enlig ikke råd til hverken at flytte eller blive boen... er spænd på om jeg kan holde til det her når vi kommer til ny år for jeg føler jeg er på røven som så mange andre...
Tina

#7 GF

2013-11-09 14:27

GF for samlevende er kommet som en tyv om natten på grund af modernisering og ligestilling, hvordan kan man modernisere en lov fra 1926 og ligestilling findes er der heller ikke.

Der er mange tusinde som er ramt af denne forældede lov og fra 2014 rammes endnu mange tusinde....Mennesker, for ja det er mennesker, men der er rigtig mange syge mellem dem, syge som allerede har mistest rigtig meget økonomisk, ved at gå fra job til sygedagpenge til kontanthjælp og nu for manges vedkommende til 0 kr fra 2015....Det er mennesker, der ikke bare kan tage et job, mennesker der i årevis er syltet i systemet, sat godt og grundigt fast på kontanthjælp, fordi det er det billigste for kommunerne....mange af disse mennesker har ikke for 2 eller flere år siden set dette komme og har derfor sat deres udgiftgrundlag efter den økonomi der var og ikke en der kommer, derfor kan mange blive tvunget fra hus og hjem, blive tvunget fra hinanden og de største tabere i dette er børnene.....

Der er ved at blive skabt en ny underklasse, blandt den arbejdende del af befolkningen, fordi disse skal straffes, for at have valgt, at være samboende med en syg, nu skal alle værdier omsættes til forsørgelse også de værdier, som måske ikke kan omsættes til rede penge, en partner der måske har arbejdet hele livet og sparet op til en pension, sparet op til lidt goder til familien, konfirmation, osv. alt skal omsættes, da der max tilsammen må stå 100000 kr. på en rate eller kapitalpension og der max må være formue for 20000 kr. i stedet for at straffe disse partnere, burde de belønnes, de har valgt at leve sammen med en syg og hvad der følger med, ofte er det ekstra arbejde i hjemmet, støtte og trøst, noget som kommunerne skulle overtage, hvis der ikke var en partner....

Der er ved at blive skabt et kastesamfund, og deraf social arv, da kontanthjælpsmodtagere for eftertiden kun vil kunne finde sammen med en fra samme kaste, tvivler på, at nogen fra første samflytningsdag, vil gå med til at forsørge, ikke bare en partner, men også dennes evt. børn overtage gæld og andre udgifter, samtidig med, at alt af værdi skal omsættes.........Der er virkelig mange frustrerende mennesker derude, mennesker som ikke ved om de er købt eller solgt, da kommunerne slet ikke ved noget endnu..


Jeg kan ikke forstå det for nogen, er svært at forstå hvorfor der protesters mod gensidig forsørgelse, en protest som gælder ALLE der er ramt, af denne oldnordiske lov, som ingen steder høre hjemme i et moderne samfund.

1. Kontanthjælpsmodtagere ses stadig på som dovne, der bare vil ligge på sofaen hele dagen. Dette syn er helt igennem forkert, de findes, det er der ingen tvivl om, men hovedparten i dag, er syge mennesker, der ingen steder kommer i systemet og fleks/førtidsreformen har kun gjort dette være, kontanthjælpsreformen vil også kun forringe forholdene for disse syge mennesker.

2. Hovedpunktet er at gifte og ugifte skal ligestilles, fakta er bare, at det bliver de IKKE, der er flere ting i dette som foringer forholdende yderligere for de syge samboende.

3. Syge mennesker, har allerede mistet meget, ved at gå fra job til sygedagpenge til kontanthjælp, her er ofte tale om en halvering af det økonomiske overskud, så de syge, har allerede kæmpet mange kampe, med sygdommen, i systemet, uvidenhed, økonomisk og nu bliver de straffet endnu mere.

4. Der er ved at blive skabt et kastesamfund, hvor der kun vil kunne dannes forhold inden for egen gruppe, vi stigmatiserer yderligere kontanthjælpsmodtageren og dennes familie. Ved at fjerne muligheden for opsparing, herunder også pension, og værdier, for den arbejdende part. Der bliver skabt ensomhed og udskillelse, ingen lige muligheder, igen rammes de syge hårdt, da de ikke bare kan tage et job og komme i en anden kaste.

5. De fleste gifte, har været samlevende, inden de frivilligt sagde ja, til at forsørge modparten, den nye GF, sker under tvang og tvangsægteskaber vil opstå.

6. Mange vil ikke have mulighed for at blive sammen, da den nuværende udgift er sat før denne reform blev virkelighed, vi straffer den arbejdende part, som måske har knoklet for at bo i et hus, skabe gode rammer omkring syg samlever og børn og hvis parret skal blive sammen må opgive alt…Findes der nogen undersøgelse for, hvor mange gifte, der har måttet vælge skilsmisse, når de blev ramt af GF?.

7. Det vil ikke give arbejdslyst, tværtimod, vil drivet som ledig forsvinde, når der intet økonomisk incitament vil være, nogen vil lade sig fyre, andre gå ned i tid, for hellere bruge tiden på familien, frem for at knokle.

8. Selv førtidspensionister, som i forvejen er ramt af GF, vil yderligere få nedsat deres overlevelsesgrundlag, hvis de er samboende med en KH-modtager.

9. Og dem det vil gå mest ud over, er børnene...der bliver endnu flere fattige børn, som ikke vil kunne følge med i forhold til andre, de vil blive lette mobbeofre. Der er ikke råd til den teknologi, der i dag kræves for at fuldføre folkeskolen, mange børn vil også blive meldt ud, af SFO, klubregi, og fritidsinteresser, for at finde lidt ekstra kostpenge der. disse børn kan hurtigt blive tabt undervejs, både fagligt og socialt.. Den sociale arv, bliver styrket.

10. Dette vil i sidste ende blive meget dyrt både økonomisk og menneskeligt.

Danmark kan vi virkelig være dette bekendt over for de syge og børnene?....Hvorfor tror så mange, at de syge bliver raske, ved at få frataget deres overlevelsesgrundlag?

Og sidst men ikke mindst ALLE kan blive ramt, ingen er herre over sygdom, uanset om de er høj eller lav, rød eller blå....INGEN kender deres fremtid....

Anonymous

#8 Re:

2013-11-09 14:35

#5: -

Du har ret. Men der tages ikke hensyn til syge mennesker. Dette er oftes årsagen til at folk ikke har giftet sig. Hvis de gjorde ville den enepart miste sin indtægt. Personligt kan jeg sige at så snart min kæreste blev arbejdsparat (1 - 3 år endnu) skulle vi i kirken og fejre det.

Men da vi mister 13.000 om måneden var dette ikke muligt. Nu er vi nød til at gå fra hinanden permanent i stedet for at give vores børn en normal opvækst og føle hinanden.


Gæst

#9

2013-11-09 14:50

Nej til gensidig forsørgerpligt.

Gæst

#10

2013-11-09 16:58

tak for en god side af det danske samfund som politikerne er ved at smadre.
De vil have kvinderne tilbage til stenalderen, da de bliver alene med ungerne igen. Ingen normal mand vil have et forhold til en med børn, som er alene idag, hvis den lov bliver vedtaget.

Gæst

#11

2013-11-09 17:27

Hvorfor skal os på kontanthjælp straffes, som om vores penge ikke er små nok i forvejen... vi skal højst sandsynlig flytte og måske blive nød til at gå hver til sit.. det kan sgu da ikke være rigtig vågn dog op og se sandheden.. danmark bliver noget lort på mange måde, hvis det sker!..

Gæst

#12 Re:

2013-11-09 17:29

#1: -

fuld enig..!


Gæst

#13

2013-11-09 18:20

Jeg er vildt fustreret over den nye reform!!

Da jeg ik kan klare at udføre et arbejde, og er bare trukket gennem systemet igennem 11år, da de bare trækker det hele i langdrag.

Man bliver nød til at skilles fra sin/e kære, for at få det hele til at løbe rundt.

Gæst

#14

2013-11-09 18:29

Håber det hjælper..

Gæst

#15

2013-11-09 18:42

Jeg Syntes at det er forfærdelig at tænke på, at jeg er nød til at gå fra den kvinde jeg elsker, samt vi er nød til at sælge vores hus, for at hverdagen kan fungere!!
Børnene skal ik længere ha deres faste rammer, med begge forældre.

Bare fordi hende jeg elsker, har så mange smerter i ryg og led at hun ik kan udføre et arbejde, pga en ulykke!!

Gæst

#16

2013-11-09 23:57

Hvis vi skal forsørge vores samlever ved arbejdsløshed skal loven også laves om så vi arver hinanden uden at være gift.
Thea

#17

2013-11-10 00:02

Jeg kan ende med fx at have forsørget min kæreste i flere år - Betalt afdrag på HANS hus og HANS bil. Men skulle det skrækkelige ske at han døde så ville jeg INTET arve da vi ikke er gift. Hans søn, som jeg ikke er mor til, ville arve ham mens jeg havde betalt gildet i flere år. Møg uretfærdigt! Arveloven må laves om hvis denne åndssvage lov om gensidig forsørgerpligt ved samlevende skal bestå!

Gæst

#18

2013-11-10 08:34

Hvor blev logestilingen af, som der er blevet kæmpet for i mange år. Nu er vi tilbage tl gammel tid hvpr skal forsørge hinanden,det kan ikke være rigtgt i et moderne samfund, dette rammer en masse svage mennsker, det kan vi simpelt hen ikke være bekendt

Gæst

#19

2013-11-10 20:21

Vi lever i det 21. århundrede - der er da ingen der "forsørger" hinanden mere....

Gæst

#20

2013-11-11 16:36

vågn dog op kære politikere,skal man straffes for at være syg og gift/samlevende.

Gæst

#21

2013-11-11 17:13

Overformynderi er ordet her fra.... Nej tak

Gæst

#22 Re:

2013-11-12 10:43

#5: -

Fair for 50 år siden hvor det ikke var velanset at bo sammen med mindre man var gift ja. Men i 2014 ? I don't think so ! Desuden så bliver folk som "kun" bor sammen bliver DÅRLIGERE stillet end de gifte i og med at de ikke får lov til at udnytte hinandens fradrag som gifte folk gør. De betyder rundt regnet et par tusinde mindre udbetalt hvis du blot bor sammen frem for at være gift. For mig ligner det et regeringsønske om at træde små 50 år tilbage i tiden igen og formane folk om at gifte sig før de flytter sammen.


Gæst

#23

2013-11-13 06:59

Vil I da ikke snart rende og hoppe . Selv om man er gift er man da stadigvæk selvstændige personer

Gæst

#24

2013-11-15 11:21

Det er simpelthen at træde endnu mere på dem der er nederst i forvejen.

Gæst

#25 Må eje

2013-11-19 08:48

Hvis det skal til at være sådan, så skal de sku da heller ik bestemme og ene ik må ha noget der er mere af værdi ind de 10,000kr som endelig og samleverende 20,000kr, må nu !!