NEJ til ny lufthavn i Østjylland

Quoted post


Gæst

#24 Re:

2013-11-12 08:28

#23: -

Det handler faktisk om hvorvidt Aarhus på sigt skal have en lufthavn eller ej. Tirstrup har for lille et kundegrundlag til at kunne eksistere - fordi hele Østjylland - ikke kun Aarhus - har for langt til lufthavnen.

Så ved at sige nej til en undersøgelse af en ny lufthavn siger I også indirekte nej til at Aarhus bør have en lufthavn i det hele taget.

Og husk, det der er på bordet er kun forslag om en UNDERSØGELSE af om behovet er reelt og om hvor lufthavnen kunne ligge.

INGEN taler om en lufthavn i Aarhus Nord. Så lidt polemisk kan man sige at stemmerne hér er spildt- I burde kalde afstemningen 'Nej til en lufthavn mellem Aarhus og Randers.

Der er indledende analyser som viser at lufthavnen ikke vil genere mere end en motorvej. Til gengæld vil den komme 1,4 mio mennesker i hele Østjylland til gode. Ikke kun Aarhus, men også Randers, Silkeborg, Herning, Viborg, Skanderborg, Hadsten, Hinnerup,Viby, Hørning, Hammel, Rønde,  Hornslet osv.

En lufthavn med det rigtige kundegrundlag giver grobund for bedre flyforbindelser. -Vil jeg tro; det skal selvfølgelig undersøges!

Svar

HT

#25 Re: Re:

2013-11-12 10:58:14

Hvorfor bliver I ved? Danmark er det land med flest lufthavne pr indbygger! Hvorfor ikke kæmpe for at gøre Tirstrup lufthavn endnu bedre så flere vil bruge den? Folk på Djursland har selv valgt at bo i nærheden af lufthavnen og har vænnet sig til den. Hvorfor skal det nu også trækkes ned over hovederne på andre der har valgt at bo på landet for at få fred? Hele eksistensgrundlaget for de berørte af en eventuel ny lufthavn vil blive revet væk fra dem. Er det fair? Det erhverv der drives fra arealerne i dag vil jo også skulle dreje nøglen om hvis de der vil have en lufthavn får det trumfet igennem. Hvordan kan det fremme beskæftigelsen?