Silkeborgvej

Quoted post

Jakob Andersen

#19 Helheden

2013-11-03 16:58

Det er super dejligt at se så målrettet arbejde og forhåbentlig kommer der noget rigtig godt ud af det!
Jeg støtter til fulde initiativet om at mindske trafikken i Åbyhøj generelt, eller måske rettere at reducere hastigheden, for mængden af trafik kan nok næppe reduceres nævneværdigt. Jeg anerkender at der er nogle, der benytter vejene i Åbyhøj som smutveje, men tror nu ikke, vi skal forvente, at dette er hovedproblemet.
Således forstår jeg heller ikke umiddelbart den store fokusering på Silkeborgvej. Jeg vil også antage, at rådmanden er langt mindre lydhør overfor tiltag på Silkeborgvej end tiltag på sidevejene. Dertil er Silkeborgvej en alt for vigtig færdselsåre...
Desuden synes jeg al den snak omkring flytning af et kryds forekommer mig nyttesløs. HVIS krydset flyttes, hvad opnår vi så? Vi reducerer ikke trafikken og en eventuel hastighedsreduktion vil jo i så fald ikke længere være til stede ved krydsets gamle placering. Skulle man opnå nogen generel forbedring burde man snakke om at etablere yderligere lyskryds, hvilket Rådmanden nok næppe er interresseret i på Silkeborgvej.
Jeg vil derfor opfordre til at der fokuseres på sidevejene generelt - forslaget om en generel hastighed på 30km/t i hele området burde være langt mere givtigt i længden og i min optik langt lettere at komme igennem med. At nå frem til dette burde efterfølgende have banet vejen for alle de hastighedsreducerende tiltag man kunne forestille sig.

Igen i min optik, ville en generel hastigheds reduktion i Åbyhøj med tilhørende hastighedsreducerende tiltag som chikaner, fartbump eller lignende være klart at foretrække fremfor diverse tiltag på Silkeborgvej ligesom de må forventes at være langt nemmere at få politisk opbakning til at gennemføre.

Svar

Vibe Grevsen

#21 Re: Helheden

2013-11-03 17:19:44

#19: Jakob Andersen - Helheden

Tak for dine gode input Jakob. Formålet er, som det fremgår af underskriftindsamlingen at gøre Silkeborgvej såvel som sidevejene hertil til et sikrere sted at færdes. En ens regulering af trafikken på sidevejene - så vi undgår at nogle af dem bliver oplagte smutveje - og en reduktion til 30 km/t i respekt for, at der er tale om villakvarterer indgår absolut i vores ønsker.