Sikkert kryds ved Damhussøen NU!

Quoted post


Gæst

#1

2013-09-21 21:34

En lysreguleret rundkørsel ville være på sin plads i det kryds. Det ville ligeledes klæde KBH. Kommune/Politiet at sætte farten ned til 50 på Roskildevej fra Damhus kroen og ind til Frederiksberg. Mange børn/skolebørn skal krydse bl.a. Ålholmvej/Roskildevej samt ved ringbanen. Endvidere er der kommet mange forretninger langs Roskildevej i det område, så det gælder om ikke at træde for hurtigt frem :-(

Svar

tora

#17 Re:

2013-10-03 20:08:31

#1: -

Jeg sendte KK en klage over krydset for et år siden. Der er så meget skidt at sige om det kryds. der er så meget trafik og så meget støj fra vejen hele døgnet.

Det burde være en rundkørsel!

Så mange biler kører med meget stor fart igennem. biler kørende fra Ålekistevej har fart på ned ad bakken, og biler kørende mod Ålekistevej gasser ekstra op på vej op ad bakken. kunne man sætte et bump op?

Blå Cykel markering fra Pb vej mod Ålekistevej mangler. man er meget utryg som cyklist.

Det er umuligt at nå at krydse på gåben på alle overgange. Selv når jeg har løbet har jeg ikke nået det. da jeg gik med barnevogn var det helt galt. man kan ikke stå på hellen og man kan ikke nå over. min far der går dårligt må trækkes over fnæsten bæres for at kunne nå det.

Der ligger flere store børnehaver og vuggestuer ved krydset og alle forældre må springe for livet for at krydse vejen.

mine tanker går til den lille piges familie.


Gæst

#25 Re:

2015-06-21 05:51:14

#1: -