Ja-tak til svin

Quoted post

stud. med. vet.

#11 Re:

2013-07-16 23:24

#1: -

og jøderne, husk at der er andre der ikke må spise svinekød. Jeg har selv skrevet under på denne indsamling da jeg er enig i at man må kunne lave en løsning der beror på valg. Ellers vil oksekød også komme af menuen pga. hinduer, og alt skulle være khosher osv. apropo din kommentar om halal så lider de ifølge min mening kun marginalt mere end andre slagtedyr, da den største velfærdsbyrde ligger på primærbedrifterne hvor de jo tilbringer langt størstedelen af deres liv. desuden er der meget stramme krav i lovgivningen om hvordan en religøs slagtning må finde sted. (Bekendtgørelse om slagtning og aflivning af dyr Nr. 1302 af 17. december 2012) blandt andet skal kvæg, umiddelbart efter at begge vene- halspulsårer er skåret, bedøves med boltpistol, men jeg er da enig i at dyrevelfærden, også indenfor slagtning både halal og haram, kan forbedres betydentligt.

Jeg vil dog minde alle om at det handler om at være åbentsindet og komme i dialog, som bl.a. ved denne underskriftindsamling. Og så til sidst sige at dine synspunkter er ligeså gode som mine

Svar


Gæst

#59 Re: Re:

2013-07-17 15:32:22

#11: stud. med. vet. - Re:

Når en ko der bliver halal slagtet, så lever dens hjerne i 10-15 min efter den sidste dråbe er ude indtil der ikke er mere ilt i dens hjerne. i denne tid fatter den ikke hvad der sker .. kroppens muskler har ikke noget at arbejde med, men den kan stadigvæk styre dem .. det ligner bare spasmer i stedet .. der findes indtil flere videoer omkring det og de er ganske ubehagelige at se på .. så jow det er direkte mishandling af dyr og selvom det er fastlagt at de skal dræbe dem lige efter gør de det ikke, for så kommer ikke nok blod ud af musklerne.

john B

#106 Re: Re:

2013-07-18 15:42:04

#11: stud. med. vet. - Re:

EU har selv udmeldt at dyrene lider selvom man bedøver efter snittet er lagt...................  det her er hjernedød dyremishandling. Hvem af jer herinde har lyst til at få skåret halsen og så blive bedøvet med en boltpistol i panden? Jeg kan forsikre for at det ikke er en fed oplevelse..... hjerteløse røvhuller!