Offentlig amning

Quoted post


Gæst

#1

2013-06-13 22:24

Det er vel ogsaa barnets ret at faa lov til at blive ammet hvorsom helst!!!

Svar

meegee

#16 Re: Privat ejendomsret ... Det er ikke det samme som det offentlige rum

2013-06-14 09:06:22

#1: -

Når det så er sagt, synes jeg det handler om signal værdier - Så må cafeer, restauranter have ammerum til rådighed ....Det burde være et krav der bliver stillet

 

Jan

#20

2013-06-14 10:02:02

#1: -

Kan slet ikke forstå det er et problem. Børn og alt hvad dertil hører, er det smukkeste der findes!


Gæst

#81 Re:

2013-06-16 10:33:13

#1: -

Glæder mig til vi også kan vise vores RØV offentlig i G-streng, det er vel også min ret selv at vælge undertøj og vise det frem

 

Rocky

#164 Re:

2013-06-19 07:00:14

#1: -

Det må være op til hver enkelt cafe ejer og beslutte om de vil have, at mødre ammer og så kan vi alle vælge det sted, som opfylder vores krav. Der er så mange love og regler her i Danmark og vi skal altså ikke have flere. Rygeloven er også latterlig og det skulle også have været op til hver enkelt cafe og restaurant og selv bestemme om man må ryge. Det trods alt en privat virksomhed/forretning.

Når man sidder på en cafe, så sidder man så tæt og jeg må indrømme jeg ikke har lyst til og sidde ved siden af en, som ammer og spise min brunch. Baby gråd og gylp hører efter min mening ikke hjemme i en cafe, det er forstyrrende og det er et sted, hvor voksne venner mødes og spiser og hygger.

Jeg har heller ikke lyst til og sidde på cafe om sommeren og så sidder der en behåret mand uden t-shirt og sveder....det er heller ikke nice og det er heller ikke tilladt mange steder. Der findes også steder, hvor man ikke må have kasket på da det sender et dårligt signal.

Vi skal alle vise hensyn og det gælder også mødre med små børn. Det er begyndt og blive sådan, at når man har et barn, så må man alt og har ret i alt og det sender et dårligt signal.

Det er muligt og finde et sted, hvor man kan amme lidt mere diskret og det må da også være i mødrenes interesse. Mange andre kulturer klare sig uden offentlig amning, så mon ikke også vi kan finde en løsning, hvor alle viser hensyn til hinanden??

 

MariaS

#184 ENIG!

2013-06-23 22:05:54

#1: -

Det kan kun undre, hvordan amning pludselig er blevet så grotesk... short og tshirts er blevet kortere, bikinier og badebukser mindre, medierne oversvømmes med våde kys og letpåklædte par, for ikke at tale om reality shows... Måske folk netop frygter, hvad der ikke kan iscenesættes og gøres smukt for beskureren... LAD OS NU FOR POKKER BARE AMME VORES BØRN!!! ... som vi altid har gjort... som ikke kræver kamera og forskønnelse... Det handler da kun om at give mad til de mindste af os alle... mere er der ikke i det!!!!!